Pagina 2 van 2

Re: forge dv op getunde 225pk

Geplaatst: do okt 21, 2010 9:35
door henky tt
hij had geen tijd meer voor de rollebank daar, ik kwam zonder afspraak binnenlopen,
maar er moet zeker 400nm in zitten en ong 260pk,je kan volgens mij hier in duidsland met octaan gehalte 100 tanken, tussen acceleraties zijn ongeloofelijk snel, ook in zijn 6 denk je dat je in zijn 4 zit op de snelweg, zo hardt altijd veel trekkracht, alleen bij 240km/h is de koek wel een beetje op?kan mischien komen door een verstopte kat?

Re: forge dv op getunde 225pk

Geplaatst: do okt 21, 2010 13:08
door denders
Nou is er zoveel te doen geweest dat er euro98 in moest zitten bij tunen, en nou lees ik weer dat hij op euro 95 afgesteld heeft?

Re: forge dv op getunde 225pk

Geplaatst: vr okt 22, 2010 2:45
door Ronnie
henky tt schreef:hij had geen tijd meer voor de rollebank daar, ik kwam zonder afspraak binnenlopen,
maar er moet zeker 400nm in zitten en ong 260pk,je kan volgens mij hier in duidsland met octaan gehalte 100 tanken, tussen acceleraties zijn ongeloofelijk snel, ook in zijn 6 denk je dat je in zijn 4 zit op de snelweg, zo hardt altijd veel trekkracht, alleen bij 240km/h is de koek wel een beetje op?kan mischien komen door een verstopte kat?
Ik had meer dan de 260 pk uit de 225 pk basis, resultaat was wel 280 km gereden en tank leeg, was zo gechipt dat die met euro 98 pingelde (chipmeister) op octaan 102 uit Duitsland reed ie wel super... rara waar komt de software vandaan en waar is die ooit op afgesteld geweest, vast en zeker een TT uit Duitsland die altijd die benzine kon tanken... Euro 95 dr in was nog minder fijn dan euro 95 chippen duurde niet lang iig dus echt de boel checken en echt afstellen was dr niet bij was toen (2006) 379 euro. Eens en nooit meer, heb t toen wel bij laten stellen naderhand aangezien ik de auto te koop gezet had en 3 weken later was die verkocht. Met de S3 of een volgende auto rij ik wel naar Aalten bevalt me veel beter!

Re: forge dv op getunde 225pk

Geplaatst: vr okt 22, 2010 9:52
door henky tt
ja om geen reclame te maken, ik zou daar een chip op maat doen, ik zoek alleen nog een kat vervangpijp, of een gewone kat, die sla ik dan wel leeg

Re: forge dv op getunde 225pk

Geplaatst: ma okt 25, 2010 14:36
door henky tt
denders schreef:Heb zelf de DV007(P) erin gezet, moet zeggen dat het erg goed bevalt!
op een getunde 225pk versie? wat is nou daar precies het verschil? dat sissen maakt me niet uit, meer/eerder respons op het gas pedaal?

Re: forge dv op getunde 225pk

Geplaatst: ma okt 25, 2010 14:42
door henky tt
ik heb inmiddels de 260 ook wel gehaald,maar mischien heb ik een paar mm meer rol omtrek?
19" 225/35? maar watik al zei, onvoorsterbaar snel!! zeker de tussen acceleraties, ook in zijn 6e versnelling, eerst volgende meeting zeker ff op de rollebank, ik kan me zo voorstellen dat als de kat er onder uit is dat de turbo gat kleiner is?iemand ervaring met een andere kat kopen en die leeg maken?

Re: forge dv op getunde 225pk

Geplaatst: ma okt 25, 2010 20:19
door denders
henky tt schreef:op een getunde 225pk versie? wat is nou daar precies het verschil? dat sissen maakt me niet uit, meer/eerder respons op het gas pedaal?
Nee een 150 pk FWD heb ik maar je turbotwijfel/stotter en vooral response is toch een stuk beter dan die van kunststof (warm/koude invloeden) van Bosch origineel.
Sissen doet ie af en toe toch wel sporadisch een klein beetje de TT als je goed luisterd maar ik wil het juist niet voorop gesteld hebben en stukken harder, persoonlijk nogal irritant :roll: