Arnold schreef:Hoi Marve,
Ik zie nu pas wat een vermogen JD uit die 2.0 tfsi heeft gekregen. Ik heb ook een zelfde motor in mijn auto en ik wil deze ook laten tunen, maar niet zo ver, gewoon de software aanpassen, ik geloof dat je dan op 245pk uit kan komen.
Enige wat mij nu nog tegenhoud is de garantie, ik heb nog 18 maanden fabrieksgarantie. Heb jij hier naar geinformeerd bij je dealer? en heb jij nog garantie? een vriend van mij heeft een golf V GTI en heeft deze door Pon bij ABT laten tunen, nog volledige garantie, maar wel een keer zo duur als een stage 1 bij JD.
Dan koop je tuning bij de vag dealer met garantie
Kost een boel en je krijgt weinig naar mijn idee
Ja zal wel bij ABT gedaan zijn das de 300 pk stage met 390 nm koppel, verder gaan ze niet.
Heb er eerlijk gezegt niet eens naar gekeken !
De gemiddelde AUDI monteur ziet het verschil vd turbo niet, aan de software kunnen ze het niet zien.
En daarbij ken ik daar mensen die ik al 24 jaar tegenkom en eenband mee heb.
Ik zie geen probleem.
Daarbij heb ik een 1.8T A4 (150) pk versie gehad met een K04 turbo erop en op 1,2 bar wat men afrade op 265 pk gezet.
Deze is nu toe aan de vierde eigennaar en heeft meer dan 200 000 km gelopen, en gaat nog als de brandweer zonder problemen, en dat is dus van 1998
Deze heeft mij ook gebeld, met als de voorgaande eigenaren of dat wel heel blijft.
Ja dat weet ik niet maar als je hem netjes opwarmt waarom niet.
Daarbij is 365 pk toch wel ff wat meer dan 323, dus marge zat
Daarbij zijn het meestal niet de pk wat een blok sloopt maar koppel
Daarom begrenst JD de turbodruk op 1,33 bar omdat ander het koppel te gortig wordt