Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door michael84
#53915
Hoi Romain

Dat is inderdaad een goed idee.
Ik zal de stekker dit weekend er uit halen en dan nog een keer dezelfde test doen van kanaal 2 toch.
Volgens dat artikel zou ik dus rond de 180 g/s moeten zitten.
Dan zit ik met 75 toch erg laag in hogere toeren wordt het misschien nog wat meer maar geen 180.
Als ik de stekker eruit gehaald heb ook al weet ik nog niet waar die zit maar dan moet ik wel gewoon die 180 kunnen meten?
Overigens volgens de website van gerrit van speek liggen die waardes wel lager?
Daar zeggen ze 90 / 95 g/s maar wel bij 3000 rpm en dat haal ik ook zeker niet.

Zie afbeelding


Afbeelding

Groeten Michael
door allewijn
#53919
michael84 schreef: Beste Allewijn

Bedankt voor je tijd.
Ik heb gelijk een nieuwe log gemaakt van 115, ik heb er ook 1 gemaakt van 2 dat is de lmm toch.
Die heeft toch ook met de trekkracht te maken.
Nu ik door ging tot 6000 merkte ik toch wel dat er aardig wat kracht in zit haha.
Tussen de 5000 en de 6000 slaat hij wel een paar seconde over maar denk dat dat aan mijn laptop ligt misschien.
Alleen het lijkt wel ofdat die turbo pas gaat werken bij 3 a 4000 rpm maar dat hoort dan misschien wel.
Kan het ook zijn dat de auto het een hele tijd goed doet en dan weer ff wat minder presteert of zit dat tussen mijn oren.

Afbeelding vervangen door een URL [url]http://s2.postimage.org/yiEWS.jpg[/url]

Hier ook nog de 002

Afbeelding vervangen door een URL [url]http://s1.postimage.org/Ff2eJ.jpg[/url]

Wat kan ik nou zien aan deze tabel? bij 4200 rpm zit ik aan de 75 g/s
Vanuit die tabel van Romain staat dat ik ongeveer tussen de 190 en 210 moet zitten toch?
Of is dat weer een andere waarde

Groeten Michael
Eerst even kijkend naar jouw logs mbt boost:
Jij hebt een niet gechipte 225pk, de ecu hiervan vraagt een overboost van zeg max 0,9Bar, wat ik ook in jouw log zie.
Deze druk wordt eerder gevraagd dan dat de K04 turbo hem daadwerkelijk kan leveren, maar dat is logisch, gezien het opspoelen.
Zo rond de 2800rpm behaal jij de druk die er dan ook daadwerkelijk gevraagd wordt en vanaf dat moment wordt de druk die gevraagd wordt netjes minimaal ook behaald tot zeg 5500rpm (dat jouw log ineens een sprong maakt van 5000 naar 6000rpm kan aan de immitatiekabel liggen, die zijn trager dan originele rosstech kabels).
De K04 turbo kan inderdaad genoemde boost vasthouden tussen zeg 2800rpm en 5000rpm. Bij meer toeren is ook deze turbo te klein om de druk vast te houden.
Jouw turbologs zien er SUPER-GEZOND uit!
Komt keurig op boost en houdt dit netjes vast.

Dan nog over jouw maf:
Deze waardes lijken mij ook aan de lage kant. De basisregel van mafwaarde x 0.8 gaat redelijk op voor een ongechipte 1.8t. Dus kijkend naar jouw waardes is dit te laag.
Je kan de stekker van jouw maf even losklikken, het is de stekker die op de aanzuigbuis zit vanaf het luchtfilterhuis. Je ESP lampje gaat dan wel tijdelijk branden. Je kan een proefrit maken en voelen of de TT dan sterker voelt.
Logs kan je uiteraard niet maken, want de maf is niet aangesloten.
Als de TT beter/sterker voelt dan is de maf aan het overlijden.
Je kan gewoon een nieuwe bij de dealer bestellen, heb ik ook in 2009 gedaan uit 'voorzorg'.

Hier foto's en uitleg van de MAF:
http://www.wak-tt.com/mafclean/mafclean.htm

Waardes die behaalt horen te worden:
180 TT - 135-145+g/s
225 TT - 170-180+g/s
Chipped 225 TT - approx 200-210+g/s
Gebruikersavatar
door Rommyke
#53920
Hoi Tim , Eric,

Kunnen jullie geen log posten van jullie wagen van block 115.

Lijkt me wel leuk om deze eens te kunnen vergelijken .


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door denders
#53922
Bedankt Tim voor de link!

Ik ken de site maar was er nog niet zo driftig op zoek geweest eigenlijk.
Volgende keer maak ik gewoon even de MAF schoon, goed idee!
Niet dat ik problemen heb maar zo'n klusje is simpel & aangezien het nooit kwaad kan dat spullen schoon zijn en juist werken!
(net zoals ik om de zoveel tijd even de bougies schoonmaak en afstel, oa. gisteren bij het inbouwen van de Forge-DV)

Grt, Dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#53937
Rommyke schreef:Hoi Tim , Eric,

Kunnen jullie geen log posten van jullie wagen van block 115.

Lijkt me wel leuk om deze eens te kunnen vergelijken .


Groetjes
Romain
Wil ik best eens een keer doen voor je hoor, maar ik heb een andere turbo geplaatst. (tussen oplossing tussen K03s & K04) + nog wat andere aanpassingen. Daarbij is hij op maat gechipt, dus valt er niet veel te vergelijken denk ik.

Als ik de tijd heb, er aan denk, m'n laptop + kabel bij me heb, en dit topic herinner zal ik een log voor je proberen te maken. :wink:
Gebruikersavatar
door denders
#53944
Hi Eric,

Is er dan nog iets tussen de K03s en K04 in?
Of van een ander merk en qua waarde ongeveer ertussen in bedoel je?

Altijd leuk om te weten :wink:

Grt, Dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#53954
Denders schreef:Hi Eric,

Is er dan nog iets tussen de K03s en K04 in?
Of van een ander merk en qua waarde ongeveer ertussen in bedoel je?

Altijd leuk om te weten :wink:

Grt, Dennis
Ja natuurlijk is er verschil. Anders zo er geen andere geplaatst te hoeven worden om andere pk/kw waarde te krijgen. Hoe groot, en welke verschillen het precies zijn weet ik niet.
Gebruikersavatar
door denders
#53956
Ik bedoelde alleen maar welke jij nu hebt dan, Bosch? ik snap dat er verschil is en dat er meerdere bedrijven in die markt zitten.
Gebruikersavatar
door sweeper
#53973
Denders schreef:Ik bedoelde alleen maar welke jij nu hebt dan, Bosch? ik snap dat er verschil is en dat er meerdere bedrijven in die markt zitten.
Ik heb nu een hybride versie van de K03 & K04. Het is de K03 behuizing met K04 binnenwerk (schoepen).
zie HIER
Het is origineel KKK borgwarner K04-001, maar nooit voor VW/AUDI geleverd.

Ik heb dit gedaan omdat de originele turbo niet zo goed meer was.
Het bedrijf Celtemp-services heeft mij netjes geholpen, en had er een goede prijs.
Gebruikersavatar
door denders
#53975
Ziet er goed uit!
Ik hou de link ook gelijk even, mocht ik het een keer nodig vinden.. ik hou wel van plug & play vandaar!
Gebruikersavatar
door michael84
#54001
Goeie middag

Ik heb net de stekker van de lmm los gehaald en gekeken of ik verschil merkte maar helaas merk ik totaal geen verschil.
Hij rijd hetzelfde als met de stekker erin.
Loopt netjes stationair, stottert niet en trekt net zo hard op.
Mijn motor lampje ging wel branden niet de esp ik weet niet of dat klopt of niet volgens allewijn moest die gaan branden.
Verder gaf hij daarna inderdaad een foutcode aan Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent

Die is nu weer weg.
Ik heb ook een nieuwe log gemaakt in zijn 2 tot 6000 rpm en kom dan op 100 g/s bij 6000.
Dus dat is nog steeds te weinig.

Kan het ook iets anders zijn waardoor de lmm te weinig geeft of is dit duidelijk de lmm?

Ik heb de audi dealer gebeld voor de kosten van een nieuwe lmm.
136 Euro maar dan moet ik wel de oude inleveren?
Hij zegt dat het geen gereviseerde is, klopt dat dan waarom moet ik dan de oude inleveren?
Is het erg een gereviseerde ik denk dan altijd moet ik 136 euro voor een tweedehandsje betalen.

Ik zag in de test dat er verschillende lmm's zijn, zouden jullie gewoon een originele van audi erin zetten of een andere die beter is?

Bedankt weer voor jullie tijd.

Groeten Michael
door allewijn
#54005
Sowieso zou ik gewoon een originele nemen, er zijn geen 'betere' voor onze standaard blokken (sommige zwaar aangepaste blokken maken weleens gebruik van lmm's van mercedes).
Ken je niemand anders met een 225TT? Dan kan je even een minuutje zijn/haar lmm testen, kijken of de waardes dan ineens richting 200g/s gaan.
Anders is het toch wel erg zonde van het geld.
Ik heb volgens mijn trouwens een tijd geleden (was in 2008 of 2009, weet ik even niet meer) volgens mij rond de 90 euro betaald voor een nieuwe lmm bij de vw-dealer in Hellevoetsluis.
De oude heb ik meen ik ook ingeleverd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#54011
Gewoon voor de OEM LMM gaan. Voor onze blokken is geen vervanger.

Ze willen de oude terug zodat ze de behuizing kunnen hergebruiken, de sensor wordt niet los verkocht.
De prijs zichtbaar in mijn ETKA ('08 - '09) geeft € 103,85 incl. btw aan, maar is dus verouderd. Als je de oude niet inlevert vragen ze er € 233,24 voor. Met enige prijsstijging kan het voor jouw dus wel eens €136,- kosten.

Volgens mij is 100g/s iet wat te weinig. Zover ik weet hoort de max. rond de 170 g/s te zijn.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#54018
Hoi michael ,

Hier is nog een intressante site voor het testen van de lmm.

De waardes liggen gongeveer gelijk Tim in vorig bericht weergeeft.

Zie Hier

Als je geen lekken hebt in je aanzuig systeem dan denk ik toch dat de LMM het aan het begeven is .


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door michael84
#54024
Bedankt weer voor de antwoorden.

Ik denk inderdaad dat ik de gok maar moet nemen om gewoon een nieuwe te kopen.
Ik ken helaas niemand met een tt.
Er staat nu 100 000 km op de teller en volgens mij is hij nog nooit vervangen.
Ik zal maandag ff bellen naar vw hellevoetsluis als hij daar nog steeds rond de 90 a 100 euro is rij ik daar wel ff langs.
Volgens mij moet die prijs bij elke vw audi dealer toch hetzelfde zijn maar ik ben wel benieuwd of dat zo is.
Ik laat het nog ff weten of het inderdaad geholpen heeft als ik hem vervangen heb.

Groeten michael
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]