Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#49751
Wie van plan was om meer paarden onder de kap te stoppen heeft een keur aan mogelijkheden. Voor het echte werk moet je niet alleen diep in de buidel tasten maar ook nog eens een flink eind rijden. Sinds eind vorig jaar heeft Oettinger de weg naar Nederland, na een tijdje van afwezigheid, opnieuw gevonden via CarCo in Lelystad. Shane die vroeger ook iets van doen had met deze roemruchte tuner heeft met zijn bedrijf car components de dealerschap voor Nederland verworven.

Nu zullen jullie misschien denken, hier is de PR man van CarCo aan het woord maar nee hoor, het is gewoon de good old Ritchy. Waarom dan deze loftrompet voor de paardenstal uit Lelystad?

Zoals ik al eerder had geschreven heeft een van de meest geroemde tuners voor VAG bolides in Nederland gepoogd mijn Bella een oppepper te geven maar is niet geslaagd. Na nog een 2e poging door een andere goed aangeschreven bedrijf, deze is 2 dagen bezig geweest maar ook niet geslaagd en uiteindelijk de originele software maar teruggezet, is mijn hoop nu gevestigd op Oettinger.

Ik heb veel meer vertrouwen in dit bedrijf dan welk ander ook maar de afstand had mij tot nog toe weerhouden. Nu ze dichter bij huis zijn ga ik het dus daar laten fiksen. Mijn dealer doet het overigens voor minder ook al met software van OCT, met overname van de fabrieksgarantie, maar zoals ik al zei, ik heb meer fiducie in Oettinger dan alle andere jongens. Maandag a.s. gaat het gebeuren en uiteraard laat ik na afloop nog ff weten wat het is geworden.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49756
dat klinkt goed! hoeveel pk en nm staat in de planning voor je TT?

wat ben je allemaal van plan om aan te pakken?

ik ben benieuwd, succes ermee.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Ritchy
#49805
Ik ben voorlopig alleen van plan om het te laten chippen. Volgens opgave van Oettinger komt daarmee het vermogen op 310 pk en koppel op 420 Nm. Ook de snelheidsbegrenzer halen ze weg waardoor de topsnelheid ergens bij 270 km/u komt te liggen.
Gebruikersavatar
door ikkenico
#49806
Ben benieuwd misschien zie ik je na maandag wel langs blazen op de Hoofdweg? (Woon en werk in Capelle)

Veel plezier en we horen het!
Gebruikersavatar
door denders
#49822
En wat ga je met die 310pk + Nm doen in de buurt van soms aardig wat flitspalen en controles en niet te vergeten files?? :roll:
Af en toe op het circuit met 270km/u? Of heb je liever gewoon zo'n enorm aantal voor de heb? :wink:
(-en of het technisch mogelijk is, dit aan te tonen)

Succes!
Hoeveel pk heb je nu?
Gebruikersavatar
door screamer
#49846
Denzo schreef:En wat ga je met die 310pk + Nm doen in de buurt van soms aardig wat flitspalen en controles en niet te vergeten files?? :roll:
Af en toe op het circuit met 270km/u? Of heb je liever gewoon zo'n enorm aantal voor de heb? :wink:
(-en of het technisch mogelijk is, dit aan te tonen)

Succes!
Hoeveel pk heb je nu?
Dat is het punt toch niet... De 180 of 225 pk die jij nu met je TT hebt zijn ook echt niet nodig hoor, met 60 pk kom je ook prima van A naar B. ;)


Guy
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49847
daar heb je een punt guy :smt023
Gebruikersavatar
door Twil
#49848
ikkenico schreef:Ben benieuwd misschien zie ik je na maandag wel langs blazen op de Hoofdweg? (Woon en werk in Capelle)

Veel plezier en we horen het!
Just like me!!
Misschien kunnen we hem opwachten? Wat vlaggentjes over de weg heen spannen? gezellig een bandje inhuren voor wat leuke muziek en bij aankomst een bloemenkrans om z'n nek....

Of sla ik nu door?? 8)
Gebruikersavatar
door denders
#49850
screamer schreef: Dat is het punt toch niet... De 180 of 225 pk die jij nu met je TT hebt zijn ook echt niet nodig hoor, met 60 pk kom je ook prima van A naar B. ;)


Guy
Nou...Een zwaar Avance model heeft "maar" 150pk :wink:
Mijn Ibizaatje was dan zonder Turbo af en toe sneller hoor op lagere snelheden.
Er komen nog wel kleine aanpassingen aan mijn TT, maar niet veel: 200 pk zou ruim voldoende zijn.

Dus ja ik wil ook ietsje meer maar ik vroeg me af of hij in de praktijk zoveel ook echt gaat gebruiken, misschien een stomme vraag..?
Ik rij niet echt vaak tegen een begrenzer van 250 km/u aan :D , vooral niet in NL. (oke 1x bijna 220 :oops: )
Maar ik begrijp het wel hoor. Het is leuk om uniek te zijn en daar zeg ik ook niks van.

En ook, gaan er meer aanpassingen komen met zoveel pk zoals Ingmar gedaan heeft om het allemaal heel te houden?
Gebruikersavatar
door Ritchy
#49860
Denzo, de TTS heeft nu af fabriek 272 pk en 350 Nm. 310 pk is niet zo heel erg veel meer en ik denk dat de marges van de auto dit kan wel hebben. Seat leverde een Leon met dezelfde motor ook al af fabriek met 310 pk. Enige waar ik mij enigszins zorgen om maak is de koppeling van de DSG bak. 2 En reken maar dat ik die 272 pk nu al regelmatig in z'n geheel benut, zij het slechts kort, en reken maar dat dat zeer verslavend is. Ik denk dat ik de 310 pk dus ook vaak ga gebruiken al zal ik de 270 km/u in Nederland waarschijnlijk nooit halen, maar daar is het mij niet om te doen.

@Twil. Ik ben nooit te beroerd voor een feestje en nee hoor jij slaat niet door. Als jij nou eens zorgt voor een feestelijk onthaal dan kan ik uiteraard niet verstek laten gaan.
Gebruikersavatar
door denders
#49917
Hey Ritchy, aha.. je hebt een TTS, mmm dat is idd wel binnen de tolerantie denk ik.
Het is alleen maar aan de gebruiker nog met het oog op die dure koppeling :wink:

Je hebt een aardig bommetje straks!

Ik durf het bijna niet te vragen maar.... :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49955
270 op de teller lukt me ook, maar wat heb je dr aan als je t hier rijdt ben je levensmoe en in Duitsland stuiven ze je nog voorbij als je 270+ p de teller aangegeven hebt staan, absurt, maar hier in NL heb je dr geen zak aan want pk staat voor de uiteindelijke snelheid en nm voor t koppel dus een leuk koppel gebruik je sneller dan al je pk's.
Gebruikersavatar
door Ritchy
#49964
Ronnie schreef: pk staat voor de uiteindelijke snelheid en nm voor t koppel dus een leuk koppel gebruik je sneller dan al je pk's.
Klopt deels naar mijn idee. Als je hoog in de toeren zit heb je met dezelsde koppel wel degelijk meer vermogen = pk's.

Ik heb een keer bij een stoplicht op de hoofdweg in capelle een corvette het het nakijken gegeven. Maar dat scheelde niet veel. Maar dat was wel heel erg leuk. Ik denk dat ik op dat moment al mijn paarden aan het werk had. Die extra paarden hadden wel goed van pas gekomen. Overigens doe ik zulks niet zo vaak maar nu op de hoofdweg vooraan naast een andere snelle auto en twee banen op de weg zonder versmalling, dan kan je het natuurlijk niet laten. Bij de volgende stoplicht kwam de corvette weer naast mij en stak de bestuurde zijn hand op.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49967
Dan nog is het je koppel! ik heb met een Viper V10 8,3 ltr met 712nm koppel gereden, probeer dat via de achterwielen maar eens fatsoenlijk op t asfalt over te brengen... de Audi schiet ervoorbij en echt niet door pk's of nm's maar doordat Audi gewoon beter qua techniek in elkaar zit en geen overkill aan kracht geeft wat niet goed op de weg te zetten is. In theorie moet zo'n corvette sneller zijn maar in de praktijk kan je met je TT zo'n wagen t nakijken geven.
Gebruikersavatar
door Ritchy
#50029
Het is zover. De paarden zijn getemd en klaar voor domestic gebruik. Zoals op foto's hieronder blijkt steek ik het niet onder stoelen of banken. Dat er extra paarden aan het werk waren was op weg naar huis ook goed te merken.

Afbeelding
Ontvangst in Lelystad was zeer relaxed en gastvrij. Je voelt er meteen thuis. Na een goede kop koffie en een praatje ging Shane aan het werk. Dat gaat als volgt. Met originele software en de laptop aangesloten gaat ie een stuk rijden en maakt van de rit een logbestand. Daarna wordt de software aangepast en gaat ie opnieuw een ritje maken en loggen. Als de rit naar wens is verlopen worden beide bestanden via de elektronische snelweg naar Duitsland gestuurd. Daar kijkt een geleerde heer (of mevrouw) of alles binnen de marges zit en even later weet je of alles goed. Zoals je ziet gaan ze dus niet over een nacht ijs.

Afbeelding
Zoals ik al zei, ik ben zeer tevreden met het resultaat maar wie Ritchy kent weet dat ik geen genoegen neem met een (subjectieve) waarneming dus gaat mijn koe een dezer dagen op de bank om precies uit te dokteren wat het resultaat op papier is. En hoewel de drivebility belangrijker is dan de cijfers op papier wil je toch ook weten of dat ook gestaafd wordt door metingen. Uiteraard laat ik weten wat er uit de metingen blijkt.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]