Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rommyke
#52703
Pieter ,

Draait ge uw software onder windows 7 ?

En is het vcds-lite die je gebruikt ?


Groetjes
Romain
door houthakker
#52717
ik draai mijn software op windows 7, maar wel in Virtual PC op windows XP. (dus zeg maar gewoon windows XP)
ik gebruik vagcom 409.1 (degene die je bij een goedkoop ebay kabeltje krijgt)
door houthakker
#52882
Even een update: vandaag bij ATM tuning op de dynostar gestaan, en er achter gekomen dat ik heel wat vermogen mis. Ik haalde "slechts" 180 pk.
LMM had ik op voorhand al vervangen omdat ik hem niet vertrouwde, dus daar kon het niet aan liggen.
de TT is door de mensen van ATM helemaal ondersteboven gekeerd en uitgepluist (hulde daarvoor, jongens bedankt!), en ze zijn er achter gekomen dat er een scheur van ca. 2 cm in een turboslang zat, en dat mijn temp. sensor en thermostaat naar de klote waren, wat resulteerde in overmatig brandstofverbruik en het gemiste vermogen.
Dus daarnet in de schemer mijn sensor en thermostaat vervangen, wat een rotwerk zeg, zeker dat onderste boutje van de flens waar de thermostaat in zit.
resultaat: hij vliegt :D ! naja figuurlijk dan.
Ik mocht terugkomen voor nog een run als de probleempjes opgelost zijn, dus ga ik voor volgende week maar weer eens terug.
door allewijn
#52884
Mooi dat dat opgelost is!
Nette service!
Maar hoe ziet jouw requested en actual boost er nu uit?
Want de ingeleerde requested boost was ook 'maar' 2000mbar, dus 1bar overdruk.
Dat betekend, ook al is jouw TT nu gezond, dat je nog steeds maar op zo'n zeg 200pk zal komen.
Of hebben ze hem nu wat hoger ingeleerd en wordt er netjes iets van 2300mbar gevraagd (en mits de TT nu dus gezond is, ook in het boostgebied geleverd?!)
door houthakker
#52885
allewijn schreef:Mooi dat dat opgelost is!
Nette service!
Maar hoe ziet jouw requested en actual boost er nu uit?
Want de ingeleerde requested boost was ook 'maar' 2000mbar, dus 1bar overdruk.
Dat betekend, ook al is jouw TT nu gezond, dat je nog steeds maar op zo'n zeg 200pk zal komen.
Of hebben ze hem nu wat hoger ingeleerd en wordt er netjes iets van 2300mbar gevraagd (en mits de TT nu dus gezond is, ook in het boostgebied geleverd?!)
ja klopt. ze hebben niks aan de tuning veranderd. dat vonden ze niet verantwoord aangezien ik met een defecte koelinstallatie en een scheur in een slang rond reed. ik heb het advies gekregen om de sensor en de thermostaat te vervangen, en dan terug komen voor nog een run op de bank(wel een pokke eind van 100 km 2 baans snelweg met inhalende vrachtwagens :evil: )
Aan de hand daarvan beslissen we of het nodig is om er nog meer boost bij te geven, want bij atm zijn ze niet kapot van te hoge turbodrukken, liet men daar blijken :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]