Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#6362
Hoi Dennis,

:D Ik had de spoiler voor 39,99 + 20 euri verzendkosten :D . Er zat een originele afleverbon in uit 1999. Die handelaar had hem dus al eventjes op de plank liggen en moest er vanaf. Hij was ook nog eens in de juiste kleur gespoten, ik heb dus echt mazzel gehad hiermee. Soms is Ebay echt leuk!


Gr. Emanuel
Gebruikersavatar
door PaulusB
#6363
Daar heb je idd heel veel geluk mee :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6368
krieltje schreef:Op dit moment ben ik bezig met een spuiter van een gerenomeerd bedrijf.
Ik heb mijn spuitwerk door Schadeherstelbedrijf Van der Voet laten doen in Roelofarendsveen.
Heel netjes, en schappelijk in prijs. 8)
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6370
emanuel schreef:Hoi Dennis,

:D Ik had de spoiler voor 39,99 + 20 euri verzendkosten :D . Er zat een originele afleverbon in uit 1999. Die handelaar had hem dus al eventjes op de plank liggen en moest er vanaf. Hij was ook nog eens in de juiste kleur gespoten, ik heb dus echt mazzel gehad hiermee. Soms is Ebay echt leuk!


Gr. Emanuel
Dat doe je heel netjes..............had ik toch nog even verder moeten zoeken ;-)
door krieltje
#6371
:wink:
Modderaar schreef:
krieltje schreef:Op dit moment ben ik bezig met een spuiter van een gerenomeerd bedrijf.
Ik heb mijn spuitwerk door Schadeherstelbedrijf Van der Voet laten doen in Roelofarendsveen.
Heel netjes, en schappelijk in prijs. 8)

Ok maar net zoals bij de dealers,ik betaal nergens de hoofdprijs meer.Ben het zat om uitgekleed te worden :wink:
Gebruikersavatar
door svkaster
#6391
Vinden jullie het niet jammer om die spoiler te plaatsen. De TT is zoveel mooier zonder die spoiler. De mijne heeft hem ook hellaas, maar als ik bij mij in de zijztraat kijk waar er een staat zonder spoiler dan vindt ik deze een zo'n mooi rond kontje hebben!

volgens mij is het belangrijker om die andere items aantebrengen die toen der tijd ook gedaan zijn bij die terug haal actie van alle TT's.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6395
DIe spoiler is gewoon noodzaak als je naar de veiligheid van de TT gaat kijken... helaas zijn er ervaren rallyrijders in het begin mee op pad geweest met het rondere kontje zonder vleugel en verongelukt zoals vele andere TT rijders van het eerste uur ongelukken mee hebben gemaakt waarvan er fataal afgelopen zijn.

De vleugel ook al is t niet even mooi voor eenieder die zijn of haar eigen smaak heeft... de spoiler heeft een noodzakelijke functie als je wel eens wat harder rijdt. En betreft het weer wat wel eens wat met hoge en lage drukgebieden voor flinke windstoten kan zorgen... ik was altijd blij dat t vleugeltje erop zat, want met alle respect de TT heeft een slechtere wegligging dan de S3 met veel regen en windstoten. De TT wordt eerder van z'n plaats geblazen... andere airodynamica en dat rijd toch iets anders. Maar al met al is het wel super een TT!!! vele andere wagens liggen veel slechter op de weg!

Maar de spoiler heeft wel degelijk een zeer functionele functie!
door emanuel
#6400
Nu we het toch over het nut van die spoiler hebben, er zijn destijds bij de terugroepactie idd meer modificaties gedaan dan de spoiler, weet iemand exact welke dat zijn en wat die ongeveer kosten. Ik wil mijn TT namelijk zo veilig mogelijk hebben. De spoiler vind ik eigenlijk ook minder mooi, maar ik wil geen consessies doen aan veiligheid.

Gr. Emanuel
door kevin.tt@clissen.
#6408
heyz kzie dat er hier de vraag is ivm plaatsen 3.2 spoiler.

heb bij mijn eigen tt zo een maandje geleden de 3.2 spoiler geplaatst.

wat eigenlijk zeer goed meeviel.

hier een fototje voor de werken. en de spoiler

Afbeelding

Afbeelding

voor het plaatsen ben ik als volgt te werk gegaan.

Voor dat je begint volgende punten in acht nemen.
-koffer eventueel deken in leggen voor metaal splinters.
-koffer bekleding volledig uitbouwen.
-stofzuiger gebruiken bij boren vd gaten enof zoveel mogelijk afdichten ik koffer val. om te vermijden dat de metaal slinters in je koffer val blijven liggen.
-epoxy verf niet vergeten tegen de roest!!!!! voor na het boren vd gaten.


1 . mal gemaak uit karton. (zo perfect mogelijk) zie foto.
Afbeelding
2. plaatsing vd spoiler zeer belangrijk. (op internet originele fotos 3.2 gezocht.)
midden lijn spoiler ligt ongveer gelijk met de lijn van de lichten achteraan. verbreding l + r ligt er iets onder. zie foto
Afbeelding
3. mal exact mogelijk op koffer plaatsen en dan zachtjes de 4 gaten aftekenen (doppuntje slagen)
4. gaten voorboren met een boortje van 4 mm. zo tot max 8 mm
5. dan inwendig met trapezium boor de gaten uit boren tot 30 mm. (is wel dubbele plaat)
6. die 30 mm is nodig om plaats te voorzien om je spoiler vast te kunnen vijzen op de koffer.
7. nu kan je in de 4 gaten van 8 mm in de koffer je spoiler plaatsen en doorde kleine speling de spoiler zo perfect mogelijk positioneren.
8. als alles perfect op plaats komt. spoiler eraf halen en alles proper maken ontvetten en dan epoxy op het blote materiaal aanbrengen tegen roest!!
zeer belangrijk.
9. spoiler plaatsen en vast zetten ca kleine 25 Nm of hand vast (vast is vast niet wringen!!of bij trekken)
10. nog even alle gaten inspuiten met van die doorzichtige tectill spray. redelijk vettig geel plakspul. wij noemen het tectill.ook tegen roest.
11. zorgvuldig koffer bekleding monteren. clipsen eventueel in vetten met sprayvet voor deuren enz. geeft hierdoor gemakkelijker montage vooral bij het koude weer.
en voila na het kuiswerk is dit dan het resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop hier enig goede informatie te hebben gegeven.
mvg kevin. :shock: 8)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6415
emanuel schreef:Nu we het toch over het nut van die spoiler hebben, er zijn destijds bij de terugroepactie idd meer modificaties gedaan dan de spoiler, weet iemand exact welke dat zijn en wat die ongeveer kosten. Ik wil mijn TT namelijk zo veilig mogelijk hebben. De spoiler vind ik eigenlijk ook minder mooi, maar ik wil geen consessies doen aan veiligheid.

Gr. Emanuel
Die 3.2 spoiler heeft meer downforce ivm met krachtigere wagen, die spoiler zit er tegenwoordig op zodat bij 180+ de achterkant niet gaat vliegen zoals in het verleden de eerste in Duitsland de wielen niet aan de grond wisten te houden en de grip en besturing van de TT ver te zoeken waren en er dus ongelukken gebeurden met de TT en vandaar die grote terugroepactie waar je als TT bezitter gehoor aan kon geven voor je eigen veiligheid en niet minder belangrijk ook die van andere medewegegebruikers. t zal je maar gebeuren rij je ergens in een willekeurige wagen, stuift dr een TT langs je heen die je een paar seconden later vol op je auto krijgt omdat die uit balans raakte... maar dat waren DUitse taferelen daar je daar veel harder mocht in Nederland zelf eigenlijk nooit iets van ongelukken gehoord daar je hier 120 mag en wineig heuvels hebt in ons land.

3.2 Spoiler is wel de mooiste om te monteren op de TT naar mijn mening
door kevin.tt@clissen.
#6420
En inderdaad zoals er word gezegd over de downforce.
het verschil voel je wel deftig nu.
ervoor als je tegen 180km/h door de bocht ging kreeg je zo het zwevende gevoel zelf beetje het uitbreken en nu is het gewoonweg magnefiek de wagen word gewoon als het ware naar het asfalt gezogen!!!! en wegligging amai!!! makelijk tegen 200km/h nu hehe.
dus ja gwn super he een coole spoiler en een prachtige weggliging.

wa ze wel vergeten te zeggen van bij de terugroep acties, er werd toen ook gratis ESP bijgeplaatst!!!

grttz kevin@clissen :shock: 8)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6425
Ik heb 255 op de teller gehad in Duitsland en de TT lag als een blok op de weg 8)
Ook in bochten met hoge snelheid blijft de auto strak sturen. Geen probleem dus :P
door emanuel
#6505
Ik ben vandaag even bij de Audi dealer geweest om hulp te vragen bij het plaatsen van mijn spoiler. Ik had verwacht dat ze een mal hadden om de gaten op de juiste plaats te boren, maar helaas, niets! Ze verwezen me door naar de schade hersteller die voor een aantal VAG bedrijven hier in de regio gebruikt wordt. Deze had de mal ook niet meer, was al meer dan een jaar geleden terug gestuur aan PON :cry: :cry:

De dealer gaat nu voor me op zoek naar een mal....

To be continued.......
Gebruikersavatar
door MARK
#6506
FF bij ome Ben in z'n rommelschuurtje zoeken dus!!!! :D
Gebruikersavatar
door Alexander
#6507
Zonder spoiler vind ik een TT belachelijk eruit zien aan de achterkant, een blote billen gezicht.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]