- di jan 26, 2010 17:42
#47630
Ronald van de *** is bezig geweest mijn TTS te chippen. Dat ging echter niet geheel naar wens. Hij kwam tot de ontdekking dat het koppel door de DSG-software wordt begrensd in de lagere toerengebied.
Om een kort verhaal lang te maken, zodra het koppel in de lagere regionen richting 400 ging greep de begrenzer resoluut in en bracht het terug naar beneden. In de hogere toeren greep het niet in. Het gevolg was dat het maximumkoppel pas werd gehaald ergens in de 5000 toeren terwijl er ook nog een mooie vermogen viel te noteren van 312 PK.
Zoals jullie Ronald kennen laat hij zich hierdoor niet in de luren leggen. Hij heeft de originele software teruggezet en gaat aan de slag om het probleem uit te vlooien.
Nu zou ik er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om wel het vermogen flink op te krikken en het koppel met wat minder genoegen nemen. Ik vraag mij echter af wat ik hiermee zal opschieten. Ik dacht zelf altijd dat voor goede prestaties het koppel belangrijker was dan het vermogen.
Zal iets opschieten met deze actie of kan ik beter wachten tot Ronald het probleem heeft geslecht?
Om een kort verhaal lang te maken, zodra het koppel in de lagere regionen richting 400 ging greep de begrenzer resoluut in en bracht het terug naar beneden. In de hogere toeren greep het niet in. Het gevolg was dat het maximumkoppel pas werd gehaald ergens in de 5000 toeren terwijl er ook nog een mooie vermogen viel te noteren van 312 PK.
Zoals jullie Ronald kennen laat hij zich hierdoor niet in de luren leggen. Hij heeft de originele software teruggezet en gaat aan de slag om het probleem uit te vlooien.
Nu zou ik er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om wel het vermogen flink op te krikken en het koppel met wat minder genoegen nemen. Ik vraag mij echter af wat ik hiermee zal opschieten. Ik dacht zelf altijd dat voor goede prestaties het koppel belangrijker was dan het vermogen.
Zal iets opschieten met deze actie of kan ik beter wachten tot Ronald het probleem heeft geslecht?
Groetjes,
Ritchy
Ritchy