Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marve
#20690
allewijn schreef:---Topic titel aangepast---

Het énige voordeel is inderdaad dat ik nu al veel lol heb ik de extra newtonmeters en extra pk's (ten opzichte van de 'miezerige standaar geleverde 164pk), en als ik nou het EUVEL vindt en de 210 wel ga gehalen ik nógmaals lol ga beleven!
Maar voor de rest is het natuurlijk erg sneu wat me gebeurd is...

MARVE: De kat echt verstopt? Hoe zou dat komen? En wat kost een sportkat wel niet, om alleen maar ff kort te sluiten of het dat nou echt is :cry:
Kan gebeuren na verloop van tijd.
Nee geen andere kat, maar een tussenpijpje, dus zonder kat = niet duur, maja je moet wel weer op de rollenbank
Gebruikersavatar
door marve
#20693
tenbrey schreef:
Ferdi schreef:geloof niet dat het zoveel uitmaakt dat je bij JD laat tunen of bij Tunex behalve dat je 300 euro meer neertelt en
zogenaamd op maat gechipt hebt...denk echt niet dat je dat maatwerk op de weg kunt merken..
er zijn al standaard obdtuning waarden voor de TT en of je dit nog opmerkelijk veel kan verbeteren dmv een rollenbank,
betwijfel ik ten zeerste.
Vind het sowiezo onzin dat men zoveel geld vraagt voor tuning, uitgaande dat het softwarematig werk is, niemand verdient
500 euro per dag, daarom vertrouw ik meeste (90%) autobedrijven niet, het zijn geen advocaten of ministers maar vragen
wel om astronomische bedragen :smt011


Absoluut NIET mee eens....
Lees even mijn quote van hierboven
ik al helemaaaaaaaallllllllll niet
door PaulW
#20698
Moet dit even kwijt
@ Ferdi
Je zegt"niemand verdient E. 500,- per dag" Dus je snapt niet waarom het zo duur moet zijn en vertrouw je daarom 90% van de bedrijven niet!
Dan snap jij niet hoe het in de Software brance werkt jongen! Ik zit er zelf in, en weet je wat mijn collega's per dag kosten, het dubbele of meer , juist al gauw E. 1000,- per dag.
Net als bij JD Engineering betaal je niet gewoon een "werkplaatstarief", maar de uren/ maanden!! ontwikkeling die er in de Software zit !! Wat denk jij als je een Software Programma koopt "Goh betaal ik zoveel voor slechts een CDtje !?" Nee jongen, je betaald voor de Technolgie en de voor de tot stand koming van dit resultaat. Jeroen bij JD, die zit steekt daar al zijn tijd in de ontwikkeling van de Chip, en die betaal jij ja, dat zijn vele, vele uren, als je die zou moeten betalen dan besef je misschien dat E 500,- niet eens zoveel is!

@Allewijn. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar ik zie het anders. Je hebt nog steeds een flinke vermogenstoename van 163 PK naar 190PK. En dan nog het koppel! Je geeft dit zelf toe, want je voelt het. Je moet het nu zoeken in andere zaken waar het stukje vermogensverlies zit. Besef dat als je nooit was gaan chippen, je nu nog steeds rondreed met 163PK...!
door allewijn
#20700
PaulW schreef: @Allewijn. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar ik zie het anders. Je hebt nog steeds een flinke vermogenstoename van 163 PK naar 190PK. En dan nog het koppel! Je geeft dit zelf toe, want je voelt het. Je moet het nu zoeken in andere zaken waar het stukje vermogensverlies zit. Besef dat als je nooit was gaan chippen, je nu nog steeds rondreed met 163PK...!
Dat is zeker waar, de extra kracht is gewoon heerlijk.
Had ik mijn grafiek hier trouwens al gepost?
Hier alvast een foto ervan dan:
Afbeelding

En daar zie je het, hij bouwt keurig op, met veel NM's, alleen dan is het bij zeg 4000 toeren over, dan bouwt hij lineair af :cry:

Antwoord op de andere vragen (en aan jullie allen weer dank dat jullie zo actief deelnemen en oplossingen proberen aan te dragen voor me!)
- Ik had BP Ultimate ron98 getankt
- Een JD maatchip is vele malen krachtiger dan een tunex achtige chip. Ik heb bij JD een grafiek gezien van zoonzelfde chipper en daarna een grafiek van wat hij daar zelf van maakte (na die goedkope software van die chipboer over te schrijven met zijn software) en dat zijn vééél mooiere grafieken hoor.
- Kom je met een katvervanger / sportkat echt niet door de APK jôh?
- Ik heb gezegd dat er 170.000 op stond. JD zei dat dit helemaal niet erg was, dat hij 1.8t blokken had gehad met 250.000km erop zonder problemen.
door Niall
#20703
Is de lambdasonde van de KAT ook nog goed? Die wil ook nog eens kapot gaan of slechte waardes geven. Voordeel is dat als je het probleem gevonden hebt terug kan naar JD en hij het gratis nijstelt, althans was het vroeger zo.
door allewijn
#20767
Niall schreef:Is de lambdasonde van de KAT ook nog goed? Die wil ook nog eens kapot gaan of slechte waardes geven. Voordeel is dat als je het probleem gevonden hebt terug kan naar JD en hij het gratis nijstelt, althans was het vroeger zo.
Ik denk dat ze bij JD de waardes van de sonde ongetwijfeld uitgelezen hebben :?
door allewijn
#20801
Iemand anders nog ideeën over hoe ik mijn verloren PK's terug kan winnen????
door Niall
#20804
Heeft jeroen niets gezegd ovder de gevraagde turbo druk tov de geleverde druk??
door allewijn
#20805
Niall schreef:Heeft jeroen niets gezegd ovder de gevraagde turbo druk tov de geleverde druk??
Die druk zo volgens hem in orde zijn, hij behaalde de druk welke hij met het chippen ingegeven had.
Gebruikersavatar
door rene4u
#20814
Denk toch dat een dichgeslibte kat roet in het eten gooit op dit moment. Check dat eerst.
door allewijn
#20817
rene4u schreef:Denk toch dat een dichgeslibte kat roet in het eten gooit op dit moment. Check dat eerst.
KATALYSATOR & ROET in het eten --> Leuke woordspeling :D
Maar hoe kan je dit het makkelijkste checken? Want als je hem eronderuit (laat) halen, dan zie je dat toch niet meteen?
Gebruikersavatar
door rene4u
#20818
Ik vond hem ook wel grappig. :D

Maar goed, om even op je vraag terug te komen...misschien kun je hier wat mee?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoe weet je dat de katalysator kapot is?

Er zijn 2 manieren waarop een katalysator kapot kan gaan. Door opstopping of door contaminatie. Een waterdicht systeem om een verstopte van een normaal werkende katalysator te onderscheiden is er niet. De katalysator dient dan ook manueel gecontroleerd te worden. Sommige mechaniekers zullen ook de lambda sensor verwijderen en het verschil in motorvermogen bekijken. Maar dat kan uiteraard enkel bij benzinemotoren.


Bij contaminatie zullen de reductoren (platinum en het rhodium) vervuild worden door slechte diesel. Zoals bijvoorbeeld gelode diesel. Het lood zal dan een coating op het edelmetaal vormen zodat de uitlaatgassen er niet meer bij kunnen komen. Overmatig gebruik van dieseladditieven kunnen hetzelfde effect veroorzaken. Een verschil in motorvermogen is hier (nauwelijks) niet, maar wel schadelijkere uitlaatgassen.


Een verstopte katalysator zal het motorvermogen reduceren omdat de tegendruk in de motor te groot wordt. De motor zal dan binnen enkele minuten afslaan wegens een te hoge druk. Ook zullen geblazen motoren de kans hebben om hun turbo te doen springen.


Er is ook een significante relatie tussen een kleine topsnelheiddaling en de graad van de verstopping. Een half verstopte katalysator zal als een toerentalbegrenzer werken. Vanzelfsprekend geen veilige.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#20904
emanuel schreef:Das balen Tim, daar ga je uiteindelijk niet voor naar een dure tuner om toch een aantal Pk's te weinig te krijgen. Ik zou zelf nooit aan een kat vervanger beginnen. Het is slecht voor mens en mileu, het stinkt en je moet voor iedere APK je oude Kat er weer onder gaan schroeven. Er bestaat de mogelijkheid om je kat te laten reinigen. Ik heb deze in NL nog niet gevonden, maar het zal er vast wel zijn.
Kat reinigen ooit gedaan van mn scooter... benzine dr in en aanstoken maar op een open veld want die uitlaat als je die los neerlegt van een scooter kun je een stuk verder op gaan zoeken :D
Die kat hield iig geen vermogen meer tegen maar gaf meer vermogen na t fikbeurtje :lol:
door emanuel
#20910
Ronnie schreef:
emanuel schreef:Das balen Tim, daar ga je uiteindelijk niet voor naar een dure tuner om toch een aantal Pk's te weinig te krijgen. Ik zou zelf nooit aan een kat vervanger beginnen. Het is slecht voor mens en mileu, het stinkt en je moet voor iedere APK je oude Kat er weer onder gaan schroeven. Er bestaat de mogelijkheid om je kat te laten reinigen. Ik heb deze in NL nog niet gevonden, maar het zal er vast wel zijn.
Kat reinigen ooit gedaan van mn scooter... benzine dr in en aanstoken maar op een open veld want die uitlaat als je die los neerlegt van een scooter kun je een stuk verder op gaan zoeken :D
Die kat hield iig geen vermogen meer tegen maar gaf meer vermogen na t fikbeurtje :lol:
Ik bedoel reinigen, niet AFSTOKEN! :shock: volgens mij heb je geen kat meer over als je dat doet. Probleem is dan ook opgelost tot je APK gekeurd moet worden....

Maar wel leuk om een keer te doen :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]