Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#54711
Ik zag dit op Ebay.de, kan dit zomaar gemonteerd worden en met alle beleid en afstelling in acht genomen, helpen?
Krijg je ook geen storingsmeldingen daarna als de druk iets veranderd?

LINK
Gebruikersavatar
door sweeper
#54746
Ik denk wel dat je dit kan monteren, maar of het verstandig is weet ik niet.
Wij hebben daar in feite de N75 klep voor zitten.

Het verschil is dat de N75 de boost regelt vanuit de ECU & deze BC je met de hand af moet stellen. Dat is dus best wel tricky. Een te hoge afstelling zorgt ervoor dat de druk in de turbo te hoog oploopt, en dus versnelt stuk zal gaan. Waarschijnlijker is dat de ECU ingrijpt, en de wagen in noodloop zet om de boel te sparen. Om hem goed af te kunnen stellen zal je dus ook een turbo druk meter moeten hebben.

Ik zou het niet doen. Zal erg zuur blijken als je voor 3 tientjes je blok in de soep draait.
Gebruikersavatar
door denders
#54755
Oke, ja het leek me ook te simpel.
Als de druk via de ECU gaat dan maar niet dit erbij aangezien ik geen zin heb om dingen uit de motor te slopen..
Beetje tegenstrijdig dan denk ik met stotterende gevolgen van dien als je de druk wel binnen de grens houdt.
Ik heb een Liquid TT waarop je alles zou kunnen zien maar goed, laat het dan maar even zo :roll:

Denk dat het uiteindelijk helemaal niks uithaald of je knijpt alleen maar de druk in een te lage afstelling aangezien de ECU hem dus gewoon al op de juiste druk regelt.
Die waardes hoger krijgen gaat dus alleen met chiptuning-op maat begrijp ik :wink:
Ik dacht een goedkoper alternatief voor zeer summiere tuning gevonden te hebben maar ik pas!

Bedankt!
Gebruikersavatar
door sweeper
#54759
Denders schreef:Die waardes hoger krijgen gaat dus alleen met chiptuning-op maat begrijp ik :wink:
Als je het op een veilige manier wil doen wel ja. Met mijn tuning op maat heb ik wel een andere N75 geplaatst, en hem daar mee af laten stellen. Het type N75-J laat langer een hogere druk vast voordat hij de wastegate opent, en dan heb je het resultaat op een correcte manier. Het geeft geen extra pk's of Nm's, maar brengt ze wel iets anders.
Gebruikersavatar
door denders
#54821
Oke, goede tip!

En kan zoiets ism een Forge DV?
Of heb ik nu dubbelop de turbodruk-langer vasthouden te pakken?
Gebruikersavatar
door sweeper
#54822
Een Forge DV007cl of SplitteR kan altijd, en is altijd beter als wat er OEM inzit.
Als je nog verder wil gaan, om het zo maximaal vast te houden tijdens boost, dan voor je de N249 bypass ook uit. Deze zorgt ervoor dat de ECU de DV niet tijdens boost kan open zetten.
Als de druk echt te hoog op zou lopen dan doet de ECU (via de N75) de wastegate wel een beetje open. Het kan dus geen kwaad.
Gebruikersavatar
door denders
#54841
Aha mooi het begint me te dagen, echt alles gaat via de ECU en heeft een backup plan in grote lijnen.Kan ik die by-pass uitleg zo vinden en heb jij die zelf ook uitgevoerd?
Kan geen kwaad, ik heb de druk e.d. allemaal OEM.

Ik heb trouwens een Forge DV-007 erop zitten en je merkt het zeker, stuk efficienter!
OEM zijn er gewoon een aantal consessies gedaan zoals altijd.
Gebruikersavatar
door denders
#54898
Thanks Eric, als ik weer bezig ga zal ik je bypass uitleg even meenemen!
Alles voor een beter werkende motor, zeker dit soort simpele aanpassingen :wink:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]