- vr nov 20, 2009 21:47
#45006
Hallo allemaal,
Zo het weekend is weer begonnen, en dacht laat ik eens mijn nieuwe ervaringen delen met jullie liefhebbers.
Sind 3 dagen een nieuwe remmenset gemonteerd.
Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een D2 356 mm 2-delige remschijf met een aluminium hart, met 8-pots remklauwen.
En kan jullie in mijn eerste ervarting melden dat dit een waanzinnige modificatie is. Eindelijk de remkracht die de zware TT roadster quattro nodig had vanaf het begin...
Het pedaal zit hoger met mooiere remdosering en ontzettend stabiele remkracht, je voelt dat het nu met gemak gaat, deze remset kan het gewicht aan en ook na 10 keer remmen nog exact dezelfde vertraging en pedaalgevoel.
Ik ben er heel tevreden mee. De kit paste netjes, het enige wat ik heb moeten aanpassen, is de zwarte ''remstofplaat'' achter de originele remschijf deze kwam tegen de nieuwe gegroefde 356 x 34 mm schijven aan en maakte een piepend geluid, dit aangepast, en in een woord SUPER!
Ook heb ik van Race Diagnostics de LiquidTT aangeschaft en ingebouwd, in het kort de meest fantastische gadget die ik ooit in mijn leven gekocht heb.
En je kunt er op precieze wijze bekijken hoe het daadwerkelijk gaat in je motor.
Inclusief de zeer relevante zaken als:
* olietemperatuur (niet op het dashboard afleesbaar wel via liquidTT)
* turbodruk (zowel gevraagd als geleverd)
* timing corectie (of je motor pingeld)
* brandstof lucht verhouding d.m.v. lamdawaarde
* luchtinlaat temperatuur
En gadgets als
* hoeveel vermogen en koppel de motor realtime leverd
* 0 tot 100 km/uur timing
en nog veel meer, het allerleukste vind ik dat het zeer mooi ingebouwd is alsof het standaard erin zit...
Mijn toekomstige projecten ...
* spagetti spruitstuk
* 3"downpipe
* drijfstangen
Bij deze mods hoop ik dat de turbo iets eerder gaat opspoelen. En dan naar Ronald van *** in aalten om het feestje van mijn auto weer een stapje verder onhoog te tillen...
En als onderhoud heb een nieuwe luchtmassameter en 4 nieuwe bobines gemonteerd.... (IK KREEG EEN NIEUWE MOTOR ERVOOR TERUG!!)
Die bobines gaf een wereld van verschil! Wat een soepel motor ineens zeg, perfect! (en ik merk zelfs een beter verbruikscijfer...kan dat??)
Dit was mijn nieuws voor vrijdagavond...
Fijn weekend allemaal
Groetjes Ingmar
Zo het weekend is weer begonnen, en dacht laat ik eens mijn nieuwe ervaringen delen met jullie liefhebbers.
Sind 3 dagen een nieuwe remmenset gemonteerd.
Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een D2 356 mm 2-delige remschijf met een aluminium hart, met 8-pots remklauwen.
En kan jullie in mijn eerste ervarting melden dat dit een waanzinnige modificatie is. Eindelijk de remkracht die de zware TT roadster quattro nodig had vanaf het begin...
Het pedaal zit hoger met mooiere remdosering en ontzettend stabiele remkracht, je voelt dat het nu met gemak gaat, deze remset kan het gewicht aan en ook na 10 keer remmen nog exact dezelfde vertraging en pedaalgevoel.
Ik ben er heel tevreden mee. De kit paste netjes, het enige wat ik heb moeten aanpassen, is de zwarte ''remstofplaat'' achter de originele remschijf deze kwam tegen de nieuwe gegroefde 356 x 34 mm schijven aan en maakte een piepend geluid, dit aangepast, en in een woord SUPER!
Ook heb ik van Race Diagnostics de LiquidTT aangeschaft en ingebouwd, in het kort de meest fantastische gadget die ik ooit in mijn leven gekocht heb.
En je kunt er op precieze wijze bekijken hoe het daadwerkelijk gaat in je motor.
Inclusief de zeer relevante zaken als:
* olietemperatuur (niet op het dashboard afleesbaar wel via liquidTT)
* turbodruk (zowel gevraagd als geleverd)
* timing corectie (of je motor pingeld)
* brandstof lucht verhouding d.m.v. lamdawaarde
* luchtinlaat temperatuur
En gadgets als
* hoeveel vermogen en koppel de motor realtime leverd
* 0 tot 100 km/uur timing
en nog veel meer, het allerleukste vind ik dat het zeer mooi ingebouwd is alsof het standaard erin zit...
Mijn toekomstige projecten ...
* spagetti spruitstuk
* 3"downpipe
* drijfstangen
Bij deze mods hoop ik dat de turbo iets eerder gaat opspoelen. En dan naar Ronald van *** in aalten om het feestje van mijn auto weer een stapje verder onhoog te tillen...
En als onderhoud heb een nieuwe luchtmassameter en 4 nieuwe bobines gemonteerd.... (IK KREEG EEN NIEUWE MOTOR ERVOOR TERUG!!)
Die bobines gaf een wereld van verschil! Wat een soepel motor ineens zeg, perfect! (en ik merk zelfs een beter verbruikscijfer...kan dat??)
Dit was mijn nieuws voor vrijdagavond...
Fijn weekend allemaal
Groetjes Ingmar