Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door richaar-cdl
#18610
Geachte forumgebruikers,

Hallo, ik ben Richard en nieuw op dit forum. Ik ben nog niet in bezit van een TT, maar ik ben wel concreet aan het zoeken. Ik ben dus echt een leek.

Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met een 225PK TT (1999) in Eindhoven. Geimporteerd uit duitsland. Absoluut een mooie auto. Het enige waar ik een beetje twijfels over heb, is het geluid dat de turbo maakt als je gas geeft. Je hoort niet alleen het typische turbogeluid, maar nog een ander hard geluid. Volgens de verkoper is dat een speciale optie op de TT. Opzich klonk het wel ruig, maar bij iedere aai over het gaspedaal begon dat ding geluid te maken. Zeker op langere afstanden wordt dat vermoeiend lijkt mij. Is dit idd een TT-optie of klopt er hier iets niet?

Hij vertelde ook dat de TT gechipt was tot 250 pk. Onder de motorkap was optisch hiervan niets te zien (vaak zie je toch wel ergens een chip zitten)

Nogmaals, ik heb er zelf helemaal geen verstand van maar wil wel graag een mooie en vooral goede TT. Weten jullie er meer van.

bij voorbaat dank.

grtz
Richard
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#18613
Hmm... ik heb nog nergens iets gelezen van zo'n optie op de TT. Hebben ze er niet toevallig gewoon een andere BOV op gezet dan?
Succes in ieder geval met de zoektocht naar een mooie TT :)

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door reindertt
#18626
1. Watvoor geluid bedoelde je? Ik denk dat ze gewoon een ander luchtfilter o.i.d. erop hadden gezet. de motor gromt veel meer, zwaarder geluid, beetje rauwig, als je gas geeft. Misschien ook nog een vet afblaasgeluid?