Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#21032
Zoals in een eerder topic van mij te lezen valt, heb ik, nadat mijn Audi TT gechipt was bij JD, wat problemen gekregen mbt het behaalde vermogen. Dit valt absoluut niet te wijten aan de kunsten van JD, maar zal te wijten zijn aan de kilometerstand/ouderdom/slijtage van mijn TT.
Ik had dus 190PK en 340NM behaald, waarbij hij heerlijk opkwam maar ná ongeveer 4000rpm vrij snel afbouwde en de kracht er zeg maar uit ging.
Afgezien van dat, reed hij heerlijk en trok in elke versnelling als een beer.
Tot vandaag?

Ik reed vandaag naar mijn werk. Na goed warmgereden te hebben, gaf ik in zijn 5e versnelling even vol gas, waarbij ik voelde dat de auto ging stotteren. Al stotterend probeerde hij door zijn toeren heen te klimmen, te boosten en ging hij er niet meer in een vloeiende lijn vandoor.
Vervolgens deed hij dit in elke versnelling bij vol gas.
Bij ?langzaam? rijden was er niets geks waarneembaar.

Aangekomen bij mijn werk heb ik hem geparkeerd en heb het niet nogmaals geprobeerd.
Dat komt vanavond wel bij de rit naar huis.
Ik verwacht echter niet dat het natuurlijk straks ineens weg zal zijn?
Ik vrees met grote vrezen?

Natuurlijk kan er misschien ook iets ?simpels? als een coilpack stuk zijn, ik zal vanavond laat nog eventueel gegenereerde foutcodes met vagcom zoeken.

Ik vrees echter dat mijn turbo het euvel moet wezen en ik ben bang dat ik mijn spaarpotje om moet gaan keren voor een ?nieuwe? turbo.

De vraag is dan ook: Hoe zouden jullie dit aanpakken? Waar zouden jullie een turbo kopen? Wat voor turbo zouden jullie kopen?
Hoeveel werk is het om hem er onder te LATEN zetten (ik kan dit niet zelf).
Een andere turbo dan de standaard K03, is natuurlijk welkom. Ik ben echter NIET op zoek naar een 250 á 300pk? tevens wil ik gewoon (zoals velen) niet veel geld uitgeven. Gewoon enkel wat nodig is om een soepele TT terug te krijgen.

Ik wil gewoon dat mijn TT weer goed gaat rijden. Eventueel met iets meer PK?s dan standaard (180pk), maar vooral gewoon weer soepel, zodat ik er nog twee jaar oid van kan genieten!

Mijn Audi is een TT, 1.8t AJQ Quattro 180pk uit 1999 met 170.000km. Verder standaard, behalve een Forge Dv006 en dus gechipt door JD, maatchip, waarbij 190pk en 340nm werd gehaald?

Mijn dank is groot voor degenen die mij kunnen/willen helpen!

Tim

P.s.: Uiteraard post ik morgen nog even of VAGCOM fouten heeft gegenereerd.
door TT-mike
#21033
Wat balen zeg! Is dat nou pure pech of toch een gevolg van iets in de motor wat niet zo goed tegen die 340nM koppel kon? Sterkte in ieder geval, het zit je even niet mee de laatste tijd...
door emanuel
#21034
Man das pas echt balen. Hopelijk is het niet je Turbo maar gewoon een losse stekker of defecte coilpack of zo.

Succes ermee !!
door Niall
#21041
Tim, als ie kapot mocht zijn kan je beter een K03S plaatsen. Deze geeft iets meer vermogen dan een K03. Kan ook natuurlijk een N75 klep zijn of je LMM niet meer goed. Wat je kan proberen is de MAP sensor plug los te halen kijken hoe die dan rijdt, is het beter dan is je LMM niet meer goed.
door tenbrey
#21054
Ik had dit zelfde probleem, alleen deed de mijne op een gegeven moment poef in de 5e versnelling, turbo dus echt dood (na 90.000km al)
Mijn turbo heb ik samen met een maat van me gemonteerd.
Ik heb een 225 quattro (1 groooooote k*t klus) omdat je simpelweg overal gigantisch slecht bijkomt.
Waarschijnlijk bij jou net iets meer ruimte.
Ook ik raad bij een kapotte turbo voor jou een k03S aan!
Succes.
door allewijn
#21057
OPGELOST!!!
:wav:
:blob2: :blob3: :blob4: :blob8:
VAG-Com gaf géén foutcodes.
Vanochtend direct langs mijn garage (axxi auto) gegaan, welke een rondje heeft gereden en constateerde dat dit absoluut niet een defecte turbo was, maar een cilinder die oversloeg. Dat moest dus haast wel een bougie of bobine zijn.
Ook daar kwamen bij uitlezen geen foutcodes aan het licht.

Gelijk 4 nieuwe (NGK) Bougies erin laten zetten en hoplá hij reedt weer perfect!!!

Ik ben waanzinnig opgelucht. Had dit nooit verwacht, maar dit is natuurlijk een stuk beter betaalbaar dan een nieuwe turbo! :mrgreen:

Al met al dank voor alle goede reacties en hulp.

Tis iets veel simpelers gebleken dan waarvan ik uitging...
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#21058
En weer een tevreden TT-rijder erbij :D :wink:

Gelukkig heb je de oorzaak vrij snel kunnen achterhalen en dat je niet meteen als een dolle begonnen bent met het vervangen van onderdelen... Doet me trouwens denken aan die reclame van de ANWB: "Het kan natuurlijk óók de accu zijn natuurlijk..."

Op naar de volgende 170.000 km zullen we maar zeggen!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door hj
#21060
mischien was dit ook wel het probleem van die 16 pktjes.

mvg hj
door TT-mike
#21062
Beter! Gelukkig zeg, dat scheelt inderdaad nog al. Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
door screamer
#21081
hj schreef:mischien was dit ook wel het probleem van die 16 pktjes.

mvg hj
Inderdaad, denk ook dat het beste wel is wat kan uit maken.
door Niall
#21086
Zou JD vragen of je terug moet komen, denk het niet.
door allewijn
#21371
Het gestotter was toch helaas wéér even (in lichtere mate) terug gekomen.
Ik dus nogmaals MARK gebeld, welke mij adviseerde om toch maar eens de bobines te vervangen.
Kijk het kan namelijk zo zijn dat een bobine toch al slecht was, en bij het vervangen van de vier bougies zijn dus ook de vier bobines los geweest, welke in willekeurige volgorde weer terug gezet zijn. Mogelijk dat het contact dus 'eventjes' weer wat beter was, maar na een flinke rit het toch weer niet helemaal jofel zit.

Zo gezegd, zo gedaan. Vier nieuwe BOBINES gekocht, van het nieuwe type. Ik had nog de oude HITACHI's en die schijnen slecht te zijn!
Gelijk een nieuw benzinefilter meegenomen, op aanraden van MARK.
Kostte me wel 214,- euro maargoed...

De 4 bobines erin gezet en het nieuwe benzinefilter onder de auto gehangen(erg simpel allemaal).
Hij rijdt nu als nooit tevoren!!!
Echt waar, dit is héééééérlijk. De TT is zóveel sterker, de JD-engineering chiptuning is nu echt goed te merken. Wat een mooie kracht, wat een mooi verloop, in elke versnelling, bij alle toeren. Ik weet (bijna) zeker dat ik nu toch minimaal 210pk op de bank zal halen.

Hopend dat het nu zo blijft. Hopend dat het stotteren niet terug keert.
Zoals hij nu rijdt, geniet ik continu!

Ik laat jullie weten of hij over een aantal dagen nog steeds hetzelfde rijdt.
Als dit zo is, dan ga ik ervanuit dat hij het voortaan gewoon dus zo lekker blijft doen!
(Op dit moment zo'n 150km gereden zonder terugkeer van de stotter)

Gr.

Tim
door krieltje
#21373
kijk gozer das top nieuws
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#21381
Inderdaad, geweldig nieuws Tim!

Erg bedankt voor het mededelen van je eigen bevindingen/oplossingen enz. Zo kunnen toekomstige 'Chip-knippers' rekening houden met dit soort zaken en evt. op voorhand al dingen vervangen.
Het is spijtig dat jij degene moet zijn die het moet ondervinden, dat wel.
Wellicht kunnen we met deze (en evt andere aanvullingen) een soort checklist maken voor je tot chiptuning overgaat.
Ik weet wel, dat het bij iedere auto verschilt, maar het zijn toch erg handige handvatten om even mee te nemen.

Nogmaals erg bedankt en heel, heel, heeeeel veel rijplezier toegewenst!

Groeten
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]