Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Nwolff1986
#49332
er heerst bij mij nog wat onduidelijkheid over de volgende dingen;

Ten eerste de Blow-off Valve..ik lees hier en daar dat dit niet op onze TT kan zonder de ECU aan te passen?
Ik heb momenteel een universele BOV gemonteerd en volgens mij werkt het prima? (blaast duidelijk hoorbaar af)
Is het dan nu slecht voor mijn turbo e.d?
Wat is het verschil als ik nu een Forge DV Splitter monteer?

Next Question: Ik zou graag een grotere turbo plaatsen, kan dit zonder verdere eventuele aanpassingen?
Mij is het volgende verteld..ik kan gewoon een grotere turbo plaatsen (in dit geval Gt28R)..de computer regelt automatisch de turbo in.
GT28R Turbo zal gaan opspoelen bij 3000rpm.
Enigste aanpassing die ik zou moeten doen is een ander uitlaatspruitstuk?

Hoop dat iemand dit voor mij duidelijk kan uitleggen want ik heb mijn vraagtekens er nog bij... :roll:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49338
een bov kunnen wij niet op ons TT hebben. wat bij onze TT`s gemonteerd zit zijn diverter valve`s.

als je een split-r monteerd hoor je duidelijk een afblaas geluid. deze blaast de lucht namelijk naar buiten af
voor een gedeelte.

ik heb zelf de dv006 op m`n TT, die houdt de lucht binnen. bij deze dv hoor je minder het blaas geluid maar aangezien
ik een open luchtfilter heb gemonteerd hoor je hem wel weer goed.

een turbo kan je niet zomaar vervangen voor een andere, er moet in de computer dingen veranderd worden.
dit gaat niet automatisch, je moet namelijk nog diverse dingen zelf aan passen zoals de injectors etc.

grTTz. dennis
door Nwolff1986
#49341
goTTzilla schreef:een bov kunnen wij niet op ons TT hebben. wat bij onze TT`s gemonteerd zit zijn diverter valve`s.

als je een split-r monteerd hoor je duidelijk een afblaas geluid. deze blaast de lucht namelijk naar buiten af
voor een gedeelte.

ik heb zelf de dv006 op m`n TT, die houdt de lucht binnen. bij deze dv hoor je minder het blaas geluid maar aangezien
ik een open luchtfilter heb gemonteerd hoor je hem wel weer goed.
Toch heb ik nu wel een BOV die afblaast en geen diverter :shock:
Maak wel ff fototje vandaag :P
Gebruikersavatar
door sweeper
#49354
Je kan wel een BOV plaatsen, en hij zal nog werken ook, maar wij hebben vlak voor de IC een MAP sensor zitten die de luchtdruk meet, en door de BOV kan de sensor buiten z'n ingestelde waarden gaan vallen & een foutcode geven of zelfs de motor in noodloop laten gaan. Door de MAP sensor anders in te stellen in de ECU omzeil je dit probleem.

Een foto zal wel meer duidelijk maken ja. :roll:

Op je 2de vraag. Je kan niet zomaar de turbo vervangen zonder de ECU aan te passen. Een andere/grotere turbo spoelt langzamer op, werkt op een hogere druk, e.d. zodat de waardes weer buiten de ingestelde normen van de ECU vallen, en de wagen in noodloop gaat. Bepaalde Turbo's kunnen zo "Plug & PLay" geplaatst worden, maar vaak is het beter om ook een High Flow uitlaatspruitstuk, grotere downpipe, FMIC, injectoren, FPR, e.d. te plaatsen om de turbo recht te doen aan het vermogen dat hij kan leveren.

Voor de beste antwoorden/oplossingen kan je het beste contact opnemen met Ronald van ***-Engineering (voorheen VR6-specialist), of JD-Engineering.
door robbyrr
#49362
Wat is je doel?..hoeveel vermogen wil je hebben?..
Als je een 180pk hebt,en je wilt rond de 260pk dan kan je ook de k04-001 dacht ik,monteren zonder veel verdere aanpassingen(injectoren en mappen zoiezo)maar als je meer wilt zul je toch echt veel meer aan moeten passen...zoals sweeper al zei..en dan blijf je bezig..;)..ben er al 2 jaar mee bezig,elke keer wil je toch meer..:D..maar het is zeker de moeite waard!!...standaard vind ik ze niet echt snel.
Gebruikersavatar
door sweeper
#49364
robbyrr schreef:Wat is je doel?..hoeveel vermogen wil je hebben?..
Als je een 180pk hebt,en je wilt rond de 260pk dan kan je ook de k04-001 dacht ik,monteren zonder veel verdere aanpassingen(injectoren en mappen zoiezo)maar als je meer wilt zul je toch echt veel meer aan moeten passen...zoals sweeper al zei..en dan blijf je bezig..;)..ben er al 2 jaar mee bezig,elke keer wil je toch meer..:D..maar het is zeker de moeite waard!!...standaard vind ik ze niet echt snel.
Ik heb de z.g.n. K04-001, maar die heeft niet veel zin als je al een 180pk met een K03s hebt. Ik heb voor de K04-001 gekozen omdat mijn originele niet meer helemaal oké was, en ik hier goedkoop aan kon komen. Het directe resultaat incl. chiptuning is 220pk/350Nm. Het aantal Nm's kan nog wel omhoog, maar dat trok mijn koppeling niet meer. Het is wel zo dat de K04-001 sneller opspoelt, en de max. Nm's eerder tot z'n beschikking heeft.
door Nwolff1986
#50192
Afbeelding

Afbeelding

Mijn BOV en werkt echt perfect, blaast netjes af en heb geen storing in ECU.
Kan het zijn omdat ik een ander motortype heb?
Omdat ik een USA import heb konden ze bij de dealer ook al moeilijk passende onderdelen inzien omdat ik een ander motortype zou hebben? :roll:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#50231
Zou wel eens kunnen dat een amerikaan t wel kan hebben, daar zijn de omstandigheden anders dus wordt de motor anders afgesteld. Maar het zal zo'n vaart niet lopen dat ze echt erg veel anders zijn.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]