Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#45006
Hallo allemaal,

Zo het weekend is weer begonnen, en dacht laat ik eens mijn nieuwe ervaringen delen met jullie liefhebbers.
Sind 3 dagen een nieuwe remmenset gemonteerd.

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een D2 356 mm 2-delige remschijf met een aluminium hart, met 8-pots remklauwen.
En kan jullie in mijn eerste ervarting melden dat dit een waanzinnige modificatie is. Eindelijk de remkracht die de zware TT roadster quattro nodig had vanaf het begin...

Het pedaal zit hoger met mooiere remdosering en ontzettend stabiele remkracht, je voelt dat het nu met gemak gaat, deze remset kan het gewicht aan en ook na 10 keer remmen nog exact dezelfde vertraging en pedaalgevoel.
Ik ben er heel tevreden mee. De kit paste netjes, het enige wat ik heb moeten aanpassen, is de zwarte ''remstofplaat'' achter de originele remschijf deze kwam tegen de nieuwe gegroefde 356 x 34 mm schijven aan en maakte een piepend geluid, dit aangepast, en in een woord SUPER!

Ook heb ik van Race Diagnostics de LiquidTT aangeschaft en ingebouwd, in het kort de meest fantastische gadget die ik ooit in mijn leven gekocht heb.
En je kunt er op precieze wijze bekijken hoe het daadwerkelijk gaat in je motor.

Inclusief de zeer relevante zaken als:
* olietemperatuur (niet op het dashboard afleesbaar wel via liquidTT)
* turbodruk (zowel gevraagd als geleverd)
* timing corectie (of je motor pingeld)
* brandstof lucht verhouding d.m.v. lamdawaarde
* luchtinlaat temperatuur

En gadgets als

* hoeveel vermogen en koppel de motor realtime leverd
* 0 tot 100 km/uur timing

en nog veel meer, het allerleukste vind ik dat het zeer mooi ingebouwd is alsof het standaard erin zit...

Mijn toekomstige projecten ...
* spagetti spruitstuk
* 3"downpipe
* drijfstangen

Bij deze mods hoop ik dat de turbo iets eerder gaat opspoelen. En dan naar Ronald van *** in aalten om het feestje van mijn auto weer een stapje verder onhoog te tillen...

En als onderhoud heb een nieuwe luchtmassameter en 4 nieuwe bobines gemonteerd.... (IK KREEG EEN NIEUWE MOTOR ERVOOR TERUG!!)
Die bobines gaf een wereld van verschil! Wat een soepel motor ineens zeg, perfect! (en ik merk zelfs een beter verbruikscijfer...kan dat??)

Dit was mijn nieuws voor vrijdagavond...
Fijn weekend allemaal

Groetjes Ingmar
Gebruikersavatar
door stivoman
#45007
Mooie update's!

Die Race Diagnostics, kan je dat vergelijken met een AVC-R?
Kun je daar ook op aflezen: Top Speed, Bar druk en dat soort dingen?

Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet:)

Grtz, Steven
Gebruikersavatar
door Ingmar
#45016
Hot Steven,

Thanks! Je kunt de LiquidTT niet vergelijken met de avc-r. Die is echt een booscontroller.
De LiquidTT is een weergever, met grafieken, losse meters, en rollenbank fuchtie met koppel en pk's meten.

Ook top speed en turbodruk kun je aflezen zowel real time als gehaalde piek.
Ook je brandstuk lucht verhouding kun je in de gaten houden. Aan te raden bij ver getunede auto's.

http://www.racediagnostics.com dit is hun website ook filpjes daar van bijvoorbeeld 0-100km/u meting.
Een leuke gadget die OEM lijkt door in het luchtrooster te monteren (vrij eenvoudig)

Groetjes Ingmar
Gebruikersavatar
door denders
#45025
Hi Ingmar,

De LiquidTT is erg mooi! (had hem wel eens eerder gezien)
Super in het interieur zo.

Uiteraard door goed afgestelde en bijv. nieuwe loopt de motor gewoon beter.
(zie mijn topic, voor onderhoud/controle)

grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#45036
In sommigemodeelen is EGT en oil temp niet ondersteund.

Wat wordt bedoelt met EGT ??


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#45040
Leuke mods, maar er missen toch wel wat foto's...

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ingmar
#45056
Goedemorgen,

EGT is de afkorting van exhaust gas temerature / uitlaat gas temperatuur.
Als deze te hoog wordt is dit een teken van een hete verbrading en kan dus schadelijk zijn voor je motor.

Bij mijn APX motor uit 2000 wordt dit niet ondersteunt. Wel kun de de verbranding in de gaten houden door de timing correction.
Deze vervroegt de ontsteking indien nodig, meer dan 5 graden vervroeging begint schadelijk te worden.

Als je heel ver gaat in tunen, wordt aan geraden en EGT meter te gebruiken. Ik heb deze dus nog niet.

Fotos volgen spoedig!!

Ingmar
door duchatteau
#45057
is die LiquidTT nog prijzig ? of weten jullie een goede shop
Gebruikersavatar
door Rommyke
#45062
Ingmar schreef:Goedemorgen,

EGT is de afkorting van exhaust gas temerature / uitlaat gas temperatuur.
Als deze te hoog wordt is dit een teken van een hete verbrading en kan dus schadelijk zijn voor je motor.

Bij mijn APX motor uit 2000 wordt dit niet ondersteunt. Wel kun de de verbranding in de gaten houden door de timing correction.
Deze vervroegt de ontsteking indien nodig, meer dan 5 graden vervroeging begint schadelijk te worden.

Als je heel ver gaat in tunen, wordt aan geraden en EGT meter te gebruiken. Ik heb deze dus nog niet.

Fotos volgen spoedig!!

Ingmar
Bedankt Ingmar.

Ziet er super uit die LiquidTT
Gebruikersavatar
door Ingmar
#45443
Voor de liquid TT heb ik 210 euro betaald door de gunstige pond prijs.
Meer dan zijn geld waard, vind ik. ongeveer 1 uur bezig met de kit in elkaar zetten en inbouwen.

Groetjes Ingmar
door robbyrr
#45817
ik heb ook zo'n big brake set en heb ook last van t piepen...hoe heb je dat verholpen...geluid is best vervelend :-) gr robby
door robbyrr
#45840
laat maar,ik heb t al gevonden...de zwarte beschermplaatje achter de remschijven idd.. :D
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#45841
Ingmar..misschien een rare vraag, maar wat zijn bobines en waarom gaat je motor er soepeler van lopen? Groeten
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#45842
Ingmar...waar heb jij je big brake kit gekocht? Die dingen zijn verschrikkelijk duur! of kun je ze ook goed 2e hands krijgen? Groeten Pascal
Gebruikersavatar
door Rommyke
#45956
PascalTT_225 schreef:Ingmar..misschien een rare vraag, maar wat zijn bobines en waarom gaat je motor er soepeler van lopen? Groeten
Hallo Pascal
de bobine zorgt ervoor dat uw 12V omgezet wordt naar een hoogspanning zodat uw bougies een vonk kunnen geven voor uw arbeidsslag.

Als deze te laag zijn hebt ge een slecht vonk en kan de motor (vooral in deellast) licht in houden.

Groetjes
Romain
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]