Pagina 2 van 2

Re: Chiptuning

Geplaatst: wo sep 08, 2010 23:17
door denders
Dat zijn ook de goede, ik haal soms weleens 1 op 15(!) maar meestal 1 op 12,5 gemiddeld en
Ligt er ook beetje aan wat erop het blok staat en of je lange stukken achtereen rijdt. Ik maak ze soms schoon met een koperborsteltje en stel ze nog eens nauwkeurig af (zijn er dan toch uit..)
Heb wel "maar" een 150 pk blok.
Als ik naar Aalten ga moet er toch eindelijk zo'n 210 uit kunnen komen.

Re: Chiptuning

Geplaatst: do sep 09, 2010 7:36
door sweeper
denders schreef:Dat zijn ook de goede, ik haal soms weleens 1 op 15(!) maar meestal 1 op 12,5 gemiddeld en
Ligt er ook beetje aan wat erop het blok staat en of je lange stukken achtereen rijdt. Ik maak ze soms schoon met een koperborsteltje en stel ze nog eens nauwkeurig af (zijn er dan toch uit..)
Heb wel "maar" een 150 pk blok.
Als ik naar Aalten ga moet er toch eindelijk zo'n 210 uit kunnen komen.
Met mijn trip afgelopen zondag naar de Zuid MeeTTing deed ik op de snelweg een gemiddelde van 1:14,4 volgens de BIS. Dat werd natuurlijk weer teniet gedaan tijdens de meeting zelf 8) , maar uiteindelijk zal het nog 1:10 tot 1:11 op het hele tank zijn.

210pk lijkt mij wat te optimistisch, reken eerder op 190 tot 195pk. Je hebt nl. de K03 & niet de K03s.

Re: Chiptuning

Geplaatst: do sep 09, 2010 11:55
door Happy Socks
Zoals Eric & Dennis al aangeven, zal er ook dit jaar weer een TTuning MeeTT zijn.
Eerder dit jaar twijfelde ik of er nog wel voldoende animo zou zijn door de diverse individuele acties en jaargang X, maar als ik dit zo lees zit dat wel snor :)
Wel wil ik kijken of we deze keer iets meer kunnen laten zien over het mechanisch tunen, dus de turbo's, uitlaten, enz.

Zou het iets zijn om ook iets van een toerritje erbij te doen? Stukkie Duitsland ofzo?
Houd er wel rekening mee dat dit uiteraard ten koste gaat van het aantal tunings, welke er gedaan kunnen worden op die dag.

Eerst natuurlijk de Double DuTTch meeTTing afronden; het zijn drukke tijden momenteel :)

Groeten
Joop

Re: Chiptuning

Geplaatst: do sep 09, 2010 12:08
door denders
@Eric:
Ik ga wel voor de uitgebreide tuning, anders kom ik wel een keertje apart in Aalten.
Ook moet ik zeggen dat er dan een Forge dv006 en Apollo kit van K&N meekomt..
Scheelt ook iets. Ik heb die 210 pk van een betrouwbare bron.
Hieronder kun je lezen dat met een ecu-remap zelfs 215 zonder de turbo te beschadigen mogelijk zou kunnen zijn. Het zou kunnen zijn dat ik waarschijnlijk een herziene versie van de KKK Turbo heb want mijn TT is uit half 2005 en na 2000 hebben ze hem herzien op de 150pk's.(is niet specifiek een Audi TT verhaal en als ik het goed begrijp van een antwoord van Borg-warner..)

Maar ik plak het verhaal even hieronder:


All the following turbos have the same installation dimensions and
thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
opens the turbine bypass valve:
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator

The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
pressure.

The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions):
K03-052 180 hp, 85 N actuator
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator


Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring
about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of
the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.

Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without danger of overspeeding the turbo.
With the older turbos, 195 hp is the limit.


With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058
against a K04 does not make a lot of sense.

I hope that these details answer your questions. If you need more info, one
of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on
our website http://www.turbodriven.com.

Mit freundlichen Grüßen/Best regards,
BorgWarner Turbo Systems GmbH

Re: Chiptuning

Geplaatst: do sep 09, 2010 17:47
door goTTzilla
lijkt me een leuk en goed plan joop, even lekker knallen in duitsland is nooit weg. ik weet zeker dat ik er dit jaar weer bij ben.

Re: Chiptuning

Geplaatst: do sep 09, 2010 19:22
door sweeper
denders schreef:@Eric:
Ik ga wel voor de uitgebreide tuning, anders kom ik wel een keertje apart in Aalten.
Ook moet ik zeggen dat er dan een Forge dv006 en Apollo kit van K&N meekomt..
Scheelt ook iets. Ik heb die 210 pk van een betrouwbare bron.
Hieronder kun je lezen dat met een ecu-remap zelfs 215 zonder de turbo te beschadigen mogelijk zou kunnen zijn. Het zou kunnen zijn dat ik waarschijnlijk een herziene versie van de KKK Turbo heb want mijn TT is uit half 2005 en na 2000 hebben ze hem herzien op de 150pk's.(is niet specifiek een Audi TT verhaal en als ik het goed begrijp van een antwoord van Borg-warner..)

Maar ik plak het verhaal even hieronder:


All the following turbos have the same installation dimensions and
thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
opens the turbine bypass valve:
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator

The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
pressure.

The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions):
K03-052 180 hp, 85 N actuator
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator


Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring
about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of
the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.

Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without danger of overspeeding the turbo.
With the older turbos, 195 hp is the limit.


With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058
against a K04 does not make a lot of sense.

I hope that these details answer your questions. If you need more info, one
of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on
our website http://www.turbodriven.com.

Mit freundlichen Grüßen/Best regards,
BorgWarner Turbo Systems GmbH
Ik help het je hopen. Als het erin zit dan weet Ronald het er wel uit te halen.
Verwacht niet te veel extra winst van een andere DV & luchtfilter. Ik heb beide bij Ronald op de bank geprobeerd, en er zak geen pk of Nm verschil in de resultaten, maar wel dat hij een ietsjes sneller tot die resultaten kwam.

Re: Chiptuning

Geplaatst: do sep 09, 2010 19:52
door denders
Ik zal eens typeplaatjes gaan opzoeken als ik met mijn hoofd even in de motorruimte hang, dan weet ik het zeker. De info heb ik van Ronald vernomen.
Ja dat is zo van die DV (zit er al in) en luchtfilter (komt volgende week erin), paar pk kan een Apollo kit leveren maar vooral het gedrag van de motor wordt voordelig erdoor beinvloed.
Maar goed, 150pk is naar mijns inziens voor deze auto/gewicht iets te tam.Ook heb je een redelijk groot turbogat in lage toeren wat hij ook kan verkleinen.

Re: Chiptuning

Geplaatst: do sep 09, 2010 22:36
door Ronnie
Ik heb wel de s versie qua turbooow :D

Re: Chiptuning

Geplaatst: zo sep 12, 2010 23:07
door Rommyke
Happy Socks schreef: Zou het iets zijn om ook iets van een toerritje erbij te doen? Stukkie Duitsland ofzo?
Houd er wel rekening mee dat dit uiteraard ten koste gaat van het aantal tunings, welke er gedaan kunnen worden op die dag.

Groeten
Joop

Hoi Joop ,

Lijkt me wel een leuk idee en ben er volledig voor te vinden.
Maar ben dan juist of net niet terug van Dominicaanse.
Hangt ervan af er we vertraging hebben.

Groetjes
Romain

Re: Chiptuning

Geplaatst: wo sep 15, 2010 21:40
door Happy Socks
<EDIT>

De verdere ontwikkelingen omtrend de Tuning bij Ronald (***/VR6) zijn ondergebracht in de Meetings sectie van het forum: TTuning MeeTT 2010 :!:

</EDIT>

Groeten
Joop