bas525537 schreef:opzich lijkt het mij een goed idee het 'wakbox' maken.
Alleen vraag ik mezelf af of het wel juist is om te doen,
is het niet dat er me dadelijk iets aan de motor gebeurd?
en zuigt de filter nu niet juist vuil van onder aan dan?
graag van jou te horen tim:)
De enige 'zorg' die ik ook met betrekking tot de 'wakbox' toen ik hem in 2007 maakte, was ook het mogelijke vuil dat via de onderkant het luchtfilter zou kunnen benaderen.
Zeker omdat er zulke flinke ovale sleuven in de onderkant komen.
Toch heb ik het geprobeerd.
Mocht het niet werken of mijn niet bevallen, dan kon ik altijd vanaf een sloop een andere onderbak halen, was mijn gedachte.
Vuil kan hooguit het filterhuis ingezogen worden via het motorcompartiment, maar het kan nóóit de motor in, daar tussen aanzuigbuis/maf uiteraard nog het inlegfilter zit, welke het vuil tegen houdt.
Je moet het zo zien met het luchtfilterhuis: Onderkant bak komt de verse lucht aan, maar mogelijk nog met vieze deeltjes erin, die lucht wordt door het inlegfilter naar de bovenkant van het filterhuis gezogen, en die gefilterde lucht gaat dus langs de maf de motor/turbo in.
Toen ik mijn wakbox had gemaakt heb ik daarna véle proefritten gemaakt, waarbij ik middels vagcom de waardes van de LuchtMassaMeter logde.
Ook ik (net als wak en vele andere Engelse gebruikers) merkte dat er wat meer lucht aangezogen werd dan standaard.
Zie hiervoor een uitgebreide overview:
http://www.wak-tt.com/mods/inductiontes ... ntests.htm
Ik heb vervolgens sinds 2007 vele malen mijn luchtfilter en luchtfilterhuis gechecked, bij elke beurt en tussentijds tezamen met het checken van de Forge DV006.
Bij elke check trof ik een keurig 'schoon' paneelfilter aan.
Zo ook laatst, bij mijn laatste grote beurt een schoon inlegfilter, terwijl daar al 30.000 km in allerlei condities mee was gereden.
Ikzelf heb gewoon weer een standaard inlegfilter terug gelegd.
Mocht je nog net iets meer geluid willen dan kan je ook kiezen voor een inlegfilter van K&N in de aangaste luchtfilterbox/wakbox.