Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door sweeper
#36054
Heb na de installatie van de meters nog geen lange rit gemaakt, en hem op z'n staart getrapt. Heb dus ook nog geen idee hoe hoog de temperatuur komt. In Duitsland heb ik op de ACC na een tijd 170-180 te hebben gereden gewoon (ACC code 51) 90 [sup]o[/sup]C zien staan. De koelvloeistof temperatuur was dan wel opgelopen, maar haalde de (ACC code 49) 100 [sup]o[/sup]C niet.
Komt misschien mede omdat de buitentemperatuur niet boven de 4 [sup]o[/sup]C was.

Harder kon ik niet gaan omdat mijn motor dan begon te stotteren, maar dat staat in ander topic. Brandstofpomp?
Gebruikersavatar
door screamer
#36072
Oke, laat maar is weten als je een keer een langer stuk gereden hebt. Ben wel benieuwd.

Probleem met het inhouden nog niet opgelost?


Guy
Gebruikersavatar
door sweeper
#36076
Nee, helaas nog niks bevredigends.
Gebruikersavatar
door sweeper
#36296
Hoi Guy,

Heb gisteren bij Ronald de auto flink aan de tand gevoeld, en daarbij liep de temperatuur op tot zo'n 109-110 [sup]o[/sup]C. Bij normaal rijden tot 98 [sup]o[/sup]C.

Als je dan weer even een paar minuten rustig rijd & even stationair laat lopen is ie snel weer rond de 90 [sup]o[/sup]C.
Het viel Ronald zelfs op dat de temp. toch vlot terug zakte.

Als ik met koude motor in de stad rij duurt het behoorlijk lang voordat hij op temp. komt, maar als ik naar de snelweg rijdt, en rustig naar de 120 km/h ga is ie binnen 10 min. op temp.. En als ik dan rustig op de CC blijf rijden wordt het niet veel hoger. (93-94 [sup]o[/sup]C)

Op de ACC blijft hij ten allen tijde op de 90 [sup]o[/sup]C staan & de koelvloeistof ook.
Gebruikersavatar
door screamer
#36329
Hej Eric,

Dat komt zo'n beetje overeen met mijn temperaturen. Als ik een beetje door rij dan loopt hij ook op naar de 105 graden, zomers zelfs tot 110 gehad. Met rustig rijden ook zo tussen de 93 á 100 graden. Lijken mij ook gezonde temperaturen. :)

Bedankt voor je reactie. ;)


Guy
Gebruikersavatar
door Masterwill
#38093
Met de afgelopen verplichte vrije meidagen heb ik eindelijk de metertjes ingebouwd.
Erg mooi geworden, ben er ongeveer 5 uur mee bezig geweest maar alles wel netjes met kantoentape en warmtewerend tape afgewerkt. :lol:
Meters geven de juiste temperatuur en druk weer.
Ik had alleen 2 vraagjes:
1. hebben jullie tussen de meters en zekeringkast nog een extra zekering geplaatst?
2. is het mogelijk om de verlichting van de meters aan de sluiten op de dimmer van de cockpit (nr 17 van het kabelhuis)? (ze branden 's nachts best fel) 8)

Maar al met al erg mooi en hoef ik elke ochtend niet meer m'n airco (nr51) uit te lezen omdat m'n cockpit meter de verkeerde temperatuur en benzine stand weergeeft.
Gebruikersavatar
door screamer
#38100
Ik heb een extra zekering tussen de meters gezet. Dimmen zal niet eenvoudig zijn, je kan niet zomaar de voeding spanning verlagen.

Verstandig om alles met kantoentape af te werken, kan een hoop gerammel schelen. En het ziet er allemaal een stuk netter uit.


Guy
Gebruikersavatar
door Masterwill
#38105
Tnx Guy,

Dan ga ik dat ook maar doen, mischien wel veiliger want die tellers waren niet goedkoop.
Moet toch alles weer open maken om dagrijverlichting in te bouwen.
Gebruikersavatar
door screamer
#38119
Het gaat met de zekering niet eens zo zeer om de tellers, maar dat de rest van de auto niet afbrandt mocht er iets mis gaan met de tellers... ;) De tellers zelf zullen het toch al niet meer doen mocht de zekering eruit gaan. Dus zeker niet onverstandig om er één tussen te zetten.

Hoe bedoel je dagrijverlichting?

Guy
Gebruikersavatar
door Masterwill
#38128
Hoeveel ampere zekering heb je trouwens gebruikt per meter?

Ik had eerst op ebay in een jongen gevonden die een mal heeft gemaakt van de knipperlichtunit en hierin leds heeft gebouwd met knipperlicht functie maar hij maakt en levert deze helaas niet meer(zie foto). Dus ik hou het bij dagrijverlichting in de luchtgleuven en dan moet ik toch weer bij de zekeringkast zijn om het dimlicht te zoeken.
Jij bent handig. Geen leuk idee om leds in een soort mal te bouwen, zoals foto 2?????? :o


Afbeelding

Afbeelding
door duchatteau
#41806
Hoe krijg ik de slang van de Boost meter het beste in de auto?
Ik zie zo geen ingang waar ik hem door kan drukken.
Gebruikersavatar
door Masterwill
#41808
Als je het paneeltje onder je stuur los haalt, (deze zit met 3 schroeven aan de onderkant en 4 schroeven links van je zekeringkast vast) zie je boven je rempendaal/gaspendaal een klein rubbertjen (ca. 1cm). Deze kan je zo eruit drukken (ik heb t boventopje eraf gesneden en teruggeplaats).
Vanuit je motorkap zie je dan het gaatje recht van t midden net onder je stabilisatorstang.
Hier een foto

Afbeelding
gr.
William
door duchatteau
#41879
Bedankt voor je foto ! het is gelukt ! :D
meter werkt perfect nu.. is het normaal dat ie eerst op -0,7 staat en voluit tot +1,4 bar gaat?
Gebruikersavatar
door sweeper
#41883
duchatteau schreef:is het normaal dat ie eerst op -0,7 staat en voluit tot +1,4 bar gaat?
Ja dat is helemaal goed. Tenminste als je TT niet getuned is natuurlijk.
Hou wel rekening met een 0,1 bar afwijking naar beneden voor de werkelijke druk. (de +1,4 is werkelijk meer +1,3)
door duchatteau
#41884
Hij is wel gechipt? moet ie dan nog meer aangeven?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]