Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#5960
Ben al een tijdje bezig om wat zaken uit te zoeken rondom een ander uitlaatsysteem. Heb leuke dingen gezien van Supersprint, EPS, Miltek en andere merken.

De vraag is eigenlijk waar ik het beste verbeteringen kan aanbrengen aan de standaard uitlaatsysteem van mijn TT.

Een sportkatalysator zou mooi zijn, heb je ook geen problemen bij de APK, maar zo'n kreng kost nog duurder dan een andere einddemper van bijvoorbeeld Miltek! Een loze buis ipv. je kat zou dan een goedkopere oplossing zijn, maar dan heb je weer problemen met de APK.

Van velen hoor ik dat het standaard uitlaatsysteem toch al best goed te noemen is.

Wil eigenlijk naast een katloos systeem ook een einddemper met grotere eindpijpen (Miltek) met een diameter van 100mm. Echter weet ik niet of de standaard einddemper al volstaat qua prestaties en dat ik wellicht beter af ben met losse (grotere) eindstukken die de standaard eindstukken vervangen.

Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5992
Vwb je kat zou je die zo kunnen laten maken met 2 flensen dat het voor de apk even kwestie is van snel omwisselen zo had ik het bij mij auto ook. Je prestatie van uitlaat zit hem niet in de grotere einddemper herrie alleen dan. Wil je betere prestaties door je uitlaat dan zal het gehele systeem van een grotere diameter moeten zijn met zo weinig mogelijk opstakels dus geen tussen demper kat etc. Zo genoemd freeflow systeem.
door pedro sr.
#6248
Grotere downpipe en katvervanger als je een grotere turbo wilt monteren, anders niet echt nodig.
door emanuel
#6616
Waar verkopen ze goede sport katalysatoren? Ik heb geen zin in gedoen voor en na de APK en wil ook ons milleu een beetje ontzien. Ik rijdt al LPG wat veel helpt, maar zonder kat stinkt de uitlaan dan nog niet echt fijn.
Gebruikersavatar
door massari
#6621
Via Uitlaten.com kun je een katvervanger van RVS kopen voor 250 euro. Ze zeggen dat je de oude kat er dan zo weer onder kunt plaatsen zodat je geen gezeik krijgt met APK. Ik heb echter geen idee hoe dit nou echt gaat. Lijkt me dat je weer het een en ander moet los pruttelen voordat je je oude kat er weer onder zet. :roll:

Liefst heb ik gewoon een sportkat, maar heb geen zin om diep in de buidel te moeten wroeten.

Stukje buis ertussen lassen is het goedkoopst. Maar dan heb je weer gezeik met de APK
Wat zijn nog meer de mogelijkheden?
door emanuel
#6630
Die spullen van Millitek zien er erg goed uit, alleen kost de katvervanger al bijna ? 1500,- :cry: :cry:

Via www.goedkoopkatalysator.nl kreeg ik een prijs van 750 incl montage, heb dan alleen geen idee wat voor kwaliteit ik dan krijg. Is dit adres bij jullie bekend?
Gebruikersavatar
door MARK
#6639
:shock: :shock: :shock:


........voor een stukkie blik met twee flensen.......... :D :D :D ..........ken je niet iemand die handig is met een lasapparaatje??? :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6640
massari schreef:Via Uitlaten.com kun je een katvervanger van RVS kopen voor 250 euro. Ze zeggen dat je de oude kat er dan zo weer onder kunt plaatsen zodat je geen gezeik krijgt met APK. Ik heb echter geen idee hoe dit nou echt gaat. Lijkt me dat je weer het een en ander moet los pruttelen voordat je je oude kat er weer onder zet. :roll:

Liefst heb ik gewoon een sportkat, maar heb geen zin om diep in de buidel te moeten wroeten.

Stukje buis ertussen lassen is het goedkoopst. Maar dan heb je weer gezeik met de APK
Wat zijn nog meer de mogelijkheden?
Ik heb er gewoon een katvervanger onder gehangen. De kat is zo terug te plaatsen...
Een katvervanger is in dezelfde vorm als de kat, echter ziet het er dus uit als 2 simpele buizen die samen komen tot 1 buis, op deze buizen zitten dan weer flensen om de katvervanger als geheel te kunnen monteren. 9 bouten los en weer vastdraaien en klaar ben je met de wisseltruc. Stelt echt niks voor.
door emanuel
#6644
MARK schreef::shock: :shock: :shock:


........voor een stukkie blik met twee flensen.......... :D :D :D ..........ken je niet iemand die handig is met een lasapparaatje??? :wink:
Sorry, ik bedoelde natuurlijk Sportkatalysator ipv katvervanger :oops:
Gebruikersavatar
door MARK
#6647
:D
Gebruikersavatar
door massari
#6649
RKDesigns schreef:Ik heb er gewoon een katvervanger onder gehangen. De kat is zo terug te plaatsen...
Een katvervanger is in dezelfde vorm als de kat, echter ziet het er dus uit als 2 simpele buizen die samen komen tot 1 buis, op deze buizen zitten dan weer flensen om de katvervanger als geheel te kunnen monteren. 9 bouten los en weer vastdraaien en klaar ben je met de wisseltruc. Stelt echt niks voor.
Jij hebt destijds die van Wojtek overgenomen toch? Was een koopje dat weet ik nog wel had toen nog geen TT. Heb zelf geen zin om via Uitlaten.com zo'n zelfde te kopen voor 250 euro. Dus als je nog een gebruikte vindt, keep me posted!

De afgelopen decembermaand is erg duur uitgevallen :wink: en bij nader inzien (zie mijn garage) heb ik in nog geen 1 jaar tijd 13!!! modificaties uitgevoerd op mijn TT............. ik hoor mijn vriendin alweer zeuren :lol:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6651
Als jij dr één voor een S3 tegenkomt ook ff melden dan. Zag dr pas weer één voor een 225 Q TT, slechts 40 euro.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]