Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#6312
Hallo,

Ik heb op E-Bay een originele achterspoiler gekocht voor mijn nog spoilerloze TT. Er moeten 4 gaten geboord worden om deze te plaatsen. Ik ben hiervoor op zoek naar de maten voor de juiste positie, of nog beter, een boormal. Wie kan me helpen? Alvast bedankt !!!!

Groeten,

Emanuel
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6314
Misschien zelf een mal maken a.d.h.v. een andere TT :?:
Gebruikersavatar
door MARK
#6326
:arrow: Aanbrengen spoiler.....

Als ik je eerlijk moet adviseren zou ik voor dit klusje naar een dealer gaan welke hier de geschikte boormal voor heeft namelijk ;

* Boor- en montageapparaat 66 B2 / 00

Je kunt het namelijk maar 1 malig verknoeien en dat zou vreselijk zonde :cry: zijn!!

Mag ik je er verder op attent maken, dat je er op toe moet zien dat alle boorkrullen tijdens en na het boren worden verwijderd, omdat deze anders onder in je achterklep terecht komen en daar gezellig gaan liggen rotten. Zie trouwens topic:

* http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=222

Verder behoord er een afdichtkit bij de spoiler welke er voor zorgt dat er geen regenwater de achterklep in kan lopen en tevens dienen de geboorde gaten goed geconserveerd te worden omdat je anders na een paar jaar de roest onder je spoiler vandaan ziet komen!!

Ga serieus met deze klus om :wink:

Succes!

Mark :)
door emanuel
#6330
Beste Mark,

Bedankt voor de tip, ik zat er zelf ook aan te denken, ik heb de spoiler alleen niet bij de dealer vandaan en ik vind het een beetje vervelend om dan toch te vragen hem voor me te monteren. Misschien dat ik het er toch maar eens op waag. Volgens mij zijn het erg aardige lui bij Thur in Genderen. Het is trouwens een nieuwe spoiler, er zit een schuimrubber rand helemaal rondom de bodem geplakt, ik neem aan dat dat de afdichting is waat je het over had, verder zitten er nl alleen maar wat moertjes bij en 2 gasveren.

Gr. Emanuel
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6335
emanuel schreef:Hallo,

Ik heb op E-Bay een originele achterspoiler gekocht voor mijn nog spoilerloze TT. Er moeten 4 gaten geboord worden om deze te plaatsen. Ik ben hiervoor op zoek naar de maten voor de juiste positie, of nog beter, een boormal. Wie kan me helpen? Alvast bedankt !!!!

Groeten,

Emanuel
Hoi Emanuel,

misschien een onbeschofte vraag en je hoeft hem niet te beantwoorden, maar mag ik vragen hoeveel je voor de spoiler betaald hebt?

Groeten Dennis
Gebruikersavatar
door Cees
#6341
Ik heb mijn spoiler voor 50 euro verkocht, koopje dus........................ :D :D

Mijn nieuwe achterspoiler is gemonteerd door Care (die hadden hem ook gespoten), hebben ze van die kit voor gebruikt die ze ook voor een
nieuw voorraam gebruiken van die zwarte kit. Hij zit nu als een huis.
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6344
Cees schreef:Ik heb mijn spoiler voor 50 euro verkocht, koopje dus........................ :D :D

Mijn nieuwe achterspoiler is gemonteerd door Care (die hadden hem ook gespoten), hebben ze van die kit voor gebruikt die ze ook voor een
nieuw voorraam gebruiken van die zwarte kit. Hij zit nu als een huis.
Ik heb de mijne in de juiste kleur voor ? 70,00 gekocht via Onderdelenzoeker.nl. Mijn oom is Audi-monteur dus op 5 januari komt ie erop. Alleen was er 1 bevestigingsmoertje + boutje weg, had ie op zijn werk nagevraagd of dat moertje + boutje ook los verkijgbaar zijn, maar deze zijn alleen als complete set voor ? 35,00 leverbaar. Nu gaan we zelf zo'n ding in elkaar zetten.
Gebruikersavatar
door Cees
#6346
Als het goed is zitten de boutjes vast in de spoiler en krijg je de 4 zelfborgende moertjes erbij.
Het is toch wat, een bevestigings-setje 35 euri, waar houd dit op!!!!!! :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6348
Dat klopt, alleen is er bij mijn spoiler 1 boutje losgeraakt en dus ook kwijtgeraakt. Verder zitten wel alle onderdelen erbij.

Aangezien ik ? 35,00 nogal veel geld vind zijn we van plan om zelf een plat moertje te monteren op de spoiler.
door krieltje
#6351
Mijne is ook aftermarket opgebouwd.Mijn Dealer waar ik altijd een godsvermogen an uitbesteden,verdomde hem om gebruik van de mal te laten maken,og eenigzins te helpen met vragen.Nu heb ik gelukkig een goeie dealer gevonden in serooskerke :-)

Mijne is wel door een schadeherstelbedrijf erop gezet.Idd wat mark zegt,mijn kofferbak zat vol met krullen.

Ik had voorheen mijn putten uit mijn kofferdeksel laten halen,waarbij mijn hoedeplank vakkundig gemold was.Nu zitten er plastik delen los in de binnenbekleding,ik word gek van dat geratel van stukjes plastik.

Mark gaat een dezer weken sleutelen aan mijn auto,gaat ook dat euvel verhelpen.Ben dan zeer benieuwd wat ik aantref op de plekken waar de gaten geboord zijn,ben bang dat het schuren en plamuren wordt.
Gebruikersavatar
door Cees
#6353
1 ding is zeker, je TT is daar in goede handen................................ :D :D :)
door Terrum
#6354
Misschien even een tip voor diegen die nog geen spoiler hebben, een vriend van mij werkt bij een audi dealer en die heeft een originele spoiler aangeschaft van een 3.2, deze kost een ?230,- wat wil zeggen dat een opzetstuk duurder is dan het originele spul :roll:
Gebruikersavatar
door Cees
#6355
Ik heb ook een 3.2 spoiler laten plaatsen, alleen moet het bovenstuk nog wel in de kleur worden gespoten.
door krieltje
#6356
Op dit moment ben ik bezig met een spuiter van een gerenomeerd bedrijf.Die rekent voor een nieuwe singelframe 75 euri.Op dat moment is hij ant kijken hoelang hij nodig heeft en wat het kost om mijn voorkant,motorkap,dak,kofferbak en achterbumper te spuiten.

Ik wil dit doen,omdat mijn lak een beetje veel steenslag en wasstraatkrassen vertoond.Dus wat mij betreft mag hij er een nieuwe laklaag op aanbrengen.
Dus als er nog meer mensen geintereseert zijn,kunnen jullie mij pm sturen
Gebruikersavatar
door MARK
#6357
:) Even ter verduidelijking ......Cees heeft zijn spoiler laten "wisselen" bij Care.......hier waren de gaten dus al op de juiste plek aanwezig :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]