- do dec 13, 2007 16:04
#20057
Ik heb besloten mijn TT eind december bij JD-engineering te brengen.
Ter voorbereiding heb ik vandaag een aantal logs gedaan om te kijken of mijn TT nog wel gezond is, alvorens ik hem bij JD breng.
Ik heb de boost (groep 115) gelogd waarbij ik een overdruk haalde van 0,73 bar. Dit vondt ik wat weinig.
Tevens de LMM waardes gelogd (groep 002). Als je dit maal 1,31 doet zou je een groffe indicatie van het aantal PK's moeten hebben. Hier kwam ik op een max van 223,7PK. Wat ik juist weer véél te veel vondt.
(Ik heb een 180PK Quattro)
Vervolgens JD gebeld. Welke aangaf dat de BOOST precies klopte, dat een ongechipte AJQ 180PK motor inderdaad 0,7 bar moest geven.
Volgens JD zou de omrekening van LMM naar PK te grof zijn en daar moest ik dan ook geen waarde aan hechten.
Mijn TT zou volgens JD, gezien de uikomst van de logs gezond en inderdaad standaard moeten zijn.
Gelukkig... Nu kan ik dus een definitieve afspraak voor een maatchip maken.
Wie heeft er nog meer zijn boost gelogd?
Wie weet hoeveel boost hij heeft?
180pk / 225pk versie?
Hoeveel boost moet een gechipte versie geven?
(Dit alles ivm het inbouwen van de boostmeters waar velen van ons zich aan gaan wagen)
Ter voorbereiding heb ik vandaag een aantal logs gedaan om te kijken of mijn TT nog wel gezond is, alvorens ik hem bij JD breng.
Ik heb de boost (groep 115) gelogd waarbij ik een overdruk haalde van 0,73 bar. Dit vondt ik wat weinig.
Tevens de LMM waardes gelogd (groep 002). Als je dit maal 1,31 doet zou je een groffe indicatie van het aantal PK's moeten hebben. Hier kwam ik op een max van 223,7PK. Wat ik juist weer véél te veel vondt.
(Ik heb een 180PK Quattro)
Vervolgens JD gebeld. Welke aangaf dat de BOOST precies klopte, dat een ongechipte AJQ 180PK motor inderdaad 0,7 bar moest geven.
Volgens JD zou de omrekening van LMM naar PK te grof zijn en daar moest ik dan ook geen waarde aan hechten.
Mijn TT zou volgens JD, gezien de uikomst van de logs gezond en inderdaad standaard moeten zijn.
Gelukkig... Nu kan ik dus een definitieve afspraak voor een maatchip maken.
Wie heeft er nog meer zijn boost gelogd?
Wie weet hoeveel boost hij heeft?
180pk / 225pk versie?
Hoeveel boost moet een gechipte versie geven?
(Dit alles ivm het inbouwen van de boostmeters waar velen van ons zich aan gaan wagen)
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill