Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#50922
stivoman schreef:Mijn prijs verschil was €425,- Dat maakte mij de keuze nogal makkelijker.
Ik hoef ook geen bom aan vermogen te hebben, dan had ik m'n impreza wel gehouden :wink: '

Het zal misschien allemaal wat fijner afgesteld zijn, maar ik heb nu totaal niets te klagen :)

Grtz, Steven
zo`n prijsverschil kan toch niet bij chippen? onze maatchip kostte bij de meeting maar 389 euro
dus is 425 euro prijsverschil onmogelijk.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#50927
De motor past zich continue aan, aan de rij omstandigheden, temperatuur van motor, buitentemp. druk, en noem zo nog een tiental sensoren. Is een beetje onzin verhaal dus.

Het enige dat belangrijk is, is dat je rustig omgaat met de motor als hij koud is, en daar is geen 100 km voor nodig om op temperatuur te komen.
door RrRrik
#50928
nog even een vraagje tussendoor.. Is het nog van belang mijn Forge SplitR anders af te stellen? hij staat nu 19 standjes met de klok mee.
door RrRrik
#50929
Sweeper schreef:De motor past zich continue aan, aan de rij omstandigheden, temperatuur van motor, buitentemp. druk, en noem zo nog een tiental sensoren. Is een beetje onzin verhaal dus.

Het enige dat belangrijk is, is dat je rustig omgaat met de motor als hij koud is, en daar is geen 100 km voor nodig om op temperatuur te komen.
Sja, het ka nin ieder geval niet kwaad om 100 km rustiger aan te rijden.
Gebruikersavatar
door sweeper
#50930
Nee, dat is niet nodig. De max. druk van de turbo is hetzelfde gebleven. Hij komt alleen sneller, en houdt hem iets langer vast.

Ja dat klopt. Het kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#50931
Voor de portemonnee is het zowieso wel goed om rustig te rijden :lol:
Veel plezier met de extra paardjes!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door denders
#50939
@Stivoman: dat is nogal een groot verschil ja!

@Rrik: hoeveel pk heb je nu naar je weet? (ik snap dat er geen testbank-run bijzat)
en loopt je motor net zo netjes als voorheen?

Aangezien ik dezelfde motor als jij heb, heb ik ook interesse hierin.
Net dat beetje meer is wenselijk, geen must anders had ik heus wel een TT sport gehaald uit Duistland. :wink:
Ben verder een rustige rijder maar altijd beter wat reserves!

edit al gevonden op hun site, dat is wel het resultaat wat ik zelf zoek!

Chiptuning Audi TT
Benzine:

Audi TT 1.8 T 110 kW / 150 PK --> 141 kW / 191 PK 210 Nm --> 290 Nm

Audi TT 1.8 T 132 kW / 180 PK --> 157 kW / 215 PK 235 Nm --> 320 Nm
Audi TT 1.8 T 165 kW / 225 PK --> 180 kW / 250 PK 280 Nm --> 340 Nm

Audi TT 1.8 TFSI 118 kW 160 PK --> 154 kW 210 PK 250 Nm --> 310 Nm *1
Audi TT 2.0 TFSI 147 kW 200 PK --> 177 kW 241 PK 280 Nm --> 340 Nm

Audi TTs 200 kW / 272 PK --> 232 kW / 315 PK 350 Nm --> 425 Nm *2
Audi TT RS 250 kW / 340 PK --> 294 kW / 400 PK 450 Nm --> 528 Nm *2
Audi TT 3.2 184 kW / 250 PK --> 195 kW / 265 PK 320 Nm --> 350 Nm *1



Diesel:

Audi TT 2.0 TDI 125 kW 170 PK --> 147 kW 200 PK 350 NM --> 410 Nm


Chiptuning stage 1 Meer vermogen + brandstofbesparing Prijs incl. BTW € 225.00

Ecotuning brandstofbesparing Prijs incl. BTW € 200.00

Vermogensmeting (Dynorun voor en na tuning) optioneel Prijs incl. BTW € 175.00

Chiptuning op maat: Prijs incl. BTW € 499.00
Software afgestemd op uw auto naar wens d.m.v een dynojet geremde testbank inclusief diverse runs duur ca. 4 uur (leen auto beschikbaar.)
Laatst gewijzigd door denders op vr mar 26, 2010 22:00, 3 keer totaal gewijzigd.
door wietse
#50940
hoi allen,
Ik heb ook de 150 pk uitvoering. Chiptunen scheelt natuurlijk veel pks, maar is een open luchtfilter en een dumpvalve ook echt het geld waard?
Tel beide bij elkaar op en het kost bijna evenveel als chippen.
Ik twijvel nog, graag jullie advies
Alvast bedankt
Oh en een beetje off topic waarom is er hier zoveel commentaar op de zeer uitbundig getunede tts? Ik vind het ook niet mooi, maar vind het niet echt stijlvol om mensen hun auto af te zeiken als zij er duidelijk veel tijd in hebben gestoken. Deze opmerking moet ik eigenlijk ook in dat topic zetten maar ben te lui, is tenslotte vrijdagavond.
gr. Wietse
Gebruikersavatar
door denders
#50941
Hey Wietse, mijn mening is dat een Forge DV type en een goed luchtfilter van een goed merk alleen maar toevoegd aan het tunen en zonder tunen is het ook gewoon voordeel halen met deze onderdelen.
Ofwel, minder Turbodruk-verlies door de Forge en meer lucht voor de motor met bijv een K&N Apollo kit of andere natuurlijk.
Ook met op-maat tuning is het beter om deze erbij te nemen!
Gebruikersavatar
door sweeper
#50942
Wietse schreef:hoi allen,
Ik heb ook de 150 pk uitvoering. Chiptunen scheelt natuurlijk veel pks, maar is een open luchtfilter en een dumpvalve ook echt het geld waard?
Tel beide bij elkaar op en het kost bijna evenveel als chippen.
Ik twijvel nog, graag jullie advies
Een ander luchtfilter, en een diverter valve (dumpvalve kan alleen met tuning op maat) zorgen voor een prettiger rijdende TT, niet voor meer vermogen.(of maar heel weinig)
Ze zijn het waard als je van de details houdt en echt het maximale eruit wil halen, anders gewoon laten chippen zoals Rik.
Gebruikersavatar
door denders
#50944
Klopt ook wel, geen noodzaak.. maar ik heb een Forge DV007 liggen en een Apollo kit vandaar.
Voor weinig en 1 maand oud over kunnen nemen en zeer goede ervaring mee in het verleden.
Kleine dingetjes zijn het die het hem doen. :wink:
Gebruikersavatar
door sweeper
#50949
Denzo schreef:Klopt ook wel, geen noodzaak.. maar ik heb een Forge DV007 liggen en een Apollo kit vandaar.
Voor weinig en 1 maand oud over kunnen nemen en zeer goede ervaring mee in het verleden.
Kleine dingetjes zijn het die het hem doen. :wink:
Ik heb het er ook allemaal inzitten. Zelfs dubbel. :roll:

Ik heb de DV007 op de normale plaats & een Forge dumpvalve bij het gasklep huis.
Een andere KKK turbo, grotere injectoren, siliconenslangen, en dan zal ik nog wel iets vergeten zijn. :wink:
Mijn Pipercross Viper kit zit nu in mijn VW T5, dus daar moet ik nog even een nieuwe voor halen. En niet te vergeten, de chip op maat 2 bij Ronald.
Gebruikersavatar
door denders
#50953
Je kunt in ieder geval net zover gaan als de portomonnee het toelaat in Turbo-land :D
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]