Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door langelars
#46515
Beste leden

Eindelijk is het aankomende vrijdag zover. Dan kan ik me TT quattro gaan halen!!
Heb er eindelijk één gevonden waarvan alle history compleet was en die er fatsoenlijk uit zag :lol:

Heb even een vraag Ik kan op de site van de *** niet goed zien wat het verschil is tussen de opmaatchip 1 en de op maatchip 2. Weet iemand de verschillen??
Gebruikersavatar
door sweeper
#46518
Als je verder geen aanpassingen doet aan de wagen zoals uitlaat, spruitstuk, downpipe, turbo, FMIC, en ga zo maar door, heb je voldoende aan chip op maat 1.
In alle andere gevallen chip op maat 2.

Vanwege alle mechanische aanpassingen van de motor moet er meer aangepast worden in de ECU.

Veel suc6 bij Ronald.
door langelars
#47009
ah kijk is aan goed om te weten!! Maar mijn vraag is ook in hoeverre is dit nou slecht om te doen??

De auto is verder wel in prima staat volgens mij aangezien die net een audi longifebeurt heeft gehad 6k geleden.

Heb geen zin in dat de versnellingsbak en de gehele motor heel snel gaat slijten vanwege het chippen namelijk.
Gebruikersavatar
door sweeper
#47018
Het is niet slecht om te doen. Motor, versnellingsbak, e.d. gaan alleen maar sneller slijten als je continue het uiterste gaat vragen van de auto. Als je na de tuning bijvoorbeeld de koppeling zou moeten vervangen, dan was hij al min of meer versleten. De tuning heeft het alleen sneller zichtbaar gemaakt.

Heb de tuning van Ronald nu zelf een jaar er ben er dik tevreden over.

Een goede tuner kan tijdens het tunen soms al merken dat bepaalde onderdelen eraan zitten te komen.
Bij mij kon hij tijdens het tunen merken dat de turbo zelf niet z'n maximum meer kon halen, en hij is bij 350Nm koppel gestopt om de koppelingsplaten een beetje te ontzien.

1 ding is echt belangrijk als je gaat tunen, zorg ervoor dat je de beste 98 octaan benzine erin hebt zitten. De meest logische keuze hiervoor is BP-Ultimate. Tank dit evt. al een paar keer voordat je naar Ronald gaat.

Verder is het 9 van 10 keer slim om preventief de LMM te vervangen. Als laatste gingen bij mij een bobine versneld stuk.

De kleine probleempjes (niet platen of turbo dus) zijn qua kosten nog in de hand te houden, en zijn snel weer vergeten vanwege het genot van die POWER!!!! :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]