Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door RrRrik
#50782
Heren,

Het word langzamerhand tijd om mijn TT'tje van iets meer vermogen te gaan voorzien.

Ik heb de S-Line versie met 150 PK. de standaard specificatie zoals op wikipedia staat?

: 4-in-lijn 150 pk 210 Nm voor 1335 kg 8,9 sec

Al geloof ik deze waarde niet helemaal. Hij voelt zoveel sneller dan mijn vroegere 1.8V6 Mazda MX-3 (140 PK 8.4 sec )

En deze week op mijn nieuwe HTC telefoon Dino Dyno geinstalleerd en die gaf aan (bij nat wegdek ) dat ik na 8.1 sec vanuit stilstand de 60Miles p/h passeerde.

Dus ga ik er maar van uit dat de standaard waardes niet helemaal kloppen.

Ik wil rond de 500 euro besteden om wat meer Pk's vrij te maken.

Op dit moment is de enige aanpassing een Forge DV Split'r, waar ik ook nog een vraag over heb.
Hoe is deze het best af te stellen? want op dit moment zit er bij overschakelen in flink gat tussen de turboaanslag!

Nou zit ik te denken aan een standaard chip van Tunex waarbij ze deze waardes opgeven. Audi TT 1.8 T 110 kW / 150 PK --> 141 kW / 191 PK 210 Nm --> 290 Nm

Prijs 225 euro, Ik heb veel gelezen over Tunex en andere (betere) tuners. maar ik denk dat het voro deze prijs toch leuk kan zijn.

dan hou ik nog 275 euro over. Is hier nog wat PK's mee te verkijgen? anders zit ik te denken aan optische aanpassingen,

Graag jullie advies hierin? en hebben er mensen ervaring met 150PK tunen?

Is het echt een wereld van verschil? en hoe zit het kwa geluid van de Turbo / DV? veranderd dat nog?

ALvast bedankt voor al jullie reacties.
Gebruikersavatar
door jan.luppes
#50784
hoi,

Ik zou eens contact gaan opzoeken met de ***. Ronald is zeer bedreven in het tunen van je TT en hij gaat echt door tot het helemaal goed is waarbij prijsafspraak ook gehandhaafd blijft hoe lang het ook duurt.

telefoon 0543-478914

De audi TT club heeft daar al eens eerder meetings gehad en die zijn tot nu toe altijd heel goed bevallen.

succes,

groet, jan
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#50787
wat jan zegt had ik ook maar gedaan. je kan beter wat meer uit geven en je het goed hebt dan minder
en later problemen met je motor.

de *** heeft bijna dagelijks de 1.8T motoren onderhanden dus weet die precies hoe het moet.

goedkoop is meestal duurkoop op den duur.

grTTz. dennis
door RrRrik
#50840
NA het afstellen van de Forge SplitR (19 klikjes met de klok mee) reed hij opeens heel anders en mijn mijn Dyno tool (die begint te tellen bij het moment van acceleratie kwam ik gister van0 tot 60 miles in.... Jawel... 7,95 seconden!!! Yeey! terwijl de specificaties aangeven 8,9.. Is dit mogelijk of zal hij al een gemodificeerde chip hebben?
Gebruikersavatar
door jan.luppes
#50841
Hoi,

Als ik dit zo lees lijkt het me dat er wel iets gedaan is met de chip, anders lijkt me dit niet echt mogelijk zomaar ruim een seconde pakken. Ook hierin kan de *** je wel helpen. het is natuurlijk allemaal na te kijken.

In iedergeval veel plezier met stoplichtsprintjes hahaha
Gebruikersavatar
door denders
#50842
Ik heb ook een 150 Pk (2005) maar ik ben toch echt een stuk sneller dan 8,9 seconden als de motor op temperatuur is en ik de juiste schakelmomenten kies :wink:
Zal het wel is een keertje bevestigen als de LiquidTT-computer/meter in mijn dash zit gemonteerd.
Dus ik denk dat je gewoon goed gemeten hebt hoor.
Hangt allemaal zeer af hoe je kunt rijden op dat moment, afgezien van de faktoren volle tank en alleen in de auto dan nog.
Er gaat bij mij een Forge DV007 in en een Apollo luchtfilterset van K&N.

Je kunt het ook nog eens een keer laten checken natuurlijk, voordat je daadwerkelijk gaat tunen bij een (goede) aanbieder.

Oja en eigenlijk moet je rijden tot 62.13999999999999 miles om tot 100 kilometer per uur te komen haha :D
door RrRrik
#50851
Denzo schreef: Oja en eigenlijk moet je rijden tot 62.13999999999999 miles om tot 100 kilometer per uur te komen haha :D
I Know :lol: kom ik toch weer niet onder de 8 seconden naar de 100 :( Haha

Het is verder niet zelf te inspecteren of hij een andere software draaid denk ik he? ook niet via het warmtetemperatuurschermpje?

@ Denzo: Wat zijn de voor en nadelen van een Apollo luchtfilterset van K&N?

Leuke hobby zo'n TT net terug van 30 minutjes zonnig rijden met een verkouden TT (SplitR sound :twisted: )
Gebruikersavatar
door denders
#50855
Neu...het is alleen te merken als je vanuit echt een standaard motor in een getunede stapt denk ik.
Wat ik wel weet is dat de Turbo K-03 oppakt bij ons model bij 2000 tpm. Echt goed op toeren power geven vind ik hem tussen de 3500 en 4500 tpm.
Zelf zou ik bij tuning toch liever later de Turbo willen hebben bij zo 2750 tpm maar dat is een persoonlijke wens.

Qua Apollo luchtfilter moet ik het nog gaan meemaken (inbouwen eerst) maar deze set is zo gemaakt dat hij helemaal is afgeschermd van warme lucht van de motorruimte waarin hij zijn werk doet.
Hoe koeler hoe beter is het devies natuurlijk.
K&N heeft hiermee het 57i type doorontwikkeld. Die gaf al efficient lucht door naar de motor, wat dus een betere respons op je prestaties geeft.

Voordeel bij onze auto's is dat je achter je modder flap van je voorste wielkast een grote lege ruimte hebt ideaal voor de aanzuigslang!
Dus die hoeft niet meer onder aan de bumper met een ty-wrap vastgemaakt te worden!
Gebruikersavatar
door stivoman
#50859
Ik ben ook bij Tunex geweest dit jaar en heb niets te klagen.
Je krijgt gewoon wat meer vermogen, misschien kan het rendement veel hoger maar dan betaal je ook veel meer zoals bij de ***.

Grtz, Steven
Gebruikersavatar
door denders
#50890
stivoman schreef:Ik ben ook bij Tunex geweest dit jaar en heb niets te klagen.
Je krijgt gewoon wat meer vermogen, misschien kan het rendement veel hoger maar dan betaal je ook veel meer zoals bij de ***.

Grtz, Steven
Als ik vragen mag Steven, wat was jouw prijsverschil tussen die twee dan ongeveer?
Extreem tunen hoeft voor mij ook zeker niet maar graag wel goed.
Bij op maat tuning is het natuurlijk het neusje van de zalm en fijn dat je bepaalde wensen kunt aangeven maar gewoon net dat beetje meer en dan ook gewoon goed is ook heel oke mits er een aardig prijsverschil is.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#50895
Steven,

Vraag t Joop (Happy Socks) maar wat t scheelt de ene of de andere tuner... ofwel t ene of t andere bedrag kan flink verschil tussen zitten. Uiteindelijk dubbel betalen is eigenlijk zonde als je echt leuk vermogen wilt. Maar goed als t de 2de keer flink verbetert is heb je t dr wel voor over. Ik moet nog steeds terug... Joop reed ik heen de eerste meet bij de *** zoek... op de terugweg was t andersom, maar mijne staat niet vol uit nog :D

gr Ronnie
Gebruikersavatar
door stivoman
#50917
Mijn prijs verschil was €425,- Dat maakte mij de keuze nogal makkelijker.
Ik hoef ook geen bom aan vermogen te hebben, dan had ik m'n impreza wel gehouden :wink: '

Het zal misschien allemaal wat fijner afgesteld zijn, maar ik heb nu totaal niets te klagen :)

Grtz, Steven
door RrRrik
#50918
Nou ik heb mijn besluit genomen en heb er geen spijt van.

Vandaag richting Tunex gereden want moest er toch toevallig zijn :wink:

Na 1,5 uur wachten stond er op mijn TT hergeprogrameerde software.. ze downloaden je originele software en passen deze aan.

Nog wel even 100 KM rijden voordat het gas echt los kan gaan. Aangezien mijn terugweg naar huis precies 100 km was heb ik hem net nog even geprobeerd :lol:

Wat een wereld van verschil!

Dit had ik er zelfs niet van verwacht.. De afblaas van de SplitR.. en de kracht die hij erbij heeft. ongelooflijk lekker :lol:

thanks voor al de adviezen..
Gebruikersavatar
door sweeper
#50919
Goed te horen dat je blij met je tuning bent, maar waarom moet je eerst 100 km rustig rijden voordat het gas erop mocht?

Daar heb ik Ronald bij de *** nooit over gehoord. Hij is zelfs tijdens de tuning volgas over de landweggetjes gescheurd om hem goed afgesteld te krijgen.
door RrRrik
#50920
Hun advies was om de eerste 100 Km rustig aan te doen omdat alle variabele waardes bij het chippen weg waren, wat normaal is. Deze waardes worden weer uit de motor gehaald tijdens het rijden. Als je constant volgas zijn het geen realistische waardes die de computer ontvangt. Dat was het verhaal en eerlijk gezegt vond ik dat best geloofwaardig.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]