Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
door allewijn
#20057
Ik heb besloten mijn TT eind december bij JD-engineering te brengen.
Ter voorbereiding heb ik vandaag een aantal logs gedaan om te kijken of mijn TT nog wel gezond is, alvorens ik hem bij JD breng.
Ik heb de boost (groep 115) gelogd waarbij ik een overdruk haalde van 0,73 bar. Dit vondt ik wat weinig.
Tevens de LMM waardes gelogd (groep 002). Als je dit maal 1,31 doet zou je een groffe indicatie van het aantal PK's moeten hebben. Hier kwam ik op een max van 223,7PK. Wat ik juist weer véél te veel vondt.
(Ik heb een 180PK Quattro)

Vervolgens JD gebeld. Welke aangaf dat de BOOST precies klopte, dat een ongechipte AJQ 180PK motor inderdaad 0,7 bar moest geven.
Volgens JD zou de omrekening van LMM naar PK te grof zijn en daar moest ik dan ook geen waarde aan hechten.
Mijn TT zou volgens JD, gezien de uikomst van de logs gezond en inderdaad standaard moeten zijn.
Gelukkig... Nu kan ik dus een definitieve afspraak voor een maatchip maken.

Wie heeft er nog meer zijn boost gelogd?
Wie weet hoeveel boost hij heeft?
180pk / 225pk versie?
Hoeveel boost moet een gechipte versie geven?

(Dit alles ivm het inbouwen van de boostmeters waar velen van ons zich aan gaan wagen)
door Niall
#20066
Geloof me daar ga je geen spijt van krijgen. Jeroen kennende zal die eerst ter plaatse kijken hoe gezond de auto is enz. daarna gezien de maatchip zal die vragen hoe je het wil hebben.
Mijn persoonlijke voorkeur zou vlakke koppelverloop met een goede vermogenspiek ipv puur piekvermogen en een mindere koppel.

Jeroen is een man van weinig woorden :D

Oh ja stuur Raceeend of de blerende beetle op seat-online een mailtje die kunnen je perfect uitleggen hoe je moet loggen :wink:
door emanuel
#20067
Mijn boost loopt tot ongeveer + 0.85 Bar op de meter. Ik heb een standaard 225 PK. Als je Elsawin hebt kun je de fabriekswaarde voor de boost terug vinden. De tolerantie daarop is vrij groot, voor mijn motor wordt tussen de 1700 en 2000 Mbar opgegeven (absolute druk) De actuele luchtdruk heeft dus ook nog invloed.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]