Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door richaar-cdl
#18610
Geachte forumgebruikers,

Hallo, ik ben Richard en nieuw op dit forum. Ik ben nog niet in bezit van een TT, maar ik ben wel concreet aan het zoeken. Ik ben dus echt een leek.

Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met een 225PK TT (1999) in Eindhoven. Geimporteerd uit duitsland. Absoluut een mooie auto. Het enige waar ik een beetje twijfels over heb, is het geluid dat de turbo maakt als je gas geeft. Je hoort niet alleen het typische turbogeluid, maar nog een ander hard geluid. Volgens de verkoper is dat een speciale optie op de TT. Opzich klonk het wel ruig, maar bij iedere aai over het gaspedaal begon dat ding geluid te maken. Zeker op langere afstanden wordt dat vermoeiend lijkt mij. Is dit idd een TT-optie of klopt er hier iets niet?

Hij vertelde ook dat de TT gechipt was tot 250 pk. Onder de motorkap was optisch hiervan niets te zien (vaak zie je toch wel ergens een chip zitten)

Nogmaals, ik heb er zelf helemaal geen verstand van maar wil wel graag een mooie en vooral goede TT. Weten jullie er meer van.

bij voorbaat dank.

grtz
Richard
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#18613
Hmm... ik heb nog nergens iets gelezen van zo'n optie op de TT. Hebben ze er niet toevallig gewoon een andere BOV op gezet dan?
Succes in ieder geval met de zoektocht naar een mooie TT :)

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door reindertt
#18626
1. Watvoor geluid bedoelde je? Ik denk dat ze gewoon een ander luchtfilter o.i.d. erop hadden gezet. de motor gromt veel meer, zwaarder geluid, beetje rauwig, als je gas geeft. Misschien ook nog een vet afblaasgeluid?
2. Enne, een chip zie je niet onder de motorkap zitten. Ze veranderen de eeprom van de motronic en die zit verstopt ;). Als ik jou was zou ik m terug laten brengen naar 225 pk of even bij jd-engineering langs gaan en kijken hóé ie getuned is. Of heeft ie toevallig nog een factuurtje ofzo? Gechipte auto's vind ik link, als je niet weet hoe en door wie ie gechipt is. Goedkope (domme) chippers knallen vaak je turbodruk omhoog of laten de waste gate 'te' lang open staan. Dit in combinatie met een gebruiker die nooit z'n turbo koel laat lopen, kan funest zijn voor de turbo.
3. Wil je de turbo testen, doe dan het volgende: ga nogamals een proefrit maken. De turbo hoor je duidelijk: dat is een mooi fluit-blaas-fluit geluid :D. Nu komt de test: zet je de motor stil, dan moet je verder niets horen. misschien de ventilator die stil komt te staan, maar niet een geluid als: pfiewwt (turbo die aanloopt). Succes
door richaar-cdl
#18628
dank voor de adviezen.

het is inderdaad een vet afblaasgeluid. Wanneer je op welke snelheid dan ook gas geeft hoor je dit. Bij stationair lopen van de motor hoor je geen bijgeluiden.
Gebruikersavatar
door reindertt
#18632
Heb ik ook: dan is of de bosch diverter valve kapot (kan geen kwaad)
of ze hebben een speciale Dv geplaatst
Gebruikersavatar
door petertt
#18636
ja zoals een forge dv split r
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]