Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Timcollaris
#43126
Hallo

Toen ik mijn TT kocht op 25 aug 2009 werd mij door de verkoper verteld dat de auto gechipt was naar 230pk
Echter heb ik hier geen papieren of iets van. Wel weet ik dat er een forge dump valve geplaatst is.
Zelf geloof ik niet dat verder iets gebeurd is.
Nu is mijn vraag, hoe kom ik er nu achter of hij daadwerkelijk gechipt is of dat hij standaard is.

Mvg,
Tim Collaris
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#43128
Hee Tim,

hoogstwaarschijnlijk mogen we eind oktober weer te gast zijn bij de VR6-Specialist (TTuning MeeTT), zij kunnen je precies zeggen wat er met de wagen is gedaan :wink:
Verder kun je in VAG-Com een aantal log's maken over turbodruk enz. geloof ik, maar of je daarmee kunt concluderen of de wagen is gechipped... dat weet ik niet. Misschien dat een VAG-goeroe hier wat meer over kan vertellen :)

Groeten
Joop
door Brian-TT
#43129
Gewoon een keer rollen op de vermogensbank, dan weet je meteen hoeveel PK's je hebt.
bijvoorbeeld bij JD Engineering ;-)
Gebruikersavatar
door Timcollaris
#43132
eind oktober ben ik toch in midden in het land... dus als de familie het toe laat kom ik ook na de meeting bij de vr6.
Zag op de site van marja dat zei ook doen aan chiptuning.
Daar moet ik toch 26 okt heen, weet iemand of hun in bezit zijn van een rollerbank of dit kunnen uitlezen?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#43134
de laatste keer dat ik daar was (geloof al weer zo'n 1½-2 jaar geleden) zaten ze nog in een schuur achteraf op een boerderij, maar of dat inmiddels is veranderd weet ik niet. Dacht dat ze toendertijd het chippen buiten de deur lieten doen ofzo.
Gebruikersavatar
door Timcollaris
#43142
In het berichtje wat ik had gekregen met de adres gegevens staat links naast de grote schuur.
Dus denk dat het nog steeds een boerderijtje is.
Maarja maakt niet uit dan maar eens kijken of het lukt om naar de meeTTing te komen
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#43143
Denk dat het vermogen (voor een origineel 180'er) met alleen een dumpvalve en chip aan de hoge kant is.
Ga maar eens uit van 215 tot max 220 maar dan nog weet je niet zeker of dit gebeurd is natuurlijk.
Een specialist kan wel uitlezen aan de hand van aangepaste kenvelden of er wat aan gedaan is, en anders kan altijd nog de vermogenstestbak uitkomst bieden maar nogmaals die 230 van de verkoper zou ik maar met een korrel zout nemen.

Grtn Henk
Gebruikersavatar
door Timcollaris
#43148
Na het een en ander gelezen te hebben hier op het forum,
was dat ook al mijn conclusie.
Volgens de verkoper was hij bij ABT geweest maar ook die jongens hebben grenzen.
Ik heb een paar dagen geleden nog contact gehad met de verkoper en hij ging nog eens
aan de vorige eigenaar navragen of hij daar geen papieren meer van had.
Maarja denk niet dat deze nog boven water komen..
Gebruikersavatar
door Pase
#43172
Hai,

naar mijn mening zou je zelf wel kunnen beoordelen of je auto naar dat vermogen gechipt is.
Simpel gezegd zou je onder de indruk moeten zijn van de trekkracht die de auto ontwikkeld in nagenoeg elke versnelling vanaf een 2200-2500 rpm.

Ikzelf ben in ieder geval aardig tevreden en kan met deze configuratie (alleen voorwielaandrijving) niet meer kracht gebruiken zonder het idee te hebben dat het vermogen niet meer goed controleerbaar wordt.(ESP grens oa.)

PS. Enkele weken terug een mooie rit vanaf Keulen naar Sittard gemaakt samen met een MK2 V6. We hebben vooral in Duitsland leuke "spelletjes"gespeeld en er was nagenoeg geen verschil in acceleratie varierend tussen 80 km/h tot 140 km/h volgas tot 200+ snelheden.Beide bleven we nagenoeg exact gelijk van elkaar. vanaf 200 km en hoger liep de V6 wel wat weg. ondanks ook nog eens een deels slippende koppeling....

We zijn in Nederland beide gestopt en kreeg komplimenten dat hij nooit kon geloven dat dit origineel "maar" een gechipte 180Pk was.

Toen de TT nog standaard was, had ik echter helemaal niet het gevoel echt kracht en snelheid te hebben. (had vooraf een 2,7ltr Porsche die meer, maar vooral ander vermogen had. Na het chippen had ik dat gevoel abslouut niet meer en trek deze Porsche er nu redelijk makkelijk uit.)

Al met al denk ik dat je met een goed! gechipte TT met 230Pk (wat ik wel erg veel vind) dit best wel zal voelen.

Mvg
pascal
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#43182
Pase schreef:naar mijn mening zou je zelf wel kunnen beoordelen of je auto naar dat vermogen gechipt is.
Simpel gezegd zou je onder de indruk moeten zijn van de trekkracht die de auto ontwikkeld in nagenoeg elke versnelling vanaf een 2200-2500 rpm.
Het ligt er dus ook maar net aan met welke andere wagen je het gaat vegelijken (zoals je verder ook schrijft). Mijn vorige wagen was een Hyundai Lantra (tja sorry mensen :)) en dan is het verschil met een TT wel erg groot. Ik had het gevoel dat ik iedereen voorbij stoof op de weg, alsof ze gewoon stil stonden, haha. Maar ja, alles went zeggen ze weleens, dus na verloop van tijd dit ook. Nu zit ik (gechipped) op zo'n 265 Pk & 391 Nm, dus ik mag niet klagen :wink: maar als ik voor het eerst in deze wagen gezeten had zoals ie nu is, zou ik ook niet beter weten dan dat ie gewoon origineel zou zijn.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Timcollaris
#43186
Als ik rond de 2000 toeren vol gas geef,maakt niet uit welke versnelling
merk ik dat de esp soms in springt ook al rij ik gewoon op droog wegdek
( Is een standaard een 180 pk TT FWD)

Mijn vorige auto was een nissan almera 1.6i met 99paardjes dus das nogal een verschil.
Daaruit zal ik niet kunnen opmerken of mn TT gechipt is, daar is het verschil gewoon te groot voor.

Een vriend van me heeft een cooper S die ook de nodige veranderingen heeft gehad en nu op 210 pk zit
Dus binnekort eens na de duitse snelweg om te kijken of ik hem bij kan houden.
Misschien dat daar enige conclusies uit te trekken zijn.

@pase Keulen -> sittard dat wil zeggen dat je redelijk in de buurt woont.
Misschien kunnen we ons eens treffen om te kijken wat jij ervan vind.
Kweet niet welke waardes jou TT nu heeft maar als de mijne nog gewoon standaard is
zal je dat meteen moeten merken.

Edit: Die TT kwam me al bekend voor... nu ik je foto's bekijk is het dezelfde als op marktplaats staat.. waar ik eerst aan gedacht heb om hem te kopen. voordat mijne kocht MP
Gebruikersavatar
door Pase
#43206
Hai Tim,

ik moet advertentie die inderdaad nog verwijderen. Ik had de TT direkt na inruil te koop gezet, maar had me later bedacht.
PB maar eens je tel nr en we maken eens een afspraak. Ik woon/pendel inderdaad tussen Landgraaf en Genk.

Gr
Pascal
Gebruikersavatar
door metaal
#43231
@pase
bij die genoemde toerentallen van 2200-2500 rpm, gebeurt er echt geen ene fff...luit! Mijn mk2-1.8 is getuned en juist om die reden ben ik ontevreden. En JD kan me wat met dat er niet meer in zit bij dit type motor. De relatie 800euro en deze dienst ligt scheef, punt.
Het vermogen komt pas veel hogere toerentallen los. Maar dan grijpt de esp vaak in. Ja en dat rijdt fantastisch. :-(

Arie
Gebruikersavatar
door Pase
#43245
Hallo Arie,

Dat lijkt me heel vervelend voor je. Ik heb net geen last van vermogen wat vrijkomt bij hoge toerentallen.Bij de genoemde toerentallen (2500) komt het koppel vrij en is vanaf 3000 rpm tot max heel vlak. Dat maakt het (voor mij) net zo leuk.
Tijdens het chippen hebben we ook andere grafieken geprobeerd, (meer vermogen/top) echter vond ik dat wat jij noemt ook niet echt het prettigste.In zijn 5 vanaf 80 km/h gewoon gas geven en gaan is waar ik voor gekozen heb. Dat zal wellicht wat minder PK's geven, maar wel een berg koppel vanaf lage rpm.

Ik ben er in ieder geval heel happy mee, en heb nog geen ervaringen met andere TT's en hun karakter, na chippen. Zoals reeds vermeld hebben we wel minder prettige grafieken geprobeerd.

Mvg
Pascal
Gebruikersavatar
door Timcollaris
#44986
komende week gaat hij op de rollerbank.
dit zal uitwijzen of hij nou wel of niet gechipt is
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]