Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door silverwing
#404
morgen worden er op de achteras 2 spoorverbreders van elk 30 mm geplaatst ...
een democratische oplossing om de wielkasten in de breedte wat beter op te vullen ...
op de wagen heb ik 4x 225/40 R18 ....
kijk uit naar het resultaat ...
Phil. SilverwingTT.
Gebruikersavatar
door silverwing
#427
1 dag later ... spoorverbreders geplaatst door lokale tuningzaak.
resultaat is prachtig, ook uitbater die al heel wat wagens onder handen nam, was heel tevreden met het resultaat.
Eigenlijk kan je stellen dat de TT achteraan wat breder moet staan; of je doet dat via andere heel dure velgen, of via een democratischere oplossing, de spoorverbreders .... ik zou het iedereen aanraden ...; ik koos voor de spoorverbreders om budgettaire redenen (wagen pas aangeschaft) en ook omdat er reeds heel mooie 18 duimsvelgen opzitten ....
tevens zou de wagen er heel wat minder spoorgevoelig door worden ...(voor zover hij dat al was hoor, mijns inziens niet maar ik drijf de wagen dan ook niet tot op de limiet ...)
Grtz. Phil. TTsilverwing.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#430
Het enigste nadeel van spoorverbreders is dat de wiellagers harder slijten
Gebruikersavatar
door silverwing
#436
heb ik geen weet van maar het kan wel zijn ... ik moet wel zeggen dat uitbater tuningshop, tevens een goede vriend, me er geen melding van maakte ... maar ik ga het niet ontkennen en het lijkt me goed mogelijk.
Maar gezien het hier een zuivere hobbywagen betreft, dus een tweede wagen met max 10000km per jaar zal dat ook dat verschil niet maken ....
grtz ....Phil. SilverwingTT.
door krieltje
#437
kep er zelf 40mm per kant achter zitten,en hij is ook nog eens 5cm verlaagd,kan zeggen dat het erg vet staat
Gebruikersavatar
door silverwing
#441
ik kan dit alleen maar bevestigen ... bij mij gaat het om 3cm aan elke kant, volgens mij het maximum haalbare ...maar de auto verandert er enorm door ... werkelijk de agressiviteit straalt er vanaf .... in vergelijking met ervoor, groot verschil; ik kan het iedereen die niet opteert voor bredere velgen aanraden.
Gebruikersavatar
door silverwing
#442
krieltje schreef:kep er zelf 40mm per kant achter zitten,en hij is ook nog eens 5cm verlaagd,kan zeggen dat het erg vet staat
graag eens een foto van je verlaagde TT ... mijn TT is ook verlaagd maar mijns inziens geen 5 cm ... ik weet het in feite niet precies, ik kocht de wagen in verlaagde ophanging vandaar ...
Phil.SilverwingTT.
door krieltje
#533
Ga ff proberen wat fotootjes te plaatsen.Zit er aan te denken om misschien voor 40mm te verbreden,en dan achter 55,omdat hij zo laag is maakt het hem misschien nog bruter
Gebruikersavatar
door silverwing
#546
kijk al uit naar de foto's ...
welke bandenmaat zit er onder de TT want spoorverbreding van 4 à 5 cm is vrij veel ...
mijn TT heeft bandenmaat 225/40R18 en dat laat enkel achteraan een spoorverbreding met 3 cm toe.
Phil. SilverwingTT.
door krieltje
#560
ik heb ze nog breder gezien.
Hoe zit het dan met de TUV keuring?Als het zo gevaarlijk is,dan mogen ze die dingen toch ook niet op je auto zetten,of zie ik dat helemaal verkeerd.Mijn wagen is incl verlaging en verbreding vorige maand goedgekeurd.Ik had het nog speciaal aan de monteur bij Audi Wittebrug in Den haag gevraagd,en die zei dat het geen enkel probleem was.
Gebruikersavatar
door silverwing
#572
tijden veranderen blijkbaar .... heb het ook aan VW-Audi concessionaris gevraagd ... komt wegligging wagen zelfs ten goede ....
kan dit enkel beamen ...wagen had al een prima weggedrag en is er zeker niet op verslecht al moet ik zeggen dat de quattro-aandrijving daar ook wel veel mee te maken zal hebben.
moet ook zeggen dat er bij mijn TT slechts 3cm gemonteerd werd!
Groeten. Phil.SilverwingTT.
door krieltje
#578
Tja eerlijk gezegt ben ik ook niet zo een snelheidsfreak,200+ kan mij persoonlijk niet boeien.
Gebruikersavatar
door silverwing
#579
kan ik me volledig bij aansluiten, ga ook zeer zeker de uiterste grenzen niet gaan opzoeken ... koester mijn droomTT daarvoor teveel! Dus spoorverbreders zorgen bij normaal gebruik zelfs voor een verhoogde baanligging ... laat de racewereld er maar hun eigen mening over vormen, zij hebben doorgaans zeer zeker voldoende centen om er bredere velgen onder te plaatsen.
zal ik op lange termijn ook nog wel doen ....
Phil.SilverwingTT.
door krieltje
#580
Idem dito,kep wat plaatjes gevonden die ik geschoten had,ga ze vanmiddag er ff opzetten,mbv een vriend,mij lukt het jammergenoeg niet.
door krieltje
#581
hierbij de foto's van de 5cm verlaagde en achter verbreding van 2x40mm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]