- di mei 11, 2010 20:33
#52825
Na heel wat weken van research en sprokkelen van het juiste materiaal heb ik afgelopen weekend mijn remmen rondom vervangen door Big Brakes.
Mijn doel is om in de toekomst nog wat PK's toe te voegen zodat ik rond de 300 PK kom. Het leek mij wijs om eerst de stal te bouwen voordat ik de paarden aanschaf dus vandaar dat ik voor grotere remmen ben gegaan.
Op de vooras heb ik nu Porsche 911 Turbo 4-zuiger remklauwen met geboorde TT 3.2 Remschijven van 334mm in diameter. Om de Porsche remklauwen op de vooras van mijn TT te kunnen monteren heb ik een custom bracket en aangepaste remleidingen (Porsche -> VAG) gebruikt.
Op de achteras heb ik mijn kleine remmetjes (een FWD heeft geen geventileerde remschijven en ze zijn 232mm in diameter) vervangen door geventileerde remschijven met een diameter van 284mm. Ook hier heb ik een custom bracket gebruikt en heb ik mijn FWD remklauwen vervangen voor Quattro remklauwen.
De remblokken zijn rondom van Ferodo, deze had ik voorheen ook en ben daar zeer tevreden over.
Zoals de laatste tijd wel vaker heeft Erwin (forumlid EVDB) meegeholpen met sleutelen. Vooral tijdens het ontluchten (pompen maar...) werd zijn aanwezigheid zeer op prijs gesteld
De onderstaande foto's zijn van de Quattro remklauwen zoals ik deze gekocht heb, daarna van hoe ik ze geverfd heb.
Hier wat foto's van een volle tafel met alle onderdelen.
De standaardremmen achter hun wielen en zonder wielen (ACHTER + VOOR)
Na heel wat uurtjes werk (heeft mij 3 dagen gekost omdat een keerring in 1 van de Porsche remklauwen stuk was) is het onderstaande het resultaat
De achteras...
En de vooras, let wel... dit zijn geen KAPPEN dus geen GRAPPEN graag
En dan als laast de remmen netjes achter de wielen (ACHTER + VOOR)
Groeten,
Ramon -> Project topic: projecTT-ONE
Mijn doel is om in de toekomst nog wat PK's toe te voegen zodat ik rond de 300 PK kom. Het leek mij wijs om eerst de stal te bouwen voordat ik de paarden aanschaf dus vandaar dat ik voor grotere remmen ben gegaan.
Op de vooras heb ik nu Porsche 911 Turbo 4-zuiger remklauwen met geboorde TT 3.2 Remschijven van 334mm in diameter. Om de Porsche remklauwen op de vooras van mijn TT te kunnen monteren heb ik een custom bracket en aangepaste remleidingen (Porsche -> VAG) gebruikt.
Op de achteras heb ik mijn kleine remmetjes (een FWD heeft geen geventileerde remschijven en ze zijn 232mm in diameter) vervangen door geventileerde remschijven met een diameter van 284mm. Ook hier heb ik een custom bracket gebruikt en heb ik mijn FWD remklauwen vervangen voor Quattro remklauwen.
De remblokken zijn rondom van Ferodo, deze had ik voorheen ook en ben daar zeer tevreden over.
Zoals de laatste tijd wel vaker heeft Erwin (forumlid EVDB) meegeholpen met sleutelen. Vooral tijdens het ontluchten (pompen maar...) werd zijn aanwezigheid zeer op prijs gesteld
De onderstaande foto's zijn van de Quattro remklauwen zoals ik deze gekocht heb, daarna van hoe ik ze geverfd heb.
Hier wat foto's van een volle tafel met alle onderdelen.
De standaardremmen achter hun wielen en zonder wielen (ACHTER + VOOR)
Na heel wat uurtjes werk (heeft mij 3 dagen gekost omdat een keerring in 1 van de Porsche remklauwen stuk was) is het onderstaande het resultaat
De achteras...
En de vooras, let wel... dit zijn geen KAPPEN dus geen GRAPPEN graag
En dan als laast de remmen netjes achter de wielen (ACHTER + VOOR)
Groeten,
Ramon -> Project topic: projecTT-ONE
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op ma okt 11, 2010 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Klik HIER voor mijn project pagina!
Big Brakes rondom|Custom RVS Duplex uitlaat|19" Nuvo's|Koni schroefset|SCC spacers|Pilot 6000K Xenon|VR6 Chip-op-maat
Big Brakes rondom|Custom RVS Duplex uitlaat|19" Nuvo's|Koni schroefset|SCC spacers|Pilot 6000K Xenon|VR6 Chip-op-maat