Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door TT-robertv
#47594
Ahaa okee ! Ja sorry beetje onduidelijk verwoord maar met meer open zetten bedoel ik eigenlijk open draaien ( dus naar een hogere stand ) alleen snap ik nu dat je daarmee de veerdruk veranderd. Thanx!!

Ik geloof dat mijn TT standaard 0,7 bar heeft, maar laten we zeggen idd 1 bar, weet jij ook hoeveel klikjes dat dan is?? Dus op welke stand zou ik hem dan het beste kunnen zetten? Hoeveel bar gaat die omhoog per klik zeg maar? Of wat is de range van de splitter?

Of weet je ergens iets waar ik dat kan vinden?
Gebruikersavatar
door sweeper
#47597
De piekdruk ligt zeker hoger dan de door jouw genoemde 0.7bar, reken op 1.2bar max.
Ik gok dat 15 to 20 clicks in de buurt moet zitten.
door TT-robertv
#47601
Thanx man!!! Klopt idd, heb het even goed uitgetest, 15 clicks is voor mij nu de beste afstelling :D
Nu wil ik mijn auto ook nog laten chiptunen volgende maand, klopt het dat ze daarbij het aantal bar van je turbo verhogen? Bijv naar 1.8 bar? Dus dat wil zeggen dat ik dan het aantal clicks op 20 a 25 zou moeten zetten?
Gebruikersavatar
door sweeper
#47603
1.8bar is denk ik wat te hoog gegrepen, maar 1.6bar is reëel. Dit is overigens vaak maar kortstondig. Het asje in de turbo is bij onze types niet al te dik, en kan bij te hoog toerental (dacht zo rond 100.000 toeren) verbuigen.
Te lang een te hoge druk kan dus snel schade aanbrengen.

Misschien is het helemaal niet nodig de veer verder aan te draaien, en anders zou ik dat per klik doen.

Waar ben je van plan je wagen te laten tunen?
door TT-robertv
#47777
ik wil mijn wagen mij JD Engineering laten chippen naar 210 pk ong. 320nm ? overigens een vriend van mij heeft hem daar op maat laten chippen en haalt 380nm MausTT zit hier ook op dit forum.

Maar ik vroeg me gewoon af wat een gemiddelde instelling was voor die SPLIT-R?
Gebruikersavatar
door sweeper
#47778
Het handigste is ter plekke bij hun tijdens het tunen laten afstellen. Zij hebben het vast al vaker aan de hand gehad.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]