Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peethil
#73103
Gisteren heb ik mijn TT laten chiptunen door ***.
Het is een gigantisch verschil met voorheen.
Tijdens de testrit en het programmeren van de chip bleek de inlaattemperatuur van de lucht na de intercooler niet onder de 58 graden C. te komen.
Ik vermoed dat ik daardoor niet het maximum aan vermogen uit de motor kan halen.

De wagen is niet op de rollenbank geweest, omdat volgens Ronald er helemaal geen koellucht aan de intercooler toegevoerd zou worden en daardoor het vermogen behoorlijk in zou zakken.

Wat zou de temperatuur na de intercooler moeten zijn en is het aan te raden de cooler te (laten) reinigen?

Is het overigens normaal dat je de turbo zo af hoort blazen bij gas terug nemen?

Groeten,
Peter
Gebruikersavatar
door sweeper
#73109
Valt mij eerlijk gezegd nog mee die temperatuur.
2 jaar terug, midden in de zomer (+30C) werd bij na een paar runs op de bank de temp. 90C.

De standaard IC's zijn eigenlijk gewoon te klein voor tuning, maar dan moet je veel aanpassen voor FMIC, en een klein beetje winst.

Reinigen kan je denk ik zelf wel. Bumper eraf halen, en hoge druk spuit erop zetten.

Je komt van het één in het ander. Volgende restrictie is de uitlaat, cat, en ga zo maar door.

Het afblazen van de turbo klopt. Je hoort het ook beter omdat de druk verhoogd is. Een eventueel open lucht filter maakt het nog duidelijker.

Als je over het huidige resultaat tevreden bent, lekker laten zo.
Gebruikersavatar
door denders
#73110
Leuke ervaring rijker dus!
Wat een verschil he.. ik ging van 150 naar zo 230 pk. (op RON98 dan)
Hoeveel heb jij nu Peter?
Zou zo weer gaan met een andere auto, of in een geval van andere turbo..het is het waard allemaal!

Het afblaasgeluid hoort zo, het wordt allemaal wat meer benut door de juiste instellingen nu. Bij mij moest dan (thuis) de restrictie er zelfs nog uit en daardoor kreeg ik wat meer power. Ik heb er wel een "K&N Apollo" op zitten ipv standaard en een Forge DV, die plastic BOSCH DV moet je zowieso in elke TT gelijk vervangen ben ik nu van mening!
Ook nog eens een keer een andere kleur veer in de Forge DV gedaan dat hij wat sterker bekrachtigd wordt.
De K&N maakt dan ook bij lage toeren en gas bij een hele mooie zware brom, erg mooi

Enige manier is fysiek zien of het beter/schoner kan en anders zal het toch verder aanpassen worden..
(uitgaande van een in goede staat zijnde basismotor uiteraard)


grt, Dennis
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]