Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door R.Obdam
#45846
Ik heb gisteren mijn 225 TT laten chippen bij de ***
Nadat er het e.e.a.was getest bleek dat mijn TT al was gechipt, maar niet op een goede manier en er was volgens Ronald zeker nog winst te boeken.
Mijn L.M.M was overleden en er was een probleem met mijn benzienedrukregelaar deze gaf nl. 4 bar en moest 3 bar zijn. deze 2 onderdelen zijn vervangen
Nou het resutaat mag er zijn :D ik heb onderin meer trekkracht en daar was het mij om te doen, hij loopt nog niet helemaal zuiver maar vlg Ronald is dat normaal omdat de computer nog moet inleren.
Heb niet heel veel verstand van de getalletjes maar Ronald vond het een erg hoog behaalde aantal PK nl. 274 en heeft zelfs de rollerbank extra getest met zijn eikwagen maar alles klopte
Heb de grafiek ook op het forum gezet leuk om te vergelijken


Afbeelding
Gebruikersavatar
door stivoman
#45852
274PK / 408 NM is best mooi :)

Ik ben benieuwd wat er bij mij uit komt rollen binnenkort :lol:

Grtz, Steven
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#45855
heel verschil he richard? ik heb de mijne vorige maand laten chippen bij ronald en ben er dik tevreden over.

de hele auto kan je niet terug. zoveel trek kracht heeft een standaard TT niet vind ik zelf.

het is ook niet de lichtste auto he :D

waar laat jij hem chippen steven? of ben je er nog niet over uit?

grtz. dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#45857
Kijk dat zijn nog eens goede resultaten 14pk & +/- 40Nm meer dan dat er gemiddeld uitkomt na tuning. WauW :shock:
Heb je gekozen voor de chip op maat 1 of 2?

Heb je eerst een aantal runs met Ronald gemaakt op de landweggetjes om de basis afstelling te doen, en daarna finetunen op de rollenbank? Is de computer er ook uitgehaald, losgehaald, en met gecodeerde chip teruggezet.

Ben benieuwd hoe jouw TT nu rijdt. Durf het bijna niet te vragen.......maar mag ik?? :lol:

Het nog niet helemaal zuiver lopen v.d. motor, wat bedoel je daar precies mee? Ik zelf heb zoals je weet ook een hele tijd gezocht naar kleine onregelmatigheden in de motor, die uiteindelijk geen van alle door het tunen kwamen, maar door het tunen wel duidelijker werden. Misschien kan ik je dus van dienst zijn.
Gebruikersavatar
door petertt
#46102
computer moet inleren?
nee dat geloof ik niet ik denk dat je tt te veel in getuned normale chiptuning komt uit op 250 pk en jij hebt veel meer vermogen nu!!
lijkt me ook niet goed voor je motor!
Gebruikersavatar
door stivoman
#46174
Dennis ik moet het nog laten doen,
waar ik het ga doen is nog steeds de vraag :D
Gebruikersavatar
door ikkenico
#51324
Ha Mensen,
Ik ben ook bij Ronald geweest en heb hier mijn sheet ook ff gepost.
tt 225 roadster quattro.

Wat een verschil in verloop tussen ons zeg.
Ik zie dat jij bij een hoger toerental piekt naar 274 pk. Het lijkt of er daarna wordt geknepen.

http://www.postimage.org/image.php?v=PqHR4aS
Afbeelding
Gebruikersavatar
door sweeper
#51330
ikkenico schreef:Wat een verschil in verloop tussen ons zeg.
Ik zie dat jij bij een hoger toerental piekt naar 274 pk. Het lijkt of er daarna wordt geknepen.
Je kan jouw TT niet met die van Richard vergelijken. Bij hem is het blok vervangen. ( als ik het me goed herinner)
Het blok wat hij nu heeft komt waarschijnlijk uit een kleine serie speciaal vervaardigde blokken met een ander type K04 turbo. Deze kan net iets meer piekvermogen leveren, maar valt dan sneller terug.
De blokken zijn eigenlijk gemaakt voor Audi S3 waarbij bij 1 serie problemen waren.
Gebruikersavatar
door ikkenico
#51331
marTTin schreef:Waar komt dat verlis vermogen vandaan, is dat een fictief getal??? bij de een is het 28 kw en bij de ander 20 kw.

Het verschil in uitdraai is volgens mij ook de een is km/h en de ander rpm
Rpm en km/h in dezelfde versnelling is dan toch gelijk?

Ik weet ook niet hoe ze dat verlies vermogen bepalen. Misschien is dit een vooraf ingestelde waarde bekend per wagen?
De mijne is een quattro misscxhien zit het daarin.
Gebruikersavatar
door ikkenico
#51332
Sweeper schreef:
ikkenico schreef:Wat een verschil in verloop tussen ons zeg.
Ik zie dat jij bij een hoger toerental piekt naar 274 pk. Het lijkt of er daarna wordt geknepen.
Je kan jouw TT niet met die van Richard vergelijken. Bij hem is het blok vervangen. ( als ik het me goed herinner)
Het blok wat hij nu heeft komt waarschijnlijk uit een kleine serie speciaal vervaardigde blokken met een ander type K04 turbo. Deze kan net iets meer piekvermogen leveren, maar valt dan sneller terug.
De blokken zijn eigenlijk gemaakt voor Audi S3 waarbij bij 1 serie problemen waren.
Kijk dat verklaard een hoop! Ik denk dat dit ook niet bekend was bij Ronald dan?
Aaangezien hij het piekvermogen zelf ook erg hoog vond.
Gebruikersavatar
door sweeper
#51333
Het verschil in pk tussen wat wordt geleverd op de krukas (260pk), en het verlies in de bak, aandrijfas, e.d. (28pk) wordt berekend door de wagen na de run, in z'n vrij, uit te laten rollen. De vermogens bank kan aan de weerstand hiervan bepalen wat het verlies is.

Het heeft niets met de quattro te maken in dit geval want deze was uitgeschakeld. Met quattro zou het nog iets meer moeten zijn.
Gebruikersavatar
door ikkenico
#51334
Ja logisch natuurlijk! Thnx.
Gebruikersavatar
door sweeper
#51335
ikkenico schreef:
Sweeper schreef:
ikkenico schreef:Wat een verschil in verloop tussen ons zeg.
Ik zie dat jij bij een hoger toerental piekt naar 274 pk. Het lijkt of er daarna wordt geknepen.
Je kan jouw TT niet met die van Richard vergelijken. Bij hem is het blok vervangen. ( als ik het me goed herinner)
Het blok wat hij nu heeft komt waarschijnlijk uit een kleine serie speciaal vervaardigde blokken met een ander type K04 turbo. Deze kan net iets meer piekvermogen leveren, maar valt dan sneller terug.
De blokken zijn eigenlijk gemaakt voor Audi S3 waarbij bij 1 serie problemen waren.
Kijk dat verklaard een hoop! Ik denk dat dit ook niet bekend was bij Ronald dan?
Aaangezien hij het piekvermogen zelf ook erg hoog vond.
Klopt. Ik denk ook niet dat Ronald dit weet, of gerealiseerd heeft. Het is ten slotte een beperkt aantal blokken waar het om gaat, en volgens mij zijn de meeste daarvan in Duitsland gebleven. Ronald heeft het overigens 1 keer eerder gehad met de S3 van Ronnie. (als ik dit van Ronnie goed begrepen heb)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#51355
stivoman schreef:274PK / 408 NM is best mooi :)

Ik ben benieuwd wat er bij mij uit komt rollen binnenkort :lol:

Grtz, Steven
Ik weet wel hoe dat rijdt enkele weken plezier van gehad toen verkocht. De S3 is idd wat anders dan menig andere, die is in een periode gebouwd dat er een hoop motoren in Duitsland onder coulance werden vervangen met lage km standen toentertijd. Als Ronald software van andere S3's wilde toepassen dan kwam de auto niet meer voorruit ;) bleek t dus iets anders te zijn maar na wat uren was duidelijk hoe fel mijn motor kan worden afgesteld, heb dat echter niet laten doen want moest wat tammer blijven aangezien ik er dagelijks mee rij.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]