Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#44659
Zo dan, vandaag naar ***/VR6-Specialist in Aalten geweest voor chiptuning.

Afgelopen maandag al even een Forge Diverter Valve (007) gemonteerd met een gele veer. Merkte al meteen een verschil met schakelen, veel minder "terugslag" dat rijdt best fijn :)
Afbeelding

Was al vroeg in Aalten, dus de mannen konden alvast beginnen met het prepareren van de auto (gastemperatuurmeting spul e.d.)
Afbeelding Afbeelding

De tijd tot Ronald kwam gedood met wat koffie, tuningsboekjes en rondkijken :wink:

Daarna ging Ronald aan de slag, de ecu werd uit elkaar gehaald en 'the secret laptop', werd aangesloten op de ecu. Vervolgens werd de ecu inclusief verbinding vast getaped op m'n voorruit en afgeplakt. Waarom wist ik toen nog niet :?:
Afbeelding

Maar daarna werd het mij duidelijk, de tuning ging op de weg gebeuren. Ik mocht/moest dus gaan rijden en Ronald was real-time bezig om zaken uit te lezen en terug te schrijven. Man man man wat een ervaring!! Volgas in z'n 3, wat een power voel je dan opkomen. Dan weer in z'n vrij en gassen tot in de 4000 toeren.

Uiteindelijk zijn we 1,5u bezig geweest. Alleen dacht ik op de weg terug naar huis... hey ik heb helemaal geen vermogensgrafiek?!
edit: Heb even gebelt en rollen zit niet standaard bij de prijs inbegrepen. Het was zo dat het tijdens de meeting gedaan werd bij wijze van demo.

Ik heb gebruik gemaakt van de actie van het forum, had deze er in moeten zitten? Heb het nog niet aan Ronald zelf kunnen vragen, was pas laat op de avond terug. Heb namelijk ook nog even het engelse achterlicht van Mischa in Apeldoorn opgehaald. Geen straf hoor om lekker door het land te cruisen met een gechipte bak :lol:

Groeten,
Ramon -> Project topic: projecTT-ONE
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op do nov 12, 2009 19:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44679
Het is wel mooi hoe hij rijdend je kan tonen wat hij voor je kan doen betreft het aanpassen van het motormanagement. De grafiek, daarover zou ik daar heen bellen en heb je gelijk passend antwoord.
Gebruikersavatar
door Marco71
#44680
Ramon,

ik heb ook een Forge Diverter Valve laten plaatsen en erg veel last van "terugslag". Hoe kan je die veer vervangen?

groet Marco
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#44683
ik ben benieuwd wat mijn auto gaat doen zaterdag,
ik moet namelijk zaterdag richting aalten. dan moet mijn TTtje eraan geloven.

voel je echt een wereld aan verschil ramon?

ik ben benieuwd,

gr.dennis
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#44687
@Ron: Heb even gebelt en rollen zit niet standaard bij de prijs inbegrepen. Het was zo dat het tijdens de meeting gedaan werd bij wijze van demo.

@Marco: Ik heb een set verschillende afstelveren voor de 007 gekocht. Heb er nu de gele in zitten, normaal zit de groene er in en met deze is de werking van de 007 vrijwel gelijk aan de normale diverter valve.

@Dennis: Je weet niet wat je gaat meemaken zaterdag, geloof mij!! Ik denk dat ik zaterdag even wat in duitsland ga toeren ghehehe!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44696
Marco71 schreef:Ramon,

ik heb ook een Forge Diverter Valve laten plaatsen en erg veel last van "terugslag". Hoe kan je die veer vervangen?

groet Marco
Inbusjes losdraaien en de veer vervangen voor een van de 4 losse die je als setje kan kopen zwerft ergens een plastic zakje hier nog ergens in een la rond.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44697
projecTT-ONE schreef:@Ron: Heb even gebelt en rollen zit niet standaard bij de prijs inbegrepen. Het was zo dat het tijdens de meeting gedaan werd bij wijze van demo.
Dan heb je iig al een passend antwoord gekregen ;)
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#44702
Ronnie schreef:
Marco71 schreef:Ramon,

ik heb ook een Forge Diverter Valve laten plaatsen en erg veel last van "terugslag". Hoe kan je die veer vervangen?

groet Marco
Inbusjes losdraaien en de veer vervangen voor een van de 4 losse die je als setje kan kopen zwerft ergens een plastic zakje hier nog ergens in een la rond.
Er komen geen inbusjes aan te pas!? Als je de diverter valve los hebt (ontkoppelt van de slangen) dan is het een kwestie van dop/bovenkant los draaien en andere veer plaatsen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44729
Dan heb je een andere variant DV, de Forge die ik heb schroef ik open mbv inbus.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#44736
Hallo Ramon ,

Ik heb afgelopen vrijdag 6 nov mijn wagen laten chippen.(Chip op maat)
Ook bij mij was de grafiek er niet bij , was enkel op de weg zoals jij beschrijft.

Heb jij een 180pk versie of een 225pk versie ?

Welke instellingen heeft hij gebruik bij u ? Turbo op hoeveel % , ...

Ik ben ook zeer onder de indruk van het gewonnen vermogen/koppel.
Kan bijna niet geloven dat de motor dit kan uithouden.(zoals ik nog al gezegd heb , gewoon niet normaal welke hernemingen de wagen heeft) Bangelijk!.
Bij diegene met een 225pk standaard die dan getuned zijn en een koppel van 400Nm hebben dat moet toch ook een enorm verschil zijn.


Groeten
Romain
Gebruikersavatar
door Tom
#44741
Hey mannen,

Klinkt allemaal heel verleidelijk dat chippen ;-)...zit er over na te denken om mn 225pk TT ook te kietelen. Wat ben je kwijt geweest voor het chippen als ik vragen mag?
En weet je wel ongeveer hoeveel PK en NM je erop vooruit bent gegaan?

Gr Tom
Gebruikersavatar
door Rommyke
#44744
Tom schreef:Hey mannen,

Klinkt allemaal heel verleidelijk dat chippen ;-)...zit er over na te denken om mn 225pk TT ook te kietelen. Wat ben je kwijt geweest voor het chippen als ik vragen mag?
En weet je wel ongeveer hoeveel PK en NM je erop vooruit bent gegaan?

Gr Tom
Hoi Tom ,

De laatste meeting was een TTuning Meting en vond plaats bij de VR6-specialist.
Iedereen die aanwezig was en die dag niet ondergeraakte voor een tuning kreeg een bon waarbij een Chip op maat werd aangeboden voor de prijs van een standaard chip en dit bedraagde 389 euro.
In dit bedrag zit wel geen vermogenmeting op de rollenbank.(mits extra betaling kan dit wel)
Die dag op de meeting werd als demo gratis de rollenbank ook gebruikt.
Hier werden die dag dat ik weet al 2 TT met 225pk gechipped.
Hier spraken we toch bij de eerste TT een vermogen van 250pk en 390Nm (had verkeerde benzine getank 95 ipv 98 ) dus vermogen had makkelijk hoger kunnen liggen en de andere TT had ik dacht 250pk en 400Nm waarbij turbodruk maar op 75% ingesteld was doordat koppeling versleten was.

Geloof me een wereld van verschil als je terug naar huis rijdt.


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#44748
Gebruik maken van de rollerbank kost geloof ik 65 euro. Het beste bel je even van te voren naar VR6 want als ze meer mensen die dag hebben voor de rollerbank gaan de kosten iets omlaag.

Bij mij is de turbodruk op 100% gezet, de turbo kon dit makkelijk aan evenals mijn koppeling en krukas :D

Ik dacht altijd dat een 225 naar 265 zou gaan?! Hoezo kwamen die 2 TT's op 250 uit?
Gebruikersavatar
door Tom
#44749
Ik was ook in de veronderstelling dat er meer pk's uit werden gehaald, het aanta nm is wel hoger dan gedacht. Volgens mij doet JD iets van 265pk en 360nm.
Goed voor de bandjes al de nm's ;-)
Laatst gewijzigd door Tom op vr nov 13, 2009 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door evdb
#44753
Ramon!

Het kind is geboren.
Je auto is nu echt 'ge-chipt en geschoren'... :-0

Mijn turbo is ook op 100% gezet en het rijd fantastisch!
Het vermogen wordt ook bepaald door de brandstof die je erin gooit, dus het kan best zo zijn dat een 225 'maar' 250pk levert.

Mijn schaTTje is ook 225Pk gegaan naar 238Pk (175Kw)
Maar de trekkracht is immens! Erg groot verschil.

Gooi er de juiste brandstof in (98 ), dan zal er ca. 20pk bijkomen.

Erwin
Laatst gewijzigd door evdb op vr nov 13, 2009 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]