Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#45944
Iemand ervaring hiermee of over gehoord?

Afbeelding

EN-HALDEX

The Haldex Performance Part will greatly improve the performance and handling of the Audi TT Quattro, Audi S3 or Volkswagen R32.
The kit consists of a new electronically controlled valve body, gaskets, necessary hardware and installation instructions.
By re-tuning the vehicle's AWD system, power is more aggressively directed to the rear wheels under a wide variety of driving conditions.
The Haldex ECU continuously monitors throttle input and other vehicle sensors and transfers torque more quickly to the rear wheels when driving aggressively.
In fact, how quickly the torque is transferred is a direct function of how fast the driver pushes the throttle pedal – The Haldex unit will actually anticipate and prepare for torque transfer before actual torque is delivered from the engine to the driveline. The result is more neutral handling characteristics and better off the line acceleration. This system does not interfere with ABS or Traction Control Systems.
This is a simple plug-n-play application, no modifications necessary!
Gebruikersavatar
door sweeper
#45973
Daar heb ik ook wel eens naar gekeken, en zou wel een verbetering in handeling moeten geven t.o.v. standaard set-up.
De prijs (€750 + shipping) heeft mij voorlopig tegen gehouden om het zomaar even uit te proberen.

Misschien eens op het Engelse forum naar ervaringen gaan zoeken. HIER & HIER bijvoorbeeld.

Als hier nu nog eens een groupbuy van zou komen (met leuke discount) zou ik overreden kunnen worden het te doen. Ze zijn o.a. via TTShop.co.uk te kopen.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#45982
bij awesomegti is hij wel iets goedkoper (£661.25 inc vat)

EIP en MTM hebben ook een upgrade set hiervoor, ook 50-50% voor en achterwiel aandrijving mogelijk.
Gebruikersavatar
door sweeper
#45987
Hij is bij TTShop goedkoper (2 pond om precies te zijn) ik had het een beetje afgerond i.v.m. de wisselende koersen.

Ik heb het bij EIP & MTM niet kunnen vinden. (mss. niet goed gezocht)

HIER nog een toevoeging van WAK TT. (erg interessant)

Gelijke posting op het Seat forum. Meer kans op resultaat? :wink:
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#45993
MTM heeft een controller die het mogelijk maakt om om te schakelen naar permanent 50/50.
http://www.mtm-online.de/en/products/mt ... technology

Posting op het seat forum is omdat daar ook veel haldex gebruikers zitten, kansen spreiden.. :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]