Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#52825
Na heel wat weken van research en sprokkelen van het juiste materiaal heb ik afgelopen weekend mijn remmen rondom vervangen door Big Brakes.
Mijn doel is om in de toekomst nog wat PK's toe te voegen zodat ik rond de 300 PK kom. Het leek mij wijs om eerst de stal te bouwen voordat ik de paarden aanschaf dus vandaar dat ik voor grotere remmen ben gegaan.

Op de vooras heb ik nu Porsche 911 Turbo 4-zuiger remklauwen met geboorde TT 3.2 Remschijven van 334mm in diameter. Om de Porsche remklauwen op de vooras van mijn TT te kunnen monteren heb ik een custom bracket en aangepaste remleidingen (Porsche -> VAG) gebruikt.

Op de achteras heb ik mijn kleine remmetjes (een FWD heeft geen geventileerde remschijven en ze zijn 232mm in diameter) vervangen door geventileerde remschijven met een diameter van 284mm. Ook hier heb ik een custom bracket gebruikt en heb ik mijn FWD remklauwen vervangen voor Quattro remklauwen.

De remblokken zijn rondom van Ferodo, deze had ik voorheen ook en ben daar zeer tevreden over.

Zoals de laatste tijd wel vaker heeft Erwin (forumlid EVDB) meegeholpen met sleutelen. Vooral tijdens het ontluchten (pompen maar...) werd zijn aanwezigheid zeer op prijs gesteld :wink:


De onderstaande foto's zijn van de Quattro remklauwen zoals ik deze gekocht heb, daarna van hoe ik ze geverfd heb.

Afbeelding Afbeelding


Hier wat foto's van een volle tafel met alle onderdelen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


De standaardremmen achter hun wielen en zonder wielen (ACHTER + VOOR)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Na heel wat uurtjes werk (heeft mij 3 dagen gekost omdat een keerring in 1 van de Porsche remklauwen stuk was) is het onderstaande het resultaat :D

De achteras...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


En de vooras, let wel... dit zijn geen KAPPEN dus geen GRAPPEN graag :wink:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


En dan als laast de remmen netjes achter de wielen (ACHTER + VOOR)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Groeten,
Ramon -> Project topic: projecTT-ONE
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op ma okt 11, 2010 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#52827
Ziet er erg mooi uit!
een FWD heeft geen geventileerde remschijven en ze zijn 323mm in diameter
323?

Welke schijven heb je achter gemonteerd?
Quattro is normaal toch 256mm geventileerd?

Wel jammer dat de mooie porsche remklauwen nog steeds een beetje verstopt zitten achter de velg.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#52828
Ik had een typefout gemaakt, het is voor een FWD 232mm/9mm en bij een Quattro 225PK inderdaad 256mm/22mm.

Ach.. het is me natuurlijk ook wel een beetje om de looks te doen maar het is niet het belangrijkste. Dan had ik net zo goed voor kappen kunnen gaan ghehehe
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op wo mei 12, 2010 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door mbtt
#52829
Ze zien er echt te gek uit hoor, en nu lijk het zeker als je remt of je een anker in de grond gooit.
Veel geluk en plezier er mee. En nu op naar de pk's hoe ga je die tot 300 toveren???
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#52832
ziet er erg mooi uit vooral de voorkant. vast en zeker een wereld van verschil.

wel rustig inremmen he anders zijn je schijven zomaar krom dat zou zonde zijn.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door denders
#52833
Mooie kappen hoor :D :oops:

Leuk klusje en staat hem mooi maar remt nog beter!!
Goed dat je de lekkende keerring nu kon opmerken.


Grtz, Dennis.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#52836
Ik heb de remkracht nog niet echt kunnen testen. Het zit namelijk zo.. de Porsche remklauwen steken ver uit, hierdoor pasten mijn velgen incl. 15mm spacers niet.
Gelukkig had ik 20mm spacers aan de achteras dus ik heb deze gewisseld alleen willen 2 van de 5 bouten in het linker achterwiel niet vlotten. Dat wiel zit dus met 3 bouten vast.
Om de remmen in te remmen moet ik van 100 km/u tot bijna 0, ik pas daar op dit moment even voor aangezien dat wiel met 3 bouten vast zit.

Morgen ga ik naar de bandenboer om daar spacers te passen zodat de 20mm weer naar de achteras kunnen en voor zal ik 17/18mm gaan gebruiken.
Wil ook nog de ABS-pomp gaan ontluchten want m'n rempendaal voelt wat sponzig aan... heb daar alleen een origignele VAG-COM (bij de gekraakte werkt het ABS ontluchten niet) voor nodig dus als ik deze van iemand kan lenen :D

@Dennis: Lolbroek ;)
Gebruikersavatar
door makaveli
#52844
Dat ziet er zeker mooi uit !!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#52847
projecTT-ONE schreef:En de vooras, let wel... dit zijn geen KAPPEN dus geen GRAPPEN graag :wink:
Groeten,
Ramon -> Project topic: projecTT-ONE
Hebben ze hier ook al kappen dan van?! :D :lol:

Ziet dr netjes uit en gelukkig denk jij eerst aan veiligheid ipv snelheid waar sommigen zich in vergissen en geen tijd meer krijgen om de auto ooit nog te voorzien van betere remmerij, ken dr een aantal die trots op hun pk's en koppel waren maar t niet meer na kunnen vertellen. Maar goed die waren tien jaar jonger dan je huidige leeftijd toentertijd.

Ben wel benieuwd zie t wel tijdens een meeting.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#52866
Hebben ze dan niet overal kappen van?! Ik heb begrepen dat er zelfs fake-remschijven te koop zijn voor mensen die remtrommels hebben :D

Sja... denk dat er vele zijn die eerst PK's doen en daarna pas aan remmen denken. Komt denk ik ook doordat men eerder bereid is om geld te steken in een turbo o.i.d. dan in een goede set remmen.

Ben trouwens vanochtend naar de bandenboer geweest. Op de vooras komen nu 20mm spacers. Ik dacht dat ik op de achteras 20mm had maar dat is dus 25mm. Met 20mm kan ik goed leven want vind ze nu eigenlijk net iets te ver naar buiten staan.

Even een plug dus voor de spacers die ik nu te koop heb staan: 15mm spacers van SCC, minder dan een jaar oud.

Groeten, Ramon
door BluePearl
#52876
Ik denk dat je een adapter van porschesteek naar audi met een vijftal verzonken inbusbouten nodig hebt.
Je komt anders te ver naar buiten met je wielen.
Heb deze ringen wel vaker gezien.
Eenmaal te ver naar buiten zal je velgen kunnen afdraaien, Ik bedoel dan de naaf van de velg.

Groetjes BluePearl
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#52878
@BluePearl: uhhh ik denk dat er wat ruis op de lijn is. Ik heb geen velgen van een Porsche maar remklauwen van een Porsche. Het topic gaat dan ook over een remmen-upgrade ;)
De remklauwen zijn zo breed dat mijn huidige velgen, zelfs met 15mm spacers, aanlopen op de remklauwen. Het is eigenlijk een combinatie van te dunne spacers en velgen die te vlak lopen. Met 20mm spacers is dit verholpen.
door BluePearl
#52880
Er is inderdaad wat ruis, dacht dat je de velg niet op de schijf kon monteren.
Je zou porsche velgen kunnen monteren, moet je alleen achter weer aanpassen.

Hoop trouwens dat je er zondag wel bij bent :wink:
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#52886
Haha geeft niks.. ik wil geen Porsche velgen, ben zeer tevreden met mijn Nuvo's ook al laten ze de Porsche remklauwen wat minder goed zien :D

Jep, zondag 11.30 ben ik van de partij!!
door MarkkieDee
#53843
Heyaa hey,

ik heb hetzelfde setje eronder liggen maar mijn remleiding rechtsvoor lekt/zitlos en ik
wil graag een nieuw setje remleidingen bestellen maar kan ze nergens vinden..

heb je misschien een adresje voor me waar ik ze kan bestellen?

dus die voor de Porsche-set / VAG..

bij voorbaat dank!

groeten,

MarkkieDee


Afbeelding

Afbeelding
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]