Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#34940
De inbus bout zit inderdaad goed vast, ik moest ook wat moeite doen om hem los te krijgen. Maare das mooi balen dat de sensor is afgebroken! Denk dat je er M6 draad moet in tappen en dan een M6 bout in vast lijmen. En met die bout de sensor, of wat er van over is, er uit draaien.

Succes,

Guy
Gebruikersavatar
door sweeper
#34941
robbyrr schreef:Heb ik eindelijk de inbus los gekregen na heel veel moeite...draai ik de sensor erin,breekt ie af!!!!.....Das mooi balen....hij brak precies bij t kop,dus de rest zit er nog in,dus kan nog wel rijden want t sluit gelukig nog wel goed af,alleen heb geen idee hoe ik m eruit moet halen...iemand idee??....en dan een nieuwe sensor erin,als ze uberhaubt los te verkijgen zijn......charlotte??....:D...
F*** zeg, daar wordt je niet vrolijk van. Jezelf al zeker voor de kop geslagen zeker? :banghead:

Volgens mij moet je dan gat boren in de afgebroken sensor, een tap draaien met contra draad aan de originele draad, er een speciale bout in draaien die je langzaam door blijft draaien zodat je de sensor weer los draait. Als er nog iets uitsteekt kan je misschien een gleufje maken, en met een schroevendraaier of iets los draaien.

Is allemaal makkelijker opgeschreven dan uit te voeren. Je zal waarschijnlijk de ruimte niet hebben om gereedschap te kunnen gebruiken.

Is het iets waar we ons allen zorgen om moeten maken als we de sensor installeren, of is het pure pech dat het jouw gebeurde.

Misschien foto's voor de duidelijkheid van je probleem.


succes,

Eric
Gebruikersavatar
door autoglas
#34942
Hoi,
Nog geen paniek ,stift zit er denk 15 mm in en als je gaatje boort van max 7 mm kan je met een parkervijsje,schroef uw draad erin vastzetten,je kan ook goe ontvetten en je draad erop solderen en als dat allemaal niet lukt is het voorzichrig uitboren...;Veel succes
Leo
door robbyrr
#34953
Ik heb mezelf iderdaad heel hard voor de kop geslagen.. :smt021 ik dacht,laat ik hem maar extra strak aandraaien zodat er geen olielekkages zouden kunnen ontstaan,maargoed...had beter moeten kijken....voor degene die het nog moeten gaan inbouwen,is het misschien handig als je er inderdaad even op past dat je m niet te ver door draait....bedankt voor de tips,....misschien dat ik die sensor ergens anders kan inbouwen??..tussen de oliefilter en houder is toch ook een plek?..dan heb je zo'n adapter nodig dacht ik,heeft iemand dit toevallig gedaan?...

Groetjes, Robby
door emanuel
#34954
Er zijn speciale boutuitdraaiers te koop om dit soort afgebroken bouten eruit te kunnen draaien. Je boort dan eerst een gat en steekt daar die uitdraaier in. Je kan de bout er dan heel eenvoudig uitdraaien omdat de uitdraaier zichzelf vastzet in het gat.

http://www.kukkobenelux.nl/KUKKO%20PROD ... aaiers.pdf
door robbyrr
#34955
Dat is inderdaad een hele goede optie,bedankt!!.....want in de sensor zit al een gat(schroefdraad is hol van binnen)dus kan ik er zo'n schroef meteen in draaien zonder te boren....ik ga dat proberen!!...heb weer hoop gekregen...:D...
Gebruikersavatar
door charlotte
#34999
ja stuur er wel een op, je kent je eigenkrachten niet Rob....haha.

probeer een gleufje te maken in het afgebroken deel en schroef hem er dan uit.

succes,
charlotte
door robbyrr
#35001
mijn dank is groooooot..:D...ik krijg m nog wel eruit hoor...en de volgende zal ik met beleid erin draaien...:D
Gebruikersavatar
door sweeper
#35503
Iemand nog een suggestie om die plug (inbusbout) in je blok eruit te krijgen als hij zo vast zit dat de inbussleutel dol begint te draaien?

Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
door screamer
#35506
Heb je een inbussleutel gebruikt of een inbusdop met een ratel? Met een inbussleuteltje kreeg ik hem ook niet los. Met ratel was het helemaal geen probleem. Zorg ook voor een goed passende inbusdop, geen setje uit de 5 euro bak. ;)

En als de bout al kapot gedraaid is dan zou ik een van de bovenstaande suggesties proberen....


Guy
Gebruikersavatar
door sweeper
#35509
Heb het geprobeerd met een accu slagmoersleutel (max. 160Nm) met krachtbit inbus.

Het lukt eerst niet. Heb toen wat WD40 gespoten, en later nog een keer geprobeerd. Vrij snel begon de bit door te draaien.

Heb de hoop dat er iemand een lumineus idee heeft, want met de bovenstaande suggesties moet denk ik eerst het inlaat spruitstuk verwijderd worden, en daar zit ik niet op te wachten.

Is er misschien nog een ander punt op het motorblok waar de sensor geplaatst kan worden?
door robbyrr
#35530
Bij mij is het iniedergeval gelukt dankzij emanuel.....tip was goud waard...:D....het is me zelfd gelukt zonder het inlaatspruitstuk te verwijderen...!!....en alles doet t nu prima,behalve mn rechterachterlicht....ik weet niet hoe t komt....ik heb de lampjes al verwisseld en de zekring,maar hij doet niks,heb hellaas geen spanningsmeter liggen.......de meters heb ik op dezelfde punten aangesloten als emanuel beschrijft op pagina 2...misschien iemand enig idee??..Anders moet ik alles maar weer loshalen..
Gebruikersavatar
door sweeper
#35760
Jippie het is me gelukt de inbusbout los te krijgen, en eigenlijk ging dat heel simpel. Ik heb een oude (hout)beitel gepakt, deze op de rand van de bout gezet, en voorzichtig (onder schuine hoek) de bout los getikt. Met drie tikken kwam hij los, en kon ik hem verder op de hand eruit draaien.

De nieuwe sensor zat er daarna vlot in.

Afbeelding

Afbeelding

De rest had ik eerder al gedaan, dus het was alleen nog de signaal draad aansluiten, en testen.

Ziet er gelikt uit al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door sweeper
#36050
Ik heb geconstateerd dat de temperatuur van de olie op het dislpay van de ACC sneller op 90 [sup]o[/sup]C komt te staan dan op de ingebouwde olie temperatuurmeter.
De temp. op de ACC loopt zeker meer dan 10 [sup]o[/sup]C voor op de nieuwe meter.
Met de nieuwe meter duurt het zeker 10 min. langer eer hij rond de 90 [sup]o[/sup]C komt. Als alles op temperatuur is, is er (bijna) geen verschil tussen beide. De temp. op de ACC blijft strak op 90 [sup]o[/sup]C staan en de nieuwe kan wat zakken als je bijv. lang voor een stoplicht staat.
Het lijkt er dus op dat de originele temp. sensor in het motorblok zelf zit, waar we de nieuwe bij het oliefilter geplaatst hebben.

Is het nu het beste om motor zwaarder te belasten als de temp. op de nieuwe meter rond de 90 staat of kan het al als je de temp. volgt op de ACC?
Gebruikersavatar
door screamer
#36052
Klopt dat het langer duurt voordat de olie volledig op temperatuur is, is bij mij ook. Hoe warm wordt het bij jou maxiamaal? Ik kom zo rond 100 graden uit. En als ik ff een poosje me best doe gaat ie er zelfs voorbij.

Het is beter pas echt door te trekken in toeren als ook de olie volledig op temperatuur is. Dat is nou net het voordeel van de extra meter. ;)


Guy
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]