Pagina 1 van 1

Vliegwiel

Geplaatst: ma sep 03, 2012 9:19
door denders
Questions, questions...

Nu weet ik wat dat is maar nooit gezien van de TT.

Echter lees ik dat sommige een dubbel massa vliegwiel plaatsen?
Wat is het voordeel daarvan?

Lijkt mij dat de motor geforceerd wordt om wat trager te reageren en langer uit te lopen.
Ik snap ook dat een erg licht vliegwiel een nogal zenuwachtige auto op kan leveren?

Wat is er eigenlijk mis met het standaard vliegwiel of de nadelen wellicht en zijn er veel keuzes daarin?

Re: Vliegwiel

Geplaatst: ma sep 03, 2012 17:33
door Ronnie
dubbel massa vliegwiel zit er standaard onder bij de 225 quattro en de s3 die ik gereden heb iig wel... dus normaal dat je die dan terug plaatst.

Re: Vliegwiel

Geplaatst: di sep 04, 2012 13:41
door denders
Oke snapte het al niet.. maar sommige die van Coen Donkers komen hebben een enkel vliegwiel.
Lijkt mij dat er een zenuwachtige wagen overblijft dan.
Afgezien van bakbelasting.

Vind die van mij nu zo precies netjes uitgebalanceerd, dus zou er dezelfde bij defekt weer inzetten.

(ik had ook wat info gekregen via PB)

Re: Vliegwiel

Geplaatst: di sep 04, 2012 22:52
door Ronnie
van een diesel schijnt ook te passen en dan is t geen dubbel massa vliegwiel, maar waarom je de boel zou willen veranderen? als je meer vermogen wil en meer koppel ok dan ga je echt wijzigen... dan kan je naar Ronald of Jos bijv... dan gelijk een mooie TDi er in lepelen ;)

Re: Vliegwiel

Geplaatst: wo sep 05, 2012 19:12
door denders
Naaaghhhh

dikkere turbo, downpipe en gehele dikkere uitlaat eronder, verlagen, dikkere remmerij achter zowieso en betere koeling dan zijn we er wel, oke snellere nokkenas en weer op maat.
Oja... en een Quattro anders zijn mijn banden zo snel kaal telkens :smt006 :D

Re: Vliegwiel

Geplaatst: do sep 06, 2012 9:06
door Ronnie
gewoon inruilen dus... :D

Re: Vliegwiel

Geplaatst: do sep 06, 2012 12:39
door denders
op een R8 :D
(nog even doordromen hoor...)