Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Niall
#20537
Bij JD was de gewone 2.0 blok al bij +/- 360pk kapot gelopen, daarna is die geupgrade en rijdt nu naar verluidt met 450pk en tegen de 500NM koppel en dat icm een DSG bak. :shock: 8)
Gebruikersavatar
door marve
#20550
Niall schreef:Bij JD was de gewone 2.0 blok al bij +/- 360pk kapot gelopen, daarna is die geupgrade en rijdt nu naar verluidt met 450pk en tegen de 500NM koppel en dat icm een DSG bak. :shock: 8)
klopt daarom niet meer dan 1,33 bar en niet meer dan 440nm koppel en ca 325 pk,, en verplichte dsg herprogramatie
Gebruikersavatar
door Arnold
#21618
Hoi Marve,

Ik zie nu pas wat een vermogen JD uit die 2.0 tfsi heeft gekregen. Ik heb ook een zelfde motor in mijn auto en ik wil deze ook laten tunen, maar niet zo ver, gewoon de software aanpassen, ik geloof dat je dan op 245pk uit kan komen.

Enige wat mij nu nog tegenhoud is de garantie, ik heb nog 18 maanden fabrieksgarantie. Heb jij hier naar geinformeerd bij je dealer? en heb jij nog garantie? een vriend van mij heeft een golf V GTI en heeft deze door Pon bij ABT laten tunen, nog volledige garantie, maar wel een keer zo duur als een stage 1 bij JD.
door Niall
#21625
Arnold schreef:Hoi Marve,

Ik zie nu pas wat een vermogen JD uit die 2.0 tfsi heeft gekregen. Ik heb ook een zelfde motor in mijn auto en ik wil deze ook laten tunen, maar niet zo ver, gewoon de software aanpassen, ik geloof dat je dan op 245pk uit kan komen.

Enige wat mij nu nog tegenhoud is de garantie, ik heb nog 18 maanden fabrieksgarantie. Heb jij hier naar geinformeerd bij je dealer? en heb jij nog garantie? een vriend van mij heeft een golf V GTI en heeft deze door Pon bij ABT laten tunen, nog volledige garantie, maar wel een keer zo duur als een stage 1 bij JD.
Als je hem via Van der Velden in benthuizen ( Zoetermeer) laat chippen nemen zij de fabrieksgarantie over mits hij daar in onderhoud is :wink:
Gebruikersavatar
door marve
#21626
Arnold schreef:Hoi Marve,

Ik zie nu pas wat een vermogen JD uit die 2.0 tfsi heeft gekregen. Ik heb ook een zelfde motor in mijn auto en ik wil deze ook laten tunen, maar niet zo ver, gewoon de software aanpassen, ik geloof dat je dan op 245pk uit kan komen.

Enige wat mij nu nog tegenhoud is de garantie, ik heb nog 18 maanden fabrieksgarantie. Heb jij hier naar geinformeerd bij je dealer? en heb jij nog garantie? een vriend van mij heeft een golf V GTI en heeft deze door Pon bij ABT laten tunen, nog volledige garantie, maar wel een keer zo duur als een stage 1 bij JD.

Dan koop je tuning bij de vag dealer met garantie
Kost een boel en je krijgt weinig naar mijn idee

Ja zal wel bij ABT gedaan zijn das de 300 pk stage met 390 nm koppel, verder gaan ze niet.
Heb er eerlijk gezegt niet eens naar gekeken !
De gemiddelde AUDI monteur ziet het verschil vd turbo niet, aan de software kunnen ze het niet zien.
En daarbij ken ik daar mensen die ik al 24 jaar tegenkom en eenband mee heb.
Ik zie geen probleem.

Daarbij heb ik een 1.8T A4 (150) pk versie gehad met een K04 turbo erop en op 1,2 bar wat men afrade op 265 pk gezet.
Deze is nu toe aan de vierde eigennaar en heeft meer dan 200 000 km gelopen, en gaat nog als de brandweer zonder problemen, en dat is dus van 1998
Deze heeft mij ook gebeld, met als de voorgaande eigenaren of dat wel heel blijft.
Ja dat weet ik niet maar als je hem netjes opwarmt waarom niet.

Daarbij is 365 pk toch wel ff wat meer dan 323, dus marge zat
Daarbij zijn het meestal niet de pk wat een blok sloopt maar koppel
Daarom begrenst JD de turbodruk op 1,33 bar omdat ander het koppel te gortig wordt
Gebruikersavatar
door Arnold
#21638
@ Niall, bedankt voor je tip, ik ga morgen eens bellen. Mijn auto is dealer onderhouden (eigenlijk pas 1 beurt gehad, verder geen problemen)

@ Marve, JD is goed, dat weet ik ook. Maar het tunen is pas een probleem (als je nog fabrieks garantie hebt) wanneer je een probleem hebt. Wanneer je bijvoorbeeld met een kapotte koppeling bij je garage komt en ze erachter komen dat je auto is getuned.... ik kan mij voorstellen dat je dan een discussie kunt krijgen. Vandaar wil ik dit eerst goed uitzoeken.
Gebruikersavatar
door marve
#21671
Arnold schreef:@ Niall, bedankt voor je tip, ik ga morgen eens bellen. Mijn auto is dealer onderhouden (eigenlijk pas 1 beurt gehad, verder geen problemen)

@ Marve, JD is goed, dat weet ik ook. Maar het tunen is pas een probleem (als je nog fabrieks garantie hebt) wanneer je een probleem hebt. Wanneer je bijvoorbeeld met een kapotte koppeling bij je garage komt en ze erachter komen dat je auto is getuned.... ik kan mij voorstellen dat je dan een discussie kunt krijgen. Vandaar wil ik dit eerst goed uitzoeken.
Ja ik begrijp je wel, maar als je met dit euvel rondloopt moet je geen tuning nemen.
Iedere keer als jij gas geeft zul je denken blijft het heel.
En dat rijdt niet lekker.
Gebruikersavatar
door Arnold
#21674
Goed om te weten dat jij weet wat ik ga denken in de toekomst...

Voorlopig ben ik op zoek naar een tuner icm motor garantie, lijkt mij geen vreemde vraag wanneer je auto nog garantie heeft. Voor die garantie wil ik best iets meer betalen.

Anyway, ik krijg deze week wat offertes voor het geen ik wil.
Gebruikersavatar
door marve
#21689
Arnold schreef:Goed om te weten dat jij weet wat ik ga denken in de toekomst...

Voorlopig ben ik op zoek naar een tuner icm motor garantie, lijkt mij geen vreemde vraag wanneer je auto nog garantie heeft. Voor die garantie wil ik best iets meer betalen.

Anyway, ik krijg deze week wat offertes voor het geen ik wil.
was niet lullig bedoeld hoor :?
door Niall
#21700
Arnold schreef:Goed om te weten dat jij weet wat ik ga denken in de toekomst...

Voorlopig ben ik op zoek naar een tuner icm motor garantie, lijkt mij geen vreemde vraag wanneer je auto nog garantie heeft. Voor die garantie wil ik best iets meer betalen.

Anyway, ik krijg deze week wat offertes voor het geen ik wil.
Kon VdV niets voor je betekenen?? Anders moet je naar Edwin vragen :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]