Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#59869
Dag Mensen,

Heb ik net mijn koppeling laten vervangen bij de Vr6spec en ik blijf dit probleem houden; Ik doe het niet vaak maar het zou toch moeten kunnen--> ESP uit, Toeren laten oplopen tot 3500-4000 en dan de koppeling loslaten. Dan zou hij er toch netjes met wielspin ervandoor moeten gaan. Wat hij echter doet is helemaal niks en de toeren lopen op tot ik het gas loslaat.. Ik kom dus niet van de plaats :shock: Lijkt mij dus dat de koppeling slipt!? Maar die is echter hardstikke nieuw! Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Mvg,

Pascal
Gebruikersavatar
door sweeper
#59870
Een Quattro zal nagenoeg nooit gaan spinnen (op droog wegdek), en de ESP gaat nooit helemaal uit in de TT. Dit wil niet zeggen dat je geen slippende koppeling kan hebben.

Maar eens contact opnemen met Ronald lijkt mij de 1ste optie.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#59871
Een nieuwe koppeling slipt altijd in t begin, de eerste 500 km merk je dat heel goed en erna neemt dat af. De koppeling moet je laten inlopen en niet als een dolle een vliegende start willen maken. Met een correcte koppeling die goed hapt kun je elke quattro dr rap vandoor laten vliegen maar wheelspin... als je echt grofweg gezegd heel veel toeren gaat draaien en de koppeling er ineens op laat schieten dan kun je de computer op hol sturen waardoor je gewoon met wheelspin kunt vertrekken en dat die dat ook blijft doen tot je je gaspedaal anders intrapt, even minder gas en de pret is direct over. Maar let wel je sloopt op die wijze wel je koppeling ook al is die nieuw kun je die nog verbranden of hoe ze dat ook mogen noemen.

De toplagen van de nieuwe koppelingsplaten moeten op elkaar inlopen, net als nieuwe banden ook gladder zijn dan wanneer je flink wat kilometers verder bent en ze veel meer grip hebben.
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#59885
Hey jongens bedankt voor de info. Ik zal het nog een tijdje aanzien en kijken of hij dan beter pakt. Het is zo dat ik toch niet vaak met een vliegende start ervandoor ga. Was meer dat ik het probeerde en het niet werkte dat er bij mij eenn belletje ging rinkelen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#59914
Ik heb ruim 2 jaar geleden alles laten vernieuwen, wegrijden is dan heel vreemd na een versleten koppeling gewend te zijn. Maar wat nieuw is moet op elkaar inlopen en dat slipt een beetje in t begin wat vanzelf moet verdwijnen. Had in t begin ook echt zoiets van klopt dit wel? maar 500 km rustig aan en erna gewoon normaal gaan rijden en je merkt vanzelf wanneer die weer normaal grijpt.
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#60064
Hej ja die 500 km heb ik er reeds 2x al opzitten.hij zou dan toch moeten pakken!? Ik heb voor een originele audikoppeling incl btw en inbouw iets meer dan duizend euro betaald. Is dat ok?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#60066
Ja 1080 meen ik uit mn hoofd dat ik betaald heb. Ik heb 1500 km gereden al slippend met de nieuwe OEM Audi koppeling set voor die normaal begon te grijpen.
Gebruikersavatar
door denders
#60077
Waarom niet een sachs setje uit duitsland/ebay gehaald en die afgegeven en in laten bouwen?
Wat een geld trouwens, zal wel veel manuren zijn..doet niet veel onder voor een Porsche prijs! Maar een pookmechanisme moet al de uitlaat eronder vandaan, dus zal wel apart zitten in de TT.

Duurt wel lang dat inrijden, vreemd maar zal wel kloppen.
Gebruikersavatar
door denders
#60134
wauw!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60140
9 uren komen aardig overeen, je bent snel even bezig met het demonteren en monteren dan zo`n bak. ook omdat de aandrijfas richting de haldex los moet etc. er is weinig plek helaas bij onze TTtjes.

ik heb het nog niet eerder gedaan bij een quattro maar een fwd is al een stukje werk
Gebruikersavatar
door screamer
#60216
Het is inderdaad best wat werk. Heb vorig jaar mijn vliegwiel+koppeling vervangen voor een SPEC stage 2 set. Die heeft nooit geslipt, en en pakt super goed op.

Alleen een vast vliegwiel zal ik niet weer voor kiezen, ondanks dat ik een 5-bak heb. Die zouden geen bak-ruis gegeven... Nou mooi wel, voor als de bak olie warm is hoor je het. Heb de bak laten reviseren, dus dat is het probleem ook niet.


Guy
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]