Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#18949
Ik heb besloten de TT wat op te leuken door er een boost gauge in te installeren. Deze is het geworden:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BLACK-OU ... otohosting

Het is er een met een externe druksensor. Die ga ik dicht bij de motor monteren zodat de meter vlot en nauwkeurig reageert. Er hoeft dus geen slang meer naar binnen, alleen wat draden. Zodra ik de meter binnen heb ga ik aan de slag met een alu ring die past in een van de luchtroosters.

Wordt vervolgt.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#18952
Ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten
Joop
door allewijn
#18957
Dat is een érg fraaie oplossing emanuel!
Sowieso past de meter qua looks erg goed bij de binnenverlichting van de TT én met die externe druksensor krijg je de inbouw ook veel makkelijker voor elkaar.
Inderdaad simpel een T-splitsertje ertussen, klein stukje slang naar de druksensor, die je gewoon in de motorruimte houdt, en dan een signaaldraad naar de meter.
Hoe ga je het doen met de ring?
Hou ons op de hoogte!
Ikzelf ben ook geïnteresseerd!
Gebruikersavatar
door remarc
#18969
HEY Tim,

Ik heb jou in juni een ring gegeven als voorbeeld met een tekening incl. maten waar je mee aan de gang kon gaan, heb je daar niks mee gedaan!!!!

En emanuel, mooie tellers, maare........ die kan je ook gewoon bij Charlotte kopen Car Styling Oss en nog goedkoper ook

In ieder geval succes ermee en bij mij ziet het er zo uit:
Afbeelding
door emanuel
#18970
remarc schreef:HEY Tim,

Ik heb jou in juni een ring gegeven als voorbeeld met een tekening incl. maten waar je mee aan de gang kon gaan, heb je daar niks mee gedaan!!!!

En emanuel, mooie tellers, maare........ die kan je ook gewoon bij Charlotte kopen Car Styling Oss en nog goedkoper ook

In ieder geval succes ermee en bij mij ziet het er zo uit:
Afbeelding vervangen door een URL [url]http://www.postimage.org/aV1_82n9.jpg[/url]
Ik heb ze bij Charlotte tijdens de meeting nog in mijn handen gehad, maar die hebben de sensor ingebouwd zitten en ik wilde hem liever extern hebben ivm de inbouw. Ze lijken er idd erg veel op, ook mooi donker als ze uit staan. Door de lage dollarkoers zijn ze ongeveer even duur.
door allewijn
#19004
remarc schreef:HEY Tim,

Ik heb jou in juni een ring gegeven als voorbeeld met een tekening incl. maten waar je mee aan de gang kon gaan, heb je daar niks mee gedaan!!!!

En emanuel, mooie tellers, maare........ die kan je ook gewoon bij Charlotte kopen Car Styling Oss en nog goedkoper ook

In ieder geval succes ermee en bij mij ziet het er zo uit:
Afbeelding vervangen door een URL [url]http://www.postimage.org/aV1_82n9.jpg[/url]
Beste 'Remarc',

Ik weet het, ik was je dan ook zéér dankbaar voor deze 'proef-ring'. Hij heeft heel lang bij mijn een familielid gelegen welke de mogelijkheid had om, door jouw proefring en opgegeven maten, de uiteindelijke strakke ringen ervan te frezen/draaien. Het is het laatste half jaar er echter niet van gekomen door een onoverkomelijke ziekte waardoor wij helaas afscheid van hem hebben moeten nemen...
Ik heb ook nog een buurman die deze mogelijkheden op zijn werk heeft, misschien dat ik de ring, als we tenminste weten waar hij nu is, naar hem toe kan brengen.
Helaas is het dus niet zo vlot en leuk gelopen als ik gedacht had, want ik vond het vreselijk tof dat ik al bij onze 'eerste kennismaking' direct jouw proefring mee kreeg!
(Want nog steeds zijn jouw ringen mooier dan die ringen die je via iemand uit amerika kan bestellen, die zijn nml. niet verzonken zoals die van jou)
Gebruikersavatar
door remarc
#19043
Spijtig te horen van je familielid, gecondoleerd.
Jammer dat jullie die ring nu uit het oog verloren zijn, want er is toch behoorlijk wat vraag naar door diverse forum leden en aangezien ik verder geen proefring, cq maten meer heb, zou ik de mijne weer moeten uitbouwen om maten te kunnen nemen. Maar ja wie weet als ik van de winter eens niks te doen heb.....
door emanuel
#19215
De meter is binnen, ik kon dus eindelijk aan de gang om een passende ring te maken. Dit is het geworden:

Afbeelding

Het bedrijf waar ik werk is tegenwoordig 100% Philips, dus Simplicity !

Ik maak 4 gaatjes in de kunsstof behuizing van het ventilatie rooster waar ik deze ring met 4 x M2.5 in vastschroef, zo kan ik heel eenvoudig te inbouw diepte bepalen. De klok zet ik dan met de bijgeleverde beugel vast. Foto's van de inbouw volgen als de ring klaar is.
door emanuel
#19241
Ik had geluk vandaag, de ring is al klaar!
Op de onderstaande foto zijn alle onderdelen voor de inbouw in het rooster te zien:
Afbeelding

Rond het kunststof huis loopt een rand die precies op de plek zit waar ik de schroeven wilden hebben. Met de dremel heb ik die plaatselijk weggehaald en hier de gaatjes geboord en de schroeven geplaatst:

Afbeelding

De ring zit er dan al in:
Afbeelding

Nu de meter even vastzetten met de standaard beugel (die moest wel 13mm ingekort worden)
Afbeelding

Daarna kan de buitering er weer op, inclusief het draaimechanisme:
Afbeelding
Afbeelding

Even 12V erop om te kijken of het werkt:
Afbeelding

Morgen de sensor inbouwen en de bekbeling trekken, dus er volgen nog wat meer foto's

Weet iemand misschien wat de beste plaats is om de drukleiding aan te sluiten?
Gebruikersavatar
door screamer
#19242
Hey Emanuel,

Ziet er gaaf uit!! Heb je de ring zelf gemaakt/laten maken op je werk? Zou het mogelijk zijn om ook 2 van de ringen voor mij te maken? Vind ze er erg netjes uit zien namelijk. Wil zelf ook een boost gauge en olie temp meter gaan inbouwen.

Groeten,

Guy
door emanuel
#19245
screamer schreef:Hey Emanuel,

Ziet er gaaf uit!! Heb je de ring zelf gemaakt/laten maken op je werk? Zou het mogelijk zijn om ook 2 van de ringen voor mij te maken? Vind ze er erg netjes uit zien namelijk. Wil zelf ook een boost gauge en olie temp meter gaan inbouwen.

Groeten,

Guy
Ik ken iemand die voor een nette prijs CNC freeswerk e.d. kan doen. Ik heb al even gevraagd wat de ringen kosten als ik er nog een paar extra bestel. Ik moet op ongeveer ? 10,- per ring rekenen. Als je ze ook nog geanodiseerd wil hebben (zilver, zwart, blauw orange e.d.) dan kan dat ook, ik denk zelf dat zwart het mooiste is, dan zie je de ringe bijna niet meer zitten. Anodiseren kost ? 40,- per batch, dus 1 of 40 ringen is even duur. Als er nog meer interesse is kan ik ze voor een mooi prijsje laten maken.
Gebruikersavatar
door screamer
#19246
Dat klinkt zeer interesant! Misschien zijn er nog wel meer mensen die er 1 of 2 willen? Dan zijn de kosten in princiepe minimaal, met een zeer mooi resultaat! ;) Zou super zijn als je dat zou kunnen regelen. :D

Ik zal het morgen ook wel even in de groep gooien op de mini-(LED)meeting.

Guy
Gebruikersavatar
door stteven
#19251
heee

goed bezig jullie!!
denk dat de beste plek voor je druk sensor licht er aan of je een 180 of 225pk hebt
maar aan de andere kant dan jasklep onder je inlaat spruitstuk daar zitte 2 4mm aansluitingen
voor je br.druk regelaar en je bov. daar kan je hem goed weg pakken

groeten steven
door emanuel
#19255
stteven schreef:heee

goed bezig jullie!!
denk dat de beste plek voor je druk sensor licht er aan of je een 180 of 225pk hebt
maar aan de andere kant dan jasklep onder je inlaat spruitstuk daar zitte 2 4mm aansluitingen
voor je br.druk regelaar en je bov. daar kan je hem goed weg pakken

groeten steven
Hoi Steven,

Het gaat bij mij om een 225 PK motor, zit daar een betere aansluitplek op dan die je net noemde?

Bedankt voor de tip!
door allewijn
#19259
Héééél erg mooi gedaan! Complimenten en tof dat je even wat foto's van de inbouw plaatst zodat wij allemaal zien hoe het geheel in elkaar gemonteerd is!
Zou je ook nog een fotootje willen maken van de plek waar je de T-splitsing gaat plaatsen en de druksensor?
Je hebt een hele mooie meter uitgezocht. Is hij trouwens ook nog 'dimbaar'? Want ik heb gemerkt in de auto van een vriend van me dat die meters (althans die van hem) nogal fel en daarom beetje storend waren in het donker.

Ik wil me trouwens ook bij deze aanmelden voor ÉÉN ring, en dan gewoon dezelfde versie als jij hebt. Dus mochten er genoeg gegadigden zijn dan zou het erg tof zijn als jij dat zou kunnen/willen regelen!

Groetjes,

Tim
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]