Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
#88710
Hallo TT'ers,

Heb mijn Audi TT 1.8 T Roadster Quattro 225 PK MK1 nu een half jaar.

Kocht hem met naar bleek ABT Tuning erop (+/- 240 PK en 310 NM).

Ontdekte dit via Orange Chiptuning op de rollenbank in Waalwijk.

Deze file chipper had me eerder geholpen met BMW 335D Touring: uiteindelijk +/- 330 PK en 630 NM.

'Dus' ging ik opnieuw bij hem langs met mijn TT. Logisch toch?

Njet!

Hij heeft er uiteindelijk een file in gezet die o.a. de motor sensor uitschakelt (geen Noodloop!), onverantwoord veel Turbodruk in 1 x aanroept en zo rijk brandstof injecteert dat dit tot Washing van de cilinders leidt!

Dat bleek duidelijk uit een grondige analyse door Serge Spoek van RS Tuning in Son.

Serge was ik op het spoor gekomen via de Audi TT club.

Vandaag mocht ik een halve dag met hem doorbrengen: één brok passie, eigen-wijsheid en deskundigheid!

Hij heeft hem kosteloos teruggezet naar standaard 225 PK en 280 NM.

Na mijn vakantie gaat hij op zijn grondige wijze stap voor stap loggend mijn TT op maat tunen.

Een aanrader voor iedereen die het gegok met tuning files via chippers beu is.

Hoogste tijd dat we de beestjes bij hun naam noemen...

Chipper = iemand die files koopt voor een paar tientjes, deze 7x over de kop aan je verkoopt en verder zonder enige vorm van maatwerk in je auto 'pleurt'. Soms gaat dat goed en soms gaat dat goed fout, zoals o.a op dit forum te lezen valt.

Tuner = iemand die zelf de file regel voor regel programmeert voeling houdend met wat er ondertussen in de auto gebeurt door telkens al rijdend en loggend een maatvinger aan de pols te houden. Iemand die de totale auto in de gaten houdt!

Groet, Bart
#88712
Op mijn TT zat en chip-tuning van JD-Tuning. Alle vermogen op de eerste centimeters van het gaspedaal en bij volgas schokkerig optrekken. De auto deed totaal niet wat hij moest doen en volgde zijn commando's totaal niet op.
Besloten heb ik om de auto maar weer origineel te laten maken door Serge en achteraf concludeer ik dat de Tuning van JD ook voor weinig extra vermogen en comfort heeft gezorgd.
1 bezoek aan RS-Tuning Son (Serge) en je bent overtuigd dat je met een vakman te maken hebt.
#88714
Herkenbaar verhaal Johan.

Het niet volgen van de commando's liet Serge mij inderdaad ook live zien in het logprogramma op zijn laptop tijdens het rijden.

Nadat hij weer standaard is ingesteld kon ik op het scherm zien dat commando's en uitvoering weer bijna helemaal naadloos op elkaar aansluiten.

Vakman: check!
#89211
Vandaag was het dan zo ver: Tuning op maat door Serge Spoek van RS Tuning in Son. Het resultaat is een sublieme combinatie van comfort en rauwe trekkracht. Mijn TT kan comfortabel mee in stadsverkeer en file totdat er ruim baan komt en de 4000 toeren worden aangetikt. Alleen maar glimlachen en genieten geblazen.

Daarvoor heeft vaste monteur van Serge, Ronald uit Best, zich ook niet onbetuigd gelaten. Net zo'n grote vakman. Het resultaat van zijn werk laat zich prima in beeld uitdrukken.[img]
20171113_100224.jpg
[/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]