Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door pk
#50218
Om eens te weten welk vermogen mijn TT nu echt heeft, wil ik hem eens meten.

Nu kan dat morgen eventueel gedaan worden, maar het is een testbank voor fwd.
Maar ik meen me te herinneren dat iemand zei dat dit met een quattro ook ging als de handrem een beetje opgetrokken werd, iemand meer info? :) of is er een betere manier?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#50219
Beter is om even het stekkercontact aan de onderzijde vd wagen los te halen, dan heb je zeker FWD. Weet niet precies waar die zit, maar tijdens de rollerbank test bij de *** in Aalten stelde het geen ruk voor :)
Hij zou maar net even ingrijpen als je Full Pull gaat :roll:
Gebruikersavatar
door pk
#50225
ok, dat lijkt me al een beter idee :D , weet iemand waar het precies zit?

dus dan kan er niks misgaan? aangezien die garagist niet eens wist dat het ook ging met een quattro, zal ik maar eens dubbel checken..
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#50226
Ze konden er in ieder geval zo van achteren bij komen, dus ik gok dat ie ergens ter hoogte van de achteras/haldexkoppeling zal zitten. Wanneer deze los is, dat heb je pertinent zeker geen aandrijving meer op je achteras, anders had Ronald al lang een extra achterdeur gehad denk ik :D
Gebruikersavatar
door sweeper
#50229
Onder achter op de Haldex koppeling (bij einddemper van uitlaat) zit aan de haldex computer een stekker, deze loshalen, en het is een FWD.
Dit geeft op het instrumentenpaneel een melding. (ABS lampje) Als je hem later weer aansluit gaat tijdens het rijden vanzelf het lampje weer uit.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#50230
Weten we dat ook weer!
Bedankt alvast namens mij :P
Gebruikersavatar
door pk
#50237
aha, goed om te weten!!

Merci 8)
Gebruikersavatar
door sweeper
#50240
Beter opletten hoor! Joop. Had je toch moeten weten als je bij Ronald geweest bent. Zeker jij, toen je toch 21:30 u. bij hem opgesloten zat. :D
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#50242
Haha, stond idd ook teveel te ouwehoeren :roll: :P
En rond die tijd ben ik nu eenmaal niet zo scherp meer :lol:
Maar desondanks heb ik het toch nog niet zo slecht gegokt! Ga ik nu door voor de koelkast?! :D
Gebruikersavatar
door ikkenico
#50299
FF een vraagje,

Ik begrijp dat bij een vermogensmeting ook de wrijving in de aandrijflijn wordt berekend.
Als je dan bij quattro de stekkere los haalt en er 2wd van maakt klopt de meeting dan nog?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#50304
jazeker wel, alleen worden je wielen achter niet gemeten. dit wordt dan gewoon niet berekend.

als je het wel wil weten dan zal je naar een nog uitgebreidere vermogens testbank moeten waar
je voor en achterwielen op kunnen.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Ritchy
#50626
Jeroen van JDengeneering heeft een 4wd rollenbank. Ik heb zelf mijn auto laten meten op de bank van ziptuning in Belgie. Die hebben ook een 4wd rollenbank. Run kost daar €125,-
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]