Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#72898
Gisteren ben ik weg geweest om een chip op maat te laten doen. Als snel kwamen ze er achter dat dit niet geheel mogelijk was. Oude ECU, dus er moest gesoldeerd worden.

Na een eerste testrun voor het chippen kwam ik er achter dat ik toch maar 170 pk en 225 NM koppel vermogen had. Dit viel me enigzins tegen bij de originele vermogenswaardes van 180 pk en 235 NM koppel. Maar het is geen jonge auto meer natuurlijk.

Nieuwe chip is geprogrammeerd en in de computer gesoldeerd. Na een test op de testbank kwamen er de volgende resultaten naar boven. Zie bijlage.

Aan koppel ben ik van 225 Nm naar 306 NM koppel gegaan. (Vorige week ook een 3" downpipe gemonteerd). Maar het scheelt toch 81 NM koppel totaal en dit is ook wel te merken en te voelen.
Echter ben ik van 170 naar 194 PK gegaan en vind ik dit weer een beetje weinig.

Precies zoals in de diagram, trekt de auto waanzinnig hard door in een piek tot 5000 toeren. Waar de PK's het dan over zouden moeten nemen om hem door te trekken tot over de 7300 toeren. Dit laatste stukje valt me wat tegen.

Iemand enig idee wat er loos zou kunnen zijn? Of moet ik er nog een keer naar laten kijken bij het tuningsbedrijf?

GroeTTen Fred 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#72914
Waar ben je geweest voor ju tuning?

Het lijkt erop dat er iets mis is met de basis. Als je de 180 pk niet haalt, is het eerst nodig om de fout(en) op te sporen & verhelpen, en dan te gaan tunen. Dat is ook het enige juiste advies dat de tuner jouw had moeten geven.

Zelf kwam ik ook vermogen tekort, en dat was te wijten aan een slechte LMM, en lekkende slangen. Ik kwam hierdoor niet verder dan 160 pk.
#72952
Audi_TT180pk schreef:194 pk is wel erg weinig...! mijn TT roadster uit 2000, 131dkm gaf standaard op de bank 191 pk aan. Je zal bijna denken dat je ergers wat turbo-druk verliest...
Niet iedere testbank geeft juiste waardes aan denk ik zelf, maar zat zelf ook te denken aan turbodruk verlies.. Misschien is de N75 klep kapot..? Wastegate zal niet kapot zijn, vermogen is nog overduidelijk aanwezig. Ik was toch van plan metertjes te gaan installeren, als het goed is kan ik op de turbodruk meter zien dat de druk te laag is en kan ik gaan denken aan de N75 klep... Even proberen..
sweeper schreef:Waar ben je geweest voor ju tuning?

Het lijkt erop dat er iets mis is met de basis. Als je de 180 pk niet haalt, is het eerst nodig om de fout(en) op te sporen & verhelpen, en dan te gaan tunen. Dat is ook het enige juiste advies dat de tuner jouw had moeten geven.

Zelf kwam ik ook vermogen tekort, en dat was te wijten aan een slechte LMM, en lekkende slangen. Ik kwam hierdoor niet verder dan 160 pk.
Ik ben bij ATM-Tuning geweest Eric. Fouten gaf hij niet aan op een lambdasensor fout na. Deze had ik net vervangen en kon gewist worden en bleef weg.

Binnenkort maar eens terug om het 1 en ander uit te zoeken. Mogen ze hem nog even herchippen :wink:
#72953
Da's idd. wel erg weinig..

Ging van 150 pk naar zo 230pk op euro 98 en minimaal +100Nm op maat!
Wel een 2005 model

Succes binnenkort!
#72963
Fouten zijn niet altijd zichtbaar met het uitlezen van de computer. Een sensor - zoals de N75 - kunnen wel werken, maar niet correct. Dit geeft geen foutcode, maar heeft wel veel invloed.

Het forum hier staat vol met dat soort ouderdoms kwaaltjes. Ze zijn vaak lastig te zoeken.

Een paar voorbeelden die je tegenkomt zijn lekkende vacuumslangen, LMM, N75, N249, bobines, bougies, benzinedruk, benzinedruk regelaar, om er een paar te noemen.

ATM .... Nooit eerder wat over gehoord. Als ik de site bekijk lijkt het of ze alle auto's kunnen & kennen.
Voor mij een teken om het niet te doen. Elk merk heeft z'n specifieke motoren & eigenaardigheden.
Ga naar een specialist die zich voornamelijk, of alleen bezig houdt met VAG auto's. Denk hierbij aan JD-engineering of ***-engineering.
#72971
Nou ja ik ben het op sommige punten wel met je eens...

Het gevoel van je maximum koppel zal nooit hetzelfde voelen als je PK's

Ik zat voor mijn 3" Downpipe en Neuspeed P-Flow op 256pk de kracht die je bij je koppel voelt zal je nooit terugvoelen in je PK's... Die zie je enkel terug als je kijkt hoe hard je kilometerteller omhoog gaat..
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]