Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#47649
Hoi mensen,

Ben vandaag naar de locale Audi garage geweest om de TT te laten uitlezen en de koppeling en dergelijke te laten checken voor evt tuning. Nu zegt die monteur daar dat het niet nodig is om de air intake slang bij tuning te vervangen voor een silicone slang, maar nog opmerkelijker hij rade het me af om een forge closed loop DV erin te plaatsen omdat dit enkel vermogens verlies zou teweegbrengen en het een illusie is dat dit beter is voor het vermogen. Hij beweerd dat de druk juist sneller verloren gaat! IK ben in de war! Kan mij iemand hier een opheldering over geven? Forge DV007PA wel of niet doen of enkel icm verdere aanpassingen?
Alvast mijn dank!

mvg,

Pascal Vossen
door robbyrr
#47655
Bij een closed loop dv(closed loop zegt t al)gaat de druk niet verloren omdat de dv de druk weer terug je inlaat in blaast...een forge 007 is absoluut niet slecht en je zult zelf wel t verschil merken als je m monteert.ik zou zeggen ga dr voor! :D
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#47658
Helaas helaas,

Zoals zo vaak weten ze bij de Audi dealer weer eens niet waar ze het over hebben. Te vaak, en ik spreek uit eigen ervaring, komen ze in een garage niet verder dan het uitlezen van storingen en daarop volgend het een voor een beginnen uit te wisselen van onderdelen.
Gewoon plaatsen dat ding, je motormanagement kan juist het beste overweg met een closed loop systeem. Heb zelf een paar jaar rond gereden met een DV007PA na een bezoekje aan Jeroen Dik en het heeft altijd probleemloos gefunctioneerd.
Je hebt met deze valve wel niet het hardere afblaasgeluid van een Split R maar ook met die valve doe je al een beetje water bij de wijn t.o.v. het juiste brandstofmengsel terwij dit met een DV007PA niet het geval is.
De air intake slang hoef je bij zo'n minimale aanpassing eigenlijk nog niet te vervangen (zo goedkoop zijn ze tenslotte ook weer niet). Dat zou ik pas gaan doen als er serieus aan je motor getuned wordt maar kwaad kan het natuurlijk niet.

Veel succes ermee en vooral niet te veel luisteren naar wat ze bij de dealer zeggen :wink:

Grtz Henk
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]