Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door hj
#20911
je kan ook 1 gat in je kat slaan is het probleem ook opgelost, wat je beter kan doen is kijken of je ergens niet 1 kat kan lenen of een kat vervanger, ik denk dat je die pktjes in de loop van de tijd bent verloren slijtage heel normaal. kartmotoren moeten om de 6 uur nieuwe zuigers hebben het vermogen loopt terug slijtage.
mvg hj
Gebruikersavatar
door screamer
#20984
Is vrij duur, zo rond de 700 á 800 euro...
Gebruikersavatar
door knotski
#21012
heej die Tim,

een sportkat lijkt me een dure oplossing, kan de dealer/bekende niets voor je betekenen met een uitprobeer-onderdeel?

waar ik ook ff benieuwd naar was, of de afwijking in pk's al eerder in je vaglog metingen zichtbaar waren welke je eerder hebt gedaan bij je wagen?
Zijn die nu zo onbetrouwbaar gebleken dat die de 163pk niet aangaven? Ik las ergens dat je tegen de 132kw via vagcom aan meette wat toch goed is voor jouw motor? Klopt daar nu echt geen hout van (plusminus 3% afijking) of is die bank van JD ff de weg kwijt?
MIS JE ECHT WEL PK's? en moet je niet ergens anders een testrun op de bank laten doen?
Stond de bank van JD niet toevallig 'verkeerd ingesteld' waardoor eea er op de uitdraai anders uitzag?

Als je zegt dat je andere tt's gewoon bijhield voor tuning met 17 pk minder...vind het toch apart,
misschien heb je wel zo'n 30 pk extra en haal je de 210pk's op een andere rollebank wel
ik heb niets tegen JD, maar mensen maken ook fouten,
zou jou een hoop geld kunnen schelen, tenzij je zowieso de sportkat wilde?
groeten
G

ps:
ik heb dus nieuwe veren voor mijn forge besteld, de groene zal veel te slap zijn geweest na mijn tunex chiptuning en waarschijnlijk veroorzaakte de slappe veer net als de originele bosch dv een te vroeg loslaten van opgebouwde druk welke ik vertaalde als een stotter, voor 12,50 ipv 35 europ bij biesheuvel, ik denk dat ik de blauwe erin zet?
Gebruikersavatar
door massari
#21021
Ik zelf ga voor mijn gechipte 225pk quattro de Miltek sportkat aanschaffen. Voor rond de 250 euro heb je bij uitlaten.com een zelf gefabriceerde RVS katvervanger inclusief montage, maar ik heb zelf geen brug en wil niet elk jaar mensen/garagisten moeten lastig vallen om mijn katvervanger te verwijderen voor de APK inspectie. Vandaar dat ik toch voor een Miltek sportkat ga. Waarschijnlijk ga ik hem bestellen bij tuningparts.nl een tuningdivisie bij Van der Velden Seat in Bleijswijk.
Gebruikersavatar
door CneTT
#21025
massari schreef:Ik zelf ga voor mijn gechipte 225pk quattro de Miltek sportkat aanschaffen. Voor rond de 250 euro heb je bij uitlaten.com een zelf gefabriceerde RVS katvervanger inclusief montage, maar ik heb zelf geen brug en wil niet elk jaar mensen/garagisten moeten lastig vallen om mijn katvervanger te verwijderen voor de APK inspectie. Vandaar dat ik toch voor een Miltek sportkat ga. Waarschijnlijk ga ik hem bestellen bij tuningparts.nl een tuningdivisie bij Van der Velden Seat in Bleijswijk.
En met die Milltek Hi-Flow Sportkat kom je gegarandeerd wel door de APK? Zo jah dan lijkt mij dat ook wel wat :D. En wat zijn de kosten van die sportkat?
door allewijn
#21434
Uiteindelijk, zoals in een ander topic ook al te lezen valt, bleek het dus helemaal NIET dek Katalysator te zijn!
Alles is opgelost door het vervangen van de 4 bobines en bougies en benzinefilter.

Kennelijk was de ontsteking stuk aan het gaan, waardoor hij zeker bij hogere toeren niet meer krachtig genoeg kon vonken.

Nu dit alles veranderd is heb ik een totaal nieuwe auto, hij rijdt als nooit tevoren.
De chip van JD komt nu pas volledig tot zijn recht. Hij haalt nu zeker weten de 215PK en 340NM, daar hij in elke versnelling, in alle toeren, zo soepel en krachtig trekt, wat hij voorheen absoluut niet deed.
De TT voelt hééérlijk en ik hoop dat dit zo mag blijven!

Bedankt voor alle hulp!

En wie weet komt er in de toekomst toch nog wel een andere downpipe en/of kat :wink:
Gebruikersavatar
door AenE
#21529
Eind goed, al goed :D
Wat zal jij opgelucht zijn nu!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]