Pagina 1 van 2

motortype + onderdelen

Geplaatst: vr jan 01, 2010 21:17
door stivoman
Heey,

Ik weet niet welk motortype ik heb, heb al even gezocht maar word er niet veel wijzer van.

Het is een 1.8pk versie fwd.

Grtz, Stteven

Geplaatst: vr jan 01, 2010 21:47
door sweeper
Zijn 3 letter die vrij duidelijk in je blok zichtbaar zijn.

Hier links onder de oliedop te zien, metalen lipje bij zwarte kap multiriem. (mijn blok is ARY)
Afbeelding

Om welke onderdelen gaat het?

Geplaatst: vr jan 01, 2010 22:49
door patrick4tt
wat zijn die blauwe kabels!

Geplaatst: vr jan 01, 2010 23:36
door sweeper
Daarvoor zal je dit TOPIC maar eens door moeten lezen.

Geplaatst: za jan 02, 2010 9:21
door stivoman
Is ARY dan het complete motortype? Vaak is het een best lang nummer?

Wil de thermostaat, bougies en olie laten vervangen, moest daarvoor mijn motortype opgeven!

Olie is 5W35 ofzo?

Grtz, Stteven

Geplaatst: za jan 02, 2010 10:40
door sweeper
Dat is je motorcode, maar bedoel jij niet het chassisnummer? Een dealer kan ook met je kenteken alles opzoeken.

Wat is jouw motorcode nu?

Wat betreft de olie adviseer ik je KROON. zie HIER

Ben daar veel meer tevreden over dan wat de dealer erin stopte.

Bougies weet ik niet omdat het bij mij nog niet aan de orde is geweest, en de thermostaat is, voor zover ik weet, voor alle 1.8T blokken gelijk.

Geplaatst: za jan 02, 2010 10:57
door Rommyke
Over olie kan je uren discuteren.
Iedereen heeft zo een beetje zijn iegen merk en voorkeuren.
Maar het komt erop neer dat je hier beter niet op bespaard. :wink:

Zelf heb ik de Shell Helix Ultra Extra 5W30, welke op ebay wel voor een goed prijsje te vinden is.

Voor de bougies heb ik voor de bosch super 4 gekozen.



Groetjes
Romain

Geplaatst: za jan 02, 2010 11:26
door sweeper
Natuurlijk kan je over oliën uren discussiëren, maar als zelfs 2 monteurs bij die dealer aangeven dat je beter voor de KROON kan gaan dan voor de olie van de dealer, zegt het wel wat volgens mij. 1 van de 2 monteurs sleutelt ook aan racewagens op circuit Zandvoort.

Ik zou ook gewoon de Bosch bougies kiezen. Als je met je motorcode & Bosch googled ben je er zo achter welke versie je precies moet hebben. Ook van de Bosch Super 4 heb je verschillende versies. heeft met temperatuur, afstand tussen elektrode, e.d. te maken.

Geplaatst: za jan 02, 2010 18:22
door stivoman
Verschillende merken en meningen heb je genoeg.
Wou alleen even weten welke olie 5W30 35 40 ? :D

Geplaatst: za jan 02, 2010 20:07
door goTTzilla
ik heb in mijn TT agip forumula futra 5W30 olie. voorheen reed ik met valvoline synpower xlIII
maar verschil merk ik absoluut niet. zijn er vandaag de dag nog slechte olieen op de markt?
op de olie van aldi etc. na dan?

grtz. dennis

Geplaatst: za jan 02, 2010 20:40
door sweeper
stivoman schreef:Verschillende merken en meningen heb je genoeg.
Wou alleen even weten welke olie 5W30 35 40 ? :D
5W30 is de gangbare olie voor de 1.8T blokken, maar net als de verschillende meningen over oliën, had je dat allang terug kunnen in andere topic's hier op het forum. :roll:

Maar goed, daar was het topic dan ook niet om begonnen. Weet je nu al wat je motorcode is?

Geplaatst: za jan 02, 2010 20:57
door Rommyke
stivoman schreef:Verschillende merken en meningen heb je genoeg.
Wou alleen even weten welke olie 5W30 35 40 ? :D
Hangt een beetje van de rij stijl af .
En natuurlijk ook een beetje van de periode (winter of zomer)

Ben je iemand die bv langere periode volgas geeft op de autosnelweg , of veel volgas acceleraties dan ga je met de 30 niet toe komen.
Dan ga je eerder naar de 40 of 50 moeten.
Voor de winter periode ga je beter naar een 0W of 5W terwijl voor de zomer een 5w zeker genoeg is.
Wat wel zeer belangrijk is , is dat het verschil niet te groot is zodat er niet teveel additieven moeten toegevoegd worden.


groetjes
Romain

Geplaatst: di jan 05, 2010 18:52
door stivoman
Ik heb gewoon 5W40 gehaald van Valvaline.
Motorcode is APP, wat is het verschil tussen die blokken dan?

Geplaatst: di jan 05, 2010 18:57
door sweeper
Het belangrijkste verschil tussen de blokken voor wat betreft de olie is volgens mij dat de eerste jaren geen longlife interval hebben.

Geplaatst: zo jun 13, 2010 12:02
door stivoman
Nu heb ik nog een vraagje,

Welke NGK bougies moeten in mijn TT?