Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Tricks
#20115
Ok, kan hier wat getalletjes krijgen ivm het verbruik na een chipbeurt? (Uiteraard bij dezelfde rijstijl als voor het chippen)
Gebruikersavatar
door Ferdi
#20120
je kunt kijken op de chiptuning sites,
maar voor zover ik me herinner, is er geen of nagenoeg geen verbetering
met betrekking tot je verbruik na chiptuning. dus daarvoor moet je het niet doen.
ik zou het sowiezo niet doen, maar dat is mijn eigen mening, omdat je anders
de motor zou kunnen overbelasten en de risico op mankementen daarmee vergroot.
koop dan een andere uitvoering ...is mijn idee! :D
door allewijn
#20152
Mijn TT is nóg niet gechipt, hij krijgt de 27e december een maatchip bij JD-engineering.
Maar op dit moment is mijn TT ééérg zuinig valt mij op.
Ik merk wel dat weersinvloeden, en dan vooral de WIND flink invloed hebben op het verbruik.
Een goede wind tegen kan zó 2 kilometer per liter schelen.
Maargoed, als ik geen last van tegenwind heb, dan rijdt hij bij bijv. 100km/u al 1 op 15!!!
Even wat foto's gemaakt, ik heb hem bij 60, bij 80 en bij 100km/u op de Cruise-Control aangetikt!
(P.s.: Ik heb mijn verbruik middels vagcom op kilometers per liter gezet! Dat vindt ik prettiger, want zo druk je het ook op z'n holland uit: 1op15)
Gemiddeld, na een gehele tank opgereden te hebben kom ik trouwens bijna altijd uit op 1 op 12 (dit is dus stadsverkeer, boerenwegen, snelwegen, etc. door elkaar).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Benieuwd hoe hij dit ná het chippen zal doen!
Gebruikersavatar
door Ferdi
#20153
dat ziet er netjes uit Tim,
toch denk ik dat chippen geen invloed zal hebben op je verbruik.

ik vind je verbruik overigens heel netjes, geloof niet dat jij constant met de bovenstaande verbruikgegevens
je TT rijd :D

ik heb weliswaar geen CC, maar ik merk op de snelweg bij een constante snelheid ook een dergelijk verbruik, van
om en bij de 7 liter op 100 km, een enkele keer als ik 80-90 rijd op de weg tussen Leiden en Rotterdam bereik een een
buitengewoon zuinige verbruik van 5-6liter, hetgeen op 1 op 18/20 komt !

Trouwens kun je voor mij stapsgewijs de te ondernemen stappen noemen die doorlopen
moeten worden voor de wijziging van verbruikweergave op de boordcomputer,
middels VAG COM natuurlijk,

dank!
Gebruikersavatar
door Ferdi
#20155
overigens zou je -als je toch zuiniger wilt rijden- in plaats van te laten chippen
je TT kunnen laten voorzien van een CC bij Marja. Voordelen van een CC zijn :

Cruise control:
Ontspannen autorijden zonder uw voet op het gaspedaal?
Onder alle omstandigheden optimale snelheidsbeheersing?

Dat kan met een cruise control. Een regulerend systeem, dat u als bestuurder assisteert bij het constant houden van uw snelheid en het rijden veel comfortabeler maakt.

? meer comfort en rijplezier
? beter voor het milieu
? financieel voordeel
? minder brandstofverbruik (4-10%)
? minder auto-onderhoud
? minder (en lagere) bekeuringen
? minder stress, nek- en rugklachten

succes!
Gebruikersavatar
door Tricks
#20178
Ik zit met een gemiddelde van 8.8l. Ik rij ook wel rustig met de wagen hoor. Laat op het forum zeker weten hoe het geweest is bij JD Allewijn! Heb bij Charlotte een DV006 besteld. Als deze en een nieuwe LMM erin zitten ga ik ook een afspraak bij hen maken! Kan al niet wachten :s
Gebruikersavatar
door Ronnie
#20451
chippen maakt je motor krachtiger en vloeiender... en dan kan je als je t eenmaal hebt laten doen minder goed van je pedaal af blijven :D ofwel minder zuinig door de fun en je voet ;)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#20563
Ferdi schreef:Trouwens kun je voor mij stapsgewijs de te ondernemen stappen noemen die doorlopen
moeten worden voor de wijziging van verbruikweergave op de boordcomputer,
middels VAG COM natuurlijk,

dank!
Ik kom zojuist van de garage, waar ze 2 spoorstangen hebben vervangen. Heb daarbij meteen gevraagd of ze de verbruiksweergave even konden omzetten naar km/l ipv l/100km.
.....Had ie nog nooit van gehoord :D
Gelukkig had ik m'n huiswerk goed gedaan en kon ik hem vertellen dat een mede TT-rijder (Allewijn) dit wel lukte. Ik had vantevoren even op internet gekeken en ik ben erachter gekomen dat dit in Vag-Com als volgt gaat:

Changing the units: It is also possible to change the units displayed on the dash based on a country code.

Here's how:

  • Connect your VAG-COM and turn the ignition on.
    Click the Select Module button
    Click the button for module 17 - Instruments
    Click the Recode button.

Write down the code number in the box. Don't mess with the Workshop Code box.
The third digit in the code number is the country code. The codes are:
1: Europe (EU)
2: USA
3: Canada
4: Great Britain
5: Japan
6: Saudi Arabia
7: Australia
Change the third digit to match the country code you want to use, then Save and exit.
The changes will be displayed on the trip computer immediately. Make sure you write down the original code before you mess with it so that if you accidentally erase it, you'll know what to put back. I changed mine to Europe. This changes all units on the dash from English to metric units. MPG goes to L/100Km, temperature goes from deg. F to deg. C, average speed is in Km/H instead of MPH, and the odometer display goes from miles to Km. As a style note, if you want English units but want the outside temp. display to be in Celsius, use the Great Britain code. I didn't try the Canada code so I don't know how it differs from the Europe code. The Japan code has a different gas mileage measurement than the Europe code. Thanks to Rainer for the codes! Go mod yer instruments


Als je dan "5: Japan" pakt als landcode, dan geeft ie km/l aan in je display. Voor de rest verandert er niets mbt de weergaven.

Groeten
Joop
door allewijn
#20576
Goed om te horen dat het je ook gelukt is JOOP!!! :wink:
Grappig eigenlijk dat ze bij de garage daar dan weer nooit van gehoord hebben haha!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]