Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Baco
#1354
hallo,..

Ik lees teen en tander over luchtfilters etc, en geluid etc

Een oud collega had deze kit op zn opel vectra (ja sorry, 2 vieze woorden)
en ik keek net en hij is er ook voor de TT (diverse modellen)

Nu lees ik echter weinig ervaringen/meningen van jullie kant over deze kit,

heeft dat een reden ?

Het geluid wat het geeft is toch wel erg aardig, dr kunnen weinig uitlaten
tegenop, het voordeel wat ik gemerkt heb is als je rustig rijd je geen last
hebt van een brommend geluid in de auto, wat veel uitlaten wel te weeg
brengen.

linkje:
KN Filters
Gebruikersavatar
door MARK
#1358
Pas op met sportfilters....LMM (oftewel luchtmassameter) houdt hier niet zo van :!:
Sportfilters bevatten namelijk olie welke neerslaat op de heteluchtfilm van de LMM, onjuiste informatie richting het motorregelapparaat is hiervan het gevolg, tevens een vroegtijdige sterfte van de LMM :cry:
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1360
En dat het meer pk`s oplevert is een fabel dit heb ik met mijn eigen ogen gezien met een verschillende rollebank testen bij JVK was wel op een vr6 dan. Alleen leuk voor de looks en sound.
door Baco
#1362
het zou mij ook niet om de PK's gaan maar meer om het geluid :wink:

Oei dat die sportfilters olie bevatten was ik me niet van bewust, hoe zit
dat dan, deze filters zijn toch helemaal open ? Waar of hoe zit dat met
die olie dan ? Ja ben niet zo technisch wat dit betreft.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1366
K&n filters werken deels met gaas en daar spray je de olie overheen zodat het vuil deels achterblijft op de filer en dan ook nog het stof wat er in zit. Green Cotton Filters maakt hier geen gebruik van geloof ik.
Laatst gewijzigd door PaulusB op di jul 18, 2006 9:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1368
Ja dat het op een geblazen motor wel effect heeft maar een ongeblazen motor weet ik 100% zeker dat het niet extra`s pk opleverd uitvoerig getest bij jvk.
Gebruikersavatar
door charlotte
#1386
Ik verkoop natruurlijk erg veel open air kits van alle merken.
De PK toename is in de meeste gevallen maar 4 a 5 PK en dat voel je zelf niet direct aan je auto.
Echter de filters zijn wel van katoen gemaakt waardoor de lucht er makkelijk doorheen gaat. Het blok vindt dit over het algemeen wel prettig. Gebruik je dan ook nog een gladde aanvoerbuis en evt. een hitteschild dan gaat het al een stuk prettiger. Diverse klanten zijn erg enthousiast over het toegenomen vermogen maar dit is per auto verschillend.
Wat betreft dat olie verhaal, de filters druipen echt niet van de olie. Wij hebben nog geen een klant in de 10 jaar gehad die last had van die olieaanslag??!! WIj zetten daar dus grote vraagtekesns bij en vragen hierover regelmatig info bij diverse importeurs van filters. ZIj testen uitvoerig en maken echt niet iets dat schade toebrengt aan bijv. de LMM.
Kortom, mijn mening. De auto loopt vaak beter, een mooi geluid is er altijd, filter kan uitgewassen worden, stoere look als de kap omhooggaat.
Afbeelding

Deze set is er bijv.van Injen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#1394
Als je je TT lief hebt gewoon na verloop van tijd dat filter vervangen voor een nieuwe mocht je het erop monteren. Ik zou in ieder geval geen open filter zo monteren... coolchamber werkt nog beter en in de coolchamber past zo'n K&N als t goed is. www.airtuning.com ken de uitvinders van dit onderdeel. Het pakt direct de lucht vanuit de voorbumper via een slang naar de coolchamber, vervolgens perst daar de koudere lucht samen en heeft het dus meer effect dan onder de kap en om em nou in een je orginele behuizing in te bouwen? Standaard gaat t al goed genoeg van zen plaats dus ik ga er zelf niet aan rommelen.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#4545
Heeft er echt niemand ervaring met deze K&N 57i-kit ?? Ik ben ook wel benieuwd !!!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#4548
PaulusB schreef:En dat het meer pk`s oplevert is een fabel dit heb ik met mijn eigen ogen gezien met een verschillende rollebank testen bij JVK was wel op een vr6 dan. Alleen leuk voor de looks en sound.
Meer herrie en meer terugval van toeren dat is het resultaat maar door het geluid lijkt het sneller...
Gebruikersavatar
door charlotte
#11476
Normaal reageert je computer zelf op het vervangen van een filter met minder weerstand. Gebeurt dit echter niet dan raadt ook de fabrikant, in dit geval K&N aan, om je auto opnieuw af te laten stellen. Staat ook in de bijgeleverde handleiding.

Duss...... I rest my case.

charlotte
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11494
Filters met rust laten, die paar pk en dat geringe merkbare verschil wat ook negatief kan zijn... mijn visie is: chippen, dat is pas een werkelijk merkbaar verschil... heerlijk gewoon! dan ook een ander filter en je merkt dr meer van :D zo eentje als Massari heeft bijv. plus een Forge DV natuurlijk.
Gebruikersavatar
door Cees
#11520
Juist Ronnie, laten chippen een Forge valve en een gewoon H&N luchtfilter in je standaard behuizing.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]