Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6723
Het is zover..............eindelijk ben ook ik in het bezit van een achterspoiler. Gisteren samen met mijn oom gemonteerd, en al met al ca. 1,5 uur bezig geweest.

Gisteravond moest ik nog naar mijn vriendin (100 km rijden) en ik moet zeggen dat het nu toch wat stabieler aanvoelt. Eerst had ik heel veel last van windgevoeligheid en dit lijkt nu toch wel een stuk minder. Ook bij hogere snelheden (heb ff 200 gereden) bleef hij stabieler dan eerst.

Ik ben er in ieder geval blij mee :-)

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6729
Super toch! Audi riep de TT's niet voor niets terug zoals jij nu ervaren hebt wat het verschil is. Laat staan als je in Duitsland vol op t gas gaat wat t verschil dan is. De TT is zowiezo gevoelig voor zijwaartse wind heb ik gemerkt zelfs met de spoiler achterop. Een A3 of S3 heeft daar een stuk minder last van.

Toevallig foto's gemaakt van de montage?
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6750
Het is me inderdaad opgevallen dat hij heel erg windgevoelig is ja.

Wat de montage betreft......ik heb helaas geen foto's gemaakt, maar ik kan je wel vertellen dat de originele Audi-mal niet zomaar een ielig ding is. Het is een compleet aluminium frame wat op je achterklep geschroefd moet worden. In dit frame moeten soort bussen geschroefd worden waardoor je met de boor moet gaan. Op deze manier komen de gaten precies op de juiste plek te zitten. Er zitten ook verschillende boren bij omdat het gat in de bovenste plaat groter moet zijn dan in de onderste plaat. Als alle gaten geboord zijn op de spoiler een flinke laag kit smeren en hem monteren. De moeren op de "schroeven" draaien en dat was het.
Gebruikersavatar
door MARK
#6766
:D Zo zie je maar.......dat was niets geworden met een accutolletje :wink:
door emanuel
#6772
Waar heb je die boormal gevonden? Ik heb hier in de regio bijna alle Audi dealers gebeld en die hebben hem niet meer :cry:
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6781
emanuel schreef:Waar heb je die boormal gevonden? Ik heb hier in de regio bijna alle Audi dealers gebeld en die hebben hem niet meer :cry:
Mijn oom werkt bij VW/Audi-dealer Auto Kar in Steenbergen NB. Hier hadden ze de mal nog op zolder liggen. De doos waarin hij zat was wel flink stoffig ;-)
Gebruikersavatar
door MARK
#6784
:D Een van de betere VW/AUDI Dealers van Nederland :)
door emanuel
#6786
Zou je oom hem nog even mogen lenen om ook mijn TT tje van een paar verse gaten te voorzien? De spoiler heb ik al liggen :D

Ik heb ook de bekleding al uit de kofferbak gestript, dus het is mal plaatsen, boren en klaar is klara.

Alvast bedankt !
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]