- do dec 27, 2007 21:23
#20663
Vandaag ben ik langs JD-engineering in Lochem geweest voor het op maat chippen van mijn 180pk quattro TT uit 1999.
Net bedrijf, mooie rollenbank, aardige mensen!
Toen mijn TT echter op de rollenbank ging (met de door JD erin gesoldeerde chip) kwam hij tot waardes waar ik NIET blij mee was:
190PK en 340NM
(betreft motorpk's)
Het aantal newtonmeters is prachtig maar het aantal PK's bleef zwaar achterwege, dit had minimaal 210 moeten zijn!
JD heeft alles nagelopen en alles was goed (luchtmassa, inspuiting, ontsteking, brandstofdruk, temperaturen, etc.) en hij kwam er maar niet achter wat het was.
Vervolgens heeft hij de standaard software weer tijdelijk terug gezet waarbij ik máár 164PK haalde en 252NM.
Standaard kwam ik dus al 16PK te kort en dit is terug te vinden in het eindresultaat.
Daarna weer de software ingeladen, op maat gemaakt, maar er kwam niet meer uit.
JD heeft het vermoeden dat, gezien alles motorisch 'goed' is de katalysator of iets anders in de uitlaatlijn verstopt zit waardoor hij op hogere toeren zijn vermogen niet weg kan duwen.
Ik was zwááár telleurgesteld, heb afgesproken dat ik zodra ik achter het probleem ben terug mag komen voor een nieuwe run.
Daar hij wel een halve dag bezig is geweest aan mijn TT en het niet aan zijn kunsten lag heb ik wel gewoon volledig (moeten) betalen.
De terugweg naar huis (200km) was echter gek genoeg wel hééérlijk, de TT was ontzettend sterk en vloog er in elke versnelling zwaar merkbaar vandaar.
Het verschil van 90NM was dus bijzonder goed voelbaar.
Als ik geen rollenbankrun had gedaan, maar gewoon een standaardchip had ik nu niks vermoed en denk ik gewoon gedacht dat ik 210 pk onder mijn kont had, daar hij toch veel vlotter rijdt.
Ik weet het echter uiteraard wel, ik heb de grafieken van vóór en ná hier liggen.
Ik baal er ontzettend van dat ik de 210 á 220 pk niet heb gehaald.
De grafieken zien er op zich wel keurig uit qua verloop, mooie strakke llijnen, echter met iets van 20PK tekort...
Wat te doen???
Hoe kan ik erachter komen waar de restrictie zit?
Wie kan mij helpen?
(voorheen nooit problemen gehad, nooit vagcom fouten, alle beurten gehad, nooit gemerkt dat ik te weinig vermogen had, hield altijd wel gewoon andere 180pk auto's bij, etc...)
Groetjes,
Een telleurgestelde Tim
Net bedrijf, mooie rollenbank, aardige mensen!
Toen mijn TT echter op de rollenbank ging (met de door JD erin gesoldeerde chip) kwam hij tot waardes waar ik NIET blij mee was:
190PK en 340NM
(betreft motorpk's)
Het aantal newtonmeters is prachtig maar het aantal PK's bleef zwaar achterwege, dit had minimaal 210 moeten zijn!
JD heeft alles nagelopen en alles was goed (luchtmassa, inspuiting, ontsteking, brandstofdruk, temperaturen, etc.) en hij kwam er maar niet achter wat het was.
Vervolgens heeft hij de standaard software weer tijdelijk terug gezet waarbij ik máár 164PK haalde en 252NM.
Standaard kwam ik dus al 16PK te kort en dit is terug te vinden in het eindresultaat.
Daarna weer de software ingeladen, op maat gemaakt, maar er kwam niet meer uit.
JD heeft het vermoeden dat, gezien alles motorisch 'goed' is de katalysator of iets anders in de uitlaatlijn verstopt zit waardoor hij op hogere toeren zijn vermogen niet weg kan duwen.
Ik was zwááár telleurgesteld, heb afgesproken dat ik zodra ik achter het probleem ben terug mag komen voor een nieuwe run.
Daar hij wel een halve dag bezig is geweest aan mijn TT en het niet aan zijn kunsten lag heb ik wel gewoon volledig (moeten) betalen.
De terugweg naar huis (200km) was echter gek genoeg wel hééérlijk, de TT was ontzettend sterk en vloog er in elke versnelling zwaar merkbaar vandaar.
Het verschil van 90NM was dus bijzonder goed voelbaar.
Als ik geen rollenbankrun had gedaan, maar gewoon een standaardchip had ik nu niks vermoed en denk ik gewoon gedacht dat ik 210 pk onder mijn kont had, daar hij toch veel vlotter rijdt.
Ik weet het echter uiteraard wel, ik heb de grafieken van vóór en ná hier liggen.
Ik baal er ontzettend van dat ik de 210 á 220 pk niet heb gehaald.
De grafieken zien er op zich wel keurig uit qua verloop, mooie strakke llijnen, echter met iets van 20PK tekort...
Wat te doen???
Hoe kan ik erachter komen waar de restrictie zit?
Wie kan mij helpen?
(voorheen nooit problemen gehad, nooit vagcom fouten, alle beurten gehad, nooit gemerkt dat ik te weinig vermogen had, hield altijd wel gewoon andere 180pk auto's bij, etc...)
Groetjes,
Een telleurgestelde Tim
Laatst gewijzigd door allewijn op do dec 27, 2007 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill