Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Elmo299
#65036
Ik wil een nieuwe intercooler gaan aanschaffen en wil al een jaar de meest bekende, namelijk de Forge Front Mounted Intercooler. Dezelfde als "Autoglas" hier aanbiedt.
imagesCASSFEC2.jpg
Maar nu was ik aan het googlen en kwam ik deze tegen, de Wagner Front Mounted Intercooler. gigantisch groter vergeleken met die van Forge!!
frontds.jpg
Qua prijs is die het dubbele vergeleke die van "Autoglas". Nieuw maken ze niet zoveel verschil in prijs.

Ik wil namelijk een Turbo upgrade naar een Garrett GT2871R(S) en dan is een grotere intercooler wel handig denk ik zelf.

Nu vraag ik me enkel af of je bij zon grote intercooler als de Wagner een druk verlies krijgt?? Heeft iemand hier ervaring mee??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door autoglas
#65045
Bij mijn ic van Forge is het verschil in druk 200 gr tegenover de originele nu wat ik best veel vind Ronald heeft op de mijne ook een 2871GT r gemonteerd ;;Als je mijn advertentie goed leest en telt de speciale darm eraf dan is het een koopje en geloof nooit dat je met die wagner meer vermogen gaat halen tenzij misschien onder extreme omstandigheden zoals op circuit..maar is wel 2tal cm minder diep dan de Forge..Ben zelf eens gaan kijken bij TT club in England en daar zitten de echTTe fans.Ze bieden een IC voor TT RS aan en tegenover ori is die ook een 3 tal cm dikker en zie je toch een serieuze stijging in vermogens curve..Dus oppervlakte heeft minder invloed dan de hoeveelheid koeling want des te kouder de lucht des te hoger vrmogen.;Groeten
Laatst gewijzigd door autoglas op vr apr 22, 2011 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door autoglas
#65047
O jawel staat nog op mijn TT die ik verkoop en blijft erop..Vandaag 1e kandidaat mee komen rijden en met de nodige kwijl terug huiswaarts gekeerd met een goed bod maar verschil is nog net iets te groot en trouwens pas in september TT RS dus..Goeie turbo trouwens turbogat is met grotere IC kleiner dan met de originele coolers.Dat is mijn ervaring..
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]