Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door evdb
#46379
Is een MK1 standaard op snelheid begrensd?
Gebruikersavatar
door sweeper
#46384
Afhankelijk van motor variant is hij niet zozeer begrensd als wel hij geeft gewoon niet meer. Komt in toeren begrenzer.
Topsnelheden liggen tussen de 225 & 250 km/h.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#46394
evdb schreef:Is een MK1 standaard op snelheid begrensd?
Heeft er hier iemand hard gereden ? :D

Kan zijn dat je snelheid zohoog was waardoor het toerental van je motor inderdaad tegen de begrenzer zat.
Maar ik denk niet dat de snelheid begrensd is.


Groetjes Romain
Gebruikersavatar
door evdb
#46395
Rommyke schreef: Heeft er hier iemand hard gereden ? :D
260...

Ik kan zo'n grote Land Rover tegen liep uit op een 'wedstrijdje' .
Blijkbaar was hij begrensd wat hij kwam niet hoven de 230Km. Ik moest nog naar m'n 6 schakelen en liet hem ver achter mij.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#46396
evdb schreef: Blijkbaar was hij begrensd wat hij kwam niet hoven de 230km
Hebben het geluk op het werk gehad deze uitvoerig te kunnen testen.
Deze waren begrensd op +/- 225 echte km/h.
Maar meestal kwamen we er just niet aan 220 km/h op rechte stukken.
Dus ook al had deze geen begrenzer, dan had hem je nog niet kunnen volgen.

Veel aan de rode lichten gestaan met een paar Johnny's langs me en eens op groen dan zie je ze niet meer.


Ik spreek dan wel over de V8 supercharged , (biturbo). en ik vermoed dat zo eentje ook langs u gehangen heeft.


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door evdb
#46397
Rommyke schreef: Ik spreek dan wel over de V8 supercharged , (biturbo). en ik vermoed dat zo eentje ook langs u gehangen heeft.
Ja, klopt als een bus!
Gebruikersavatar
door sweeper
#46402
evdb schreef:260...
Dat er bij jouw zoveel op de teller stond betekend alleen maar dat je een redelijke terllerafwijking hebt. Of je hebt hem laten tunen natuurlijk. Ik moet bijna 130 op de teller rijden om 120 echte km/h te rijden, en dat verschil loopt natuurlijk op met de snelheid.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#46407
Sweeper schreef:
evdb schreef:260...
Dat er bij jouw zoveel op de teller stond betekend alleen maar dat je een redelijke terllerafwijking hebt. Of je hebt hem laten tunen natuurlijk. Ik moet bijna 130 op de teller rijden om 120 echte km/h te rijden, en dat verschil loopt natuurlijk op met de snelheid.
Eric ,

ik vermoed dat eri emand bij de *** is langs geweest. :lol:

Gr
Romain
Gebruikersavatar
door sweeper
#46412
Dat kan wel helpen ja. :D

Maar was die 260+ dan op de teller of op GPS?
Gebruikersavatar
door evdb
#46413
Op de teller..
Gebruikersavatar
door sweeper
#46414
Dan zal het ergens rond de 240 echt zijn gok ik. Maar een keer de TomTom erbij aanzetten lijkt mij zo.

Maar eens een keer de A31 in Duitsland (voor de grensbewoners in het noorden wel bekend denk ik zo) pakken. Heb je alle ruimte & mogelijkheid om de topsnelheid te klokken. :D
Gebruikersavatar
door craze
#46415
de mijne gaat door het klokje heen maar is wel gechipt door JD en is een 225 quattro...
rare gewaarwording om te zien dat de auto nog wat overheeft terwijl de naald rechtsonder blijft staan :wink:
overigens maar ff gedaan, rijdt toch anders op die snelheden dan met mijn oude voorganger nm. porsche 911.
so been there, done that and move on..... :D
Gebruikersavatar
door MWTT
#46416
238 échte km.s/uur gemeten met GPS

Voorwielaangedreven Audi TT met ABT-tuning (ca. 220 pk).

Groet,

MWTT
Gebruikersavatar
door Rommyke
#46421
Kunnen misschien een topicje maken met de maximum snelheid.
Zegt dan ook al veel over het vermogen.

GRoetjes
Romain
Gebruikersavatar
door Ronnie
#46449
De TT 225 pk gechipt en zonder katalysator reed net geen 280 op de teller (chipmeister). De S3 210 pk basis gechipt rijdt net over de 270 op de teller met kat eronder overigens (***). Maar in Duitsland heb ik niet echt t idee of je dan 100% vlak rijdt, want naar beneden tikken ze zowiezo met de naald die waarden aan op de teller, maar vind dat het op zo vlak mogelijk terrein je eerlijker de snelheden kan meten. Wat de echte km's zijn geen idee maar denk de S3 250 en de TT dat die dr wat boven zat door iets meer pk's en koppel, maar tellers wijken flink af met die snelheden dus durf t niet te zeggen. In Duitsland heb ik t een aantal keer met beiden uitgeprobeerd maar die snelheid is saai eigenlijk want je zit plankgas en je houdt niks over als dr wat is onderweg voel je je niet echt veilig dus rij meestal niet harder dan 200 in Duitsland, gaat hard zat en als je ff aan de kant oet omdat dr een idioot nog harder aan komt heb je gas over om voor een ander in te voegen de andere rijbaan op.
In Nederland rij ik nooit zo hard, want dat roze papiertje kwijt is een flink probleem zakelijk gezien en zal t me mn inkomsten nekken als ik niet met de auto van huis zou mogen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]