Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marve
#20344
Was ik laats nog van plan om een downpipe en metalkat er onder te laten zetten op mijn reeds gedane RICA tuning, heb ik toch besloten om voor het topje van de ijsberg te gaan.

Zie hier mijn TT met 322 pk en 436 nm aan koppel, upgrade door een S3 turbo met toebehoren en geupdate software

JD engineering is echt super.
De motor is zo verschrikkelijk sterk, en het vermogen altijd beheersbaar met de powercommander.
Op toch redelijk glad wegdek trek je in stand 2 vd powercommander volgas weg zonder wielspin.
De herprogramering van de DSG bak is een genot.
Schakelen gaat nog veel sneller, maar ook wordt de powerband veel beter beheerst.
De toerenbegrenser is naar 7400 tpm gegaan.
Vanaf 5600 tpm, tot 7000 tpm heb ik meer dan 300 pk ter beschikking.
Koppel gaat vanaf 2500 tpm over de 400 nm heen en houd dit boven de 400 nm tot 5800 tpm. :D
Het is echt gewoon wreed.

0-100 in ca 5 sec
topsnelheid 285 km/h

http://nl.youtube.com/watch?v=8T2lJ9GKy1A

http://www.xs4all.nl/~jdengine/html/A-T-feb07-1.pdf

http://www.tt-forum.nl/forum/profile.ph ... file&u=319

http://nl.youtube.com/watch?v=DDYBWnRFQpA 100-200 in 12 sec :D :shock: ha ha tis niet normaal
Laatst gewijzigd door marve op zo dec 23, 2007 13:32, 4 keer totaal gewijzigd.
door Niall
#20346
S3 Turbo laten monteren :D
Gebruikersavatar
door massari
#20347
Dat is heftig zeg! :shock:
Keep on the tuning...
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#20349
Kijk eens aan.... dat zijn de échte cijfers :smt007 :smt023
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#20354
Dat zijn echt mooie cijfers inderdaad, mag ik vragen wat dit alles gekost heeft? 8)
door allewijn
#20356
Wat waanzinnig zeg 'Marve'!!!
Daar mag je ontzettend trots op zijn.
Binnekort ga ikzelf ook naar JD. Ik ga echter alleen voor een maatchip...
Wat een genot zal het zijn om met 322,9PK te rijden!!!
Gebruikersavatar
door marve
#20357
allewijn schreef:Wat waanzinnig zeg 'Marve'!!!
Daar mag je ontzettend trots op zijn.
Binnekort ga ikzelf ook naar JD. Ik ga echter alleen voor een maatchip...
Wat een genot zal het zijn om met 322,9PK te rijden!!!
ja echt een feest, ben net een klein kind ha ha
Gebruikersavatar
door reindertt
#20424
WAtvoor blok lag er in
En je hebt toch wel quattro?
Gebruikersavatar
door marve
#20467
reindertt schreef:WAtvoor blok lag er in
En je hebt toch wel quattro?
Gewoon en 2.0TFSI, quattro is echt niet nodig met een powercommander.
Die 1430 kilo kaal van de 3,2 is echt veel te veel voor een sportwagen. met 5,72 kilo per pk, ik kom aan 3,91.
afhankelijk van het wegdek stel ik deze in en heb altijd tractie zonder slip
Op nat wegdek trek ik nog in 5,8 sec weg naar de 100, op droog tegen de 5 sec aan
Die 5,5 sec die men opgeeft voor de quattro haal je nooit, mijn vriend heeft er 1 en haalt net de 6 sec :cry:
dus doe mij maar TURBO time, maar ja ik hou dan ook niet van de TURBO loze motoren
Gebruikersavatar
door reindertt
#20469
Mwah, ik vind de 1.8T nou niet echt aanvoelen als de meest sterke motoren...
Hoe is de 2.0 dan?

P.S.: het is natuurlijk niet bevoordelijk voor een 2 liter om er zoveel vermogen uit te trekken. Hoe mooi tuners het altijd weten te verkopen, als jij je blok, zuigers, zuigerveren etc etc niet aanpast kun je zo ettelijke duizenden kilometers van je blok aftrekken. Dan heb ik liever een V6 die geheel uit aluminium opgetrokken is en even 280pk levert.
door Niall
#20480
De 1.8T in standaard vorm is betrouwbaar tot +/- 340pk, wil je er boven dan moet je andere drijstangen gaan gebruiken. Blok van de 225pk is wel een betere basis door extra olie koeling in het blok
door emanuel
#20482
Niall schreef:De 1.8T in standaard vorm is betrouwbaar tot +/- 340pk, wil je er boven dan moet je andere drijstangen gaan gebruiken. Blok van de 225pk is wel een betere basis door extra olie koeling in het blok
Wat voor KM stand mag je nog verwachten met een 225 PK blok dat zonder aanpassingen 340 Pk levert?
door Niall
#20485
Gewoon hetzelfde als een normaal blok, het vermogen is niet dodelijk maar de hoeveelheid koppel en de manier waarop die erin komt. Er zijn tig verschillende mogelijkheden, maar een IHI twin scroll turbo is de beste compromis tussen vermogen en koppel en levensduur.
Als je zoiets wil dan moet je met JD gaan praten :wink:
door emanuel
#20499
Ik zit daar absoluut niet aan te denken, zou niet eens durven. Ik ben al bang om mijn motor te laten tunen omdat ik LPG verstook en inmiddels tegen de 170.000 Km zit. Ik zou het op zich wel willen, maar de tuners kunnen me niet voldoende zekerheid geven.
Gebruikersavatar
door marve
#20521
emanuel schreef:Ik zit daar absoluut niet aan te denken, zou niet eens durven. Ik ben al bang om mijn motor te laten tunen omdat ik LPG verstook en inmiddels tegen de 170.000 Km zit. Ik zou het op zich wel willen, maar de tuners kunnen me niet voldoende zekerheid geven.
:D zegt al genoeg he, JD zeg niet voor niks dat die 3,2 blokken niet veel meer kunnen hebben en slecht te tunen zijn. Naill heeft helemaal gelijk, de 2.0 tfsi leverd in de S3 al 265 pk, onderbouw etc etc zijn het zelfde alleen zijn de drijfstangen dikker omdat dit blok nog verder opgevoerd kan worden.
340 pk is wel de max voor de standaard 2.0, en gata probleemloos ellelang mee als je maar netjes opwarmt.
Mijn oude 150 pk A4 1.8T kreeg ook een K04 turbo met 1,2 bar 265 pk, heeft ondertussen al meer dan 230.000 km gelopen probleemloos en gaat nog wel 100.000 km mee.
maja jij rijd op LPG en geeft je angst al aan.
Niet aan beginnen is niks voor jou, maar 1 ding is zeker ik maal er niet om, met JD als referentie is dat dan ook probleemloos te accepteren

Maar hoe het ook is en wat het ook allemaal mag zijn, ik ben iig retesnel, en als ik dit weer beu ben is er altijd nog een 400+ pk upgrade te bestellen bij JD.
Idd uit een 2.0 ja.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]