Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#45497
Beste Leden,

Ik wil me graag even voorstellen als nieuw lid.

Ik ben Pascal uit Meerssen en heb afgelopen zomer geprofiteerd van de lage autoprijzen en mijn droomauto gekocht. Het is niet geheel verrassend dat het een Audi TT Q 225pk geworden. Geimporteerd vanuit duitsland door een Nederlandse dealer. Beetje pech gehad met mijn eerste modificatie..setje Antrax veren (ned. merk) Waarbij hij achter een stuk lager ging liggen dan voor. Vandaag heb ik dan maar, na de vele goede verhalen hier, een V-maxx schroefset besteld. Goed voor mij dat ik dus het forum heb ontdekt! Ik zit echter met 2 vragen en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen. Ik wilde graag de auto laten tunen, maar dit werd mij sterk afgeraden door de dealer, omdat de auto volgens hem dan meer zou gaan verbruiken en hij niet meer fijn zou rijden (te nerveus, niet prettig dus). Is dit ook zo? zo nee, wat is een goede keuze voor tuning? Gewoon de *** of toch maar gaan voor Sportec, MTM of ABT?

Verder vroeg ik me af wat een setje nieuwe koplampunits kost omdat mijn bj2000 model niet die mooie heldere glazen heeft en ik graag meteen de knipperlichten wil vervangen?

Uiteraard ben ik zeer nieuwsgierig naar de datum van de volgende meeting en kijk uit naar jullie reacties!

Groeten,

Pascal
door ingmarberga
#45500
Ik heb hem laten tunen bij JD engineering en hij loopt echt stukken mooier en hij trekt veel vloeiender! Ik zou zeggen gewoon doen!

V max set ben ik persoonlijk niet zo,n fan van, Een audi tt is een mooie snelle en strakke auto waarom dan een goedkopere (mindere) set eronder zetten? een verandering doe je volgens mij om de auto mooier/ beter te maken, voor de looks zal zo,n set erg mooi zijn maar ik geloof niet dat met zo,n set de wegligging er beter op wordt.

maar ja dat is mijn persoonlijke keuze en iedereen is er vrij in om eronder te zetten wat hij wil!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#45501
welkom hier,

verstandige keuze om een grijze TT te nemen :smt023 en dan ook nog
eens een quattro.

wat betreft de tuning. het kan helemaal geen kwaad voor je auto maar het is maar
net waar je hem laat tunen. *** of jd engineering zijn toch wel de beste
van nederland. het zijn niet de goedkoopste tuners maar je weet wel zeker dat
je auto 100% proffesioneel getuned is.

zelf heb ik vorige maand m`n TT laten tunen bij de *** maar ben dik tevreden
over het resultaat.

ik heb zelf ook een schroef set onder m`n TT van v-maxx en ben ook dik tevreden
erover. je hebt zeker waar voor je geld. het voordeel van deze set vindt ik dat ie niet
zo gigantisch stug als als de echte top merken.

tot op een meeTTing alvast maar,

gr.dennis
Gebruikersavatar
door stivoman
#45502
Heey,

ik ben ook goed tevreden over mijn vmax.
je raakt wel wat comfort kwijt maar heb ook 19 inch met inniminie bandjes.

Tuning zit ik zelf ook over te twijfelen.
Bij mij word het de *** of Tunex automotive.

Koplampen heb ik zelf ook net nieuw gekocht,
vande week erin zetten! :D

Grtz, Steven
Gebruikersavatar
door Masterwill
#45513
Gefeliciteerd met je TT Quattro 225 pk,
Ik heb mijn TT bij den Hartog laten chippen, ben erg tevreden en hij heeft er juist voor gezorgd dat hij niet nerveus is, maar wat een verschil, zeg.
Echt, rij met plezier een blokje om. Je kan ermee cruizen maar als je gas geeft...... Volgens mij is die iets zuiniger dan voorheen maar ja.. als je bij de stoplichten even hard optrekt, is dat wel een genot dus in verhouding rij je net zo duur. Gewoon de goedskoopste pomp uitzoeken :wink: scheelt een patatje per week. Bij mij is de shell nog goedkoper dan bij de witte pompen.
Ik heb nog een v-maxx setje liggen maar mij werd afgeraden om het eronder te zetten omdat ik een s-line onderstel heb.
Maar ik zal m liefs lager willen hebben. Vind die van Steven wel erg mooi verlaagd en staat gelijk veel mooier, zal wel ns het verschil willen weten naar de wegligging en comfort.
Die witte pinkers kan je zelf erin als je een beetje handig bent. Wees wel voorzichtig met het plaatsen want die pinkers zijn erg breuk gevoelig. Er zijn genoeg how to op dit forum aanwezig.
Maar al met al. Een TT rijdt heerlijk en een quattro........
mega veel grip, vooral bij slecht weer en sneeuw :lol:
Veel veilige km ermee.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]