Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#57600
Zorg dat je een gebruikte wel schoonmaakt met de cleaning-set en handleiding van K&N, kost niet de wereld en je kunt het meerdere malen gebruiken aangezien er voldoende in zit. Heb het zelf ook nog staan. Van Green kun je het ook nemen, zijn precies dezelfde goedjes wat in die set zit.
Maar welke K&N type kun je gebruikt kopen?
door f500
#58186
hallo ,

Ik kan een Pipercross VFC7000 powerfilter kopen [gebruikt.]
Heeft op een a6 gezeten maar past die ook op een tt18 turbo? en maak ie ook een mooi geluidt.
bedankt
Gebruikersavatar
door sweeper
#58187
f500 schreef:hallo ,

Ik kan een Pipercross VFC7000 powerfilter kopen [gebruikt.]
Heeft op een a6 gezeten maar past die ook op een tt18 turbo? en maak ie ook een mooi geluidt.
bedankt
Ja!!

Er zitten als het goed is rubber adapters (reducers) bij om hem passend te maken voor vele wagens. Het filter is groot genoeg om vermogens tot 350pk aan te kunnen.
Zelf heb ik hem in een Polo, Golf 4 V6 & V5, TT, en nu T5 2.5TDI gebruikt.

Het enige probleempje dat je tegenkomt is dat je de slang van de secundaire luchtpomp niet kan aansluiten.
Gebruikersavatar
door sweeper
#58200
f500 schreef:dat begrijp ik niet maar wat is de oplossing daarvoor.
Iets zelf fabriceren dat die slang aangesloten wordt vlak achter het luchtfilter. Of een klein eigen filtertje geven zoals een carter ontluchtingsfilter.
f500 schreef:maakt de tt dan ook een mooier geluidt?
Of je het een mooier geluid vindt weet ik niet, maar je hoort de turbo beter aanzuigen, en de DV harder afblazen. Ik vind dat niet zo belangrijk, ik heb het als optimalisatie voor de motor.
door f500
#58202
Maar merk je het wel aan het rijden.
En heb je er een foto van zoals jij het hebt aan gesloten .
zo er ook iet mis kunnen zijn aan zo,n filter gebruikt?
bedankt .
Gebruikersavatar
door sweeper
#58204
Ja je merkt het aan het rijden, en nee ik heb er geen foto van omdat ik nu een versie op maat (VFC172) erin heb zitten die in de nek van het filter een pijpje heeft zitten om die slang op aan te sluiten.

Tja mis gaan kan er niet echt iets. Zoals in een eerdere post aangegeven heb ik ze toch al in verschillende wagens gebruikt, en als er problemen zouden zijn geweest dan had ik inmiddels wel naar wat anders gezocht.
Gebruikersavatar
door denders
#58205
Het kan alleen maar vies zijn een gebruikte, dat kun je reinigen met een reinigingssetje en is hij weer als nieuw. Als er meer aan is qua beschadiging van de konus, laten liggen!
Gebruikersavatar
door sweeper
#58206
denders schreef:Het kan alleen maar vies zijn een gebruikte, dat kun je reinigen met een reinigingssetje en is hij weer als nieuw. Als er meer aan is qua beschadiging van de konus, laten liggen!
Het filter element van de VFC serie heeft geen metalen delen, dus het filter kan alleen gescheurd zijn door menselijke fout.
Schoonmaak instructie Pipercross:

Het filter kan gereinigd worden, door hem in een bak met 60o warm water met een flinke scheut spiritus, net zo lang te soppen, totdat het water niet meer vuil wordt. Eventueel tussendoor water & spiritus vernieuwen.
Vervolgens spoel je hem na met warm water en sla hem uit.
Dit reinigen moet altijd gedaan worden van fijn naar grof.
Gebruikersavatar
door spitfire
#59515
Ik heb de kit toch gekocht.
maar heef iemand een foto hoe ik hem moet inbouwen.
er zit ook een klein filtertje aan waar moet die zitten?
of is er een stappen plan van.

Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#59517
het luchtfilterhuis demonteren, op de lmm zitten twee schroefjes die je eruit moet draaien en daarna kan je het filter er gewoon op schuiven en de klem vast zetten.

het is heel simpel zelf te doen. het kleine filtertje had ik niet nodig, ik heb de 180pk versie. ik weet niet hoe het bij de 225 pk zit maar normaal is de kleine voor de carter ontluchting.
Gebruikersavatar
door sweeper
#59518
Zowel bij de 180 pk (enkele niet) als de 225 pk heb je een harde kunststof slang zitten die voor de secundaire luchtpomp is. (zit vast aan de onder bak van het OEM filterhuis) Daar plaats je het kleine filtertje op/aan.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]