Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door krieltje
#582
overgens is de bandenmaat 225/45/17
door krieltje
#612
kep me altijd afgevraagd,wat ze daar mee kunnen.Je ziet dat de ene het wel doet en de andere niet.Kan jij het me uitleggen?
Gebruikersavatar
door Wojtek
#626
PaulusB schreef:Het enigste nadeel van spoorverbreders is dat de wiellagers harder slijten
Wiellagers gaan met spoorverbreders/spacers geen 100.000km mee maar bv 98.000km. Het verschil tussen met of zonder is erg klein.
Gebruikersavatar
door silverwing
#629
ben er heel tevreden over ...we zitten hier in het topic optische styling ...wel dat breder spoor achteraan de wagen, het staat de TT enorm goed ... hij is er als een echte krachtpatser gaan uitzien ...
de uitbater van de tuningzaak was er ook heel tevreden over en geloof me hij heeft al heel wat wagens onder handen genomen.
Phil.SilverwingTT.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#663
Wojtek schreef:
PaulusB schreef:Het enigste nadeel van spoorverbreders is dat de wiellagers harder slijten
Wiellagers gaan met spoorverbreders/spacers geen 100.000km mee maar bv 98.000km. Het verschil tussen met of zonder is erg klein.
bij mij corrado ging het heel snel achteruit met de wiellager maar dat komt mede omdat ik een heel brede had :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#670
Wojtek schreef:
PaulusB schreef:Het enigste nadeel van spoorverbreders is dat de wiellagers harder slijten
Wiellagers gaan met spoorverbreders/spacers geen 100.000km mee maar bv 98.000km. Het verschil tussen met of zonder is erg klein.
RH adapters monteren... 5x100 naar 5x130... 8,5 J voorop leggen in 18" met 225-40-18 en 10J achteraan in 18" met 265-35-18
Jammer dat ik de set verkocht had anders hing het onder de TT, een set échte Porsche Turbo Cup Velgen.
Dat ligt wel zo strak op de weg en ziet er gewoon super uit en rijdt echt beter dan gewoon 4x audi (replica) 18" eronder in dezelfde maten. (heb ze onder de A3 gehad die ik voor de TT had)
RH spoorverbreders alsook adaptersets zijn super, ze zijn beter dan vele andere verbreders en adapters door hoe ze opgebouwd zijn en door motgae met spelciale groeven bieden deze meer veiligheid bij hoge snelheden, de TÜV heeft het niet voor niets goedgekeurd.
door Phil
#8001
Hoeveel hebben jullie vanvoor verbreed??? en verlaagd???

Groetjes PHIL
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8007
Wat ik aan adapters en velgen onder de A3 had bijv. klopte uiteindelijk met de ET waarde al waren ze breder de velgen e.d. het onderstel veranderde niks aan eigenlijk, kreeg alleen veel meer klappen te verwerken en dat geeft dus automatisch meer slijtage aan delen als de schokbrekers en alles wat dr aan gerelateerd zit onder de auto.

Als je het onderstel echt uit balans gaat brengen met bijv. 2cm spoorverbreders, klopt de ET al niet meer of je moet t met de velgen nodig hebben. Alles wat afwijkt geeft een andere stabiliteit aan de wagen, dus de schokken onder de auto gaan anders en dat geeft hoe dan ook een iets andere slijtage aan delen. Veel is het niet, de banden lijden er meer van dan andere delen.

Als ik verlaag doe ik dat wat er OEM van Audi te krijgen is! en niet meer, dan weet je dat je nooit sneller problemen hebt met de slijtage van delen van de auto..
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#8255
Heb er ook 20 mm spoorverbreders per kant opzitten en mijn KW schroefset maximaal verlaagd voor (zal een 6 a 7 cm zijn) en een anderhalve cm minder achter op dit moment.
Qua spoorverbreding zit ik nu wel aan de max denk ik. Krijg nog net een vingertje tussen het voorwiel en het spatbord, ga ik nog breder dan gaat het aanlopen.
Met de 18 inch velgen had het misschien nog iets breder gekunt maar nu met 19 inch is de koek op.
Bandenmaat op dit moment 19-35-235

Voorbeeldje van hoe het met 18 inch uitziet
Afbeelding

En dit is met 19 inch
Afbeelding
(moet nog steeds een paar fatsoenlijke fotos maken maar het zal wel duidelijk genoeg zijn)

Wellicht dat je met een iets andere ET maat en minder verlaging nog wat breder kan maar voor mij is het met 20mm verbreding per kant echt op wil ik niets stuk rijden.

Grtzzz Henk
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8291
Bij de foto's van de 2de meeting zie je de TT die ik in bezit had, die was vrijwel standaard en zonder spoorverbreding, kijk maar eens in het fotoalbum, dan zie je het verschil direct met die van Henk
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#8463
Ja je ziet het idd best goed, ik ga volgende week testen met 1,0 1,5 en 2,0 cm spoorverbreders op mijn TT bij styling/tuning shop Sanspeed bij ons in de buurt.
Doe niet de 3,0, want velgen maat is al 8,5j voor en 9,5j achter.
Komen de cup randen helemaal tot z'n recht hoop ik :)
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#8496
RKDesigns schreef:Bij de foto's van de 2de meeting zie je de TT die ik in bezit had, die was vrijwel standaard en zonder spoorverbreding, kijk maar eens in het fotoalbum, dan zie je het verschil direct met die van Henk
Nah eindelijk eens een daglicht fototje gemaakt dus voor de mensen die geintresseerd zijn in verlagen en/of spoorverbreding dit zijn de verschillen =>

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#8497
Heb je ook foto's als je er langs kijkt, kun je breedte beter zien denk ik.
Maar je kunt al zien dat ze een beste eind eruit steken
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#8511
Echt uitsteken kan met de 19 inch niet meer omdat ze met name aan de voorzijde al ongeveer in de spatbordrand vallen.
Foto's zoals je die vaker op het net ziet met TT's met hele dikke uitstekende wielen kunnen alleen met een veerwegbegrenzing. Je krijgt anders geheid schade aan je spatbordranden, nadeel is dat je nagenoeg geen vering meer hebt dus enig comfort is ook ver te zoeken :(

Heb 1 foto waarop je de zijkant enigzins kan zien, nogmaals er steekt niets uit. Het wiel valt ongeveer gelijk met de binnenzijde spatbordrand. Wil ik breder dan zal ik iets omhoog moeten zodat de wielen verder naar buiten kunnen en dan ook de ingaande slag op de hoogte van de spatbordrand blokkeren.
Afbeelding
Edit: Foto van Ron's TT, niet exact dezelfde hoek maar het verschil is goed zichtbaar.
Afbeelding
Maar er zijn nog wat nadelen als je hier voor kiest, een vriend van mij heeft dit gedaan bij een Golf. Gevolg, steentjes die uit de rand van je band geslingerd worden landen niet meer in je wielkast maar veroorzaken steenslag aan de zijkant van je auto. Ook niet iets waar je op zit te wachten lijkt me.

Grtzz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op di feb 20, 2007 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8513
dan kan je die foto van mij toen van diezelfde meeting ook erbij zetten dat ik kwam aanrijden bij t terrein daar zie je het achterwiel echt naar binnen staan... hier loopt het mooi in lijn met t spatbord randje mee wat bij mij niet het geval was.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]